Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 17. desember 2020 Jeg jobber på en cafe i hovedstaden, da ser man jo ofte småbarnsmødre dra med seg krapylet på cafeen. Gjerne sammen med en annen venninne. I dag måtte jeg sette ned foten, 2 voksne kvinner med et barn under 1år. Smittefare tenkte jeg også. Disse sitter samme ved et bord, barnet har en stor plastleke som kastes i gulvet hvert 30sekund. Kvinnene tar den bare opp igjen å gir den til barnet, som igjen kaster den i gulvet. Hva med å stoppe barnet før den havner i gulvet? Går virkelig ann å tenke på at andre hører på denne støyen? Gang på gang. Det er faktisk andre mennesker her i verden. Da måtte jeg jo sifra, at de må forlate stedet. Uansett hvor sure de blir. Anonymkode: 449a7...e44 89
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 17. desember 2020 Har tenkt over det samme mange ganger. Til tross for at jeg har barn selv. Det jeg noen ganger har opplevd er folk som skifter bleie på ungen i kafeen. På sofaen eller til og med på bordet! Hva med å gå på badet som normale folk? Det lukter jo og ingen vil se en naken baby eller en full bleie når man skal kose seg på kafe 🥴🤮 Andre ting jeg har reagert på når jeg har hatt besøk av andre småbarnsmødre er at de velger å bytte bleie på gulvet på stua i stedet for å gå på badet der det er varmt og godt. Hvorfor?? Og hvorfor gi poden sin kjeks eller sjokolade eller annet gris å spise mens poden går rundt i huset mitt og tar på alt og smuler og griser?? Hadde aldri falt meg inn å gjøre det hos andre. Trodde første gang det skjedde at den det gjaldt bare var litt spesiell og litt blind inne i babybobla si. Men nei. Dette skjer nesten hver gang vi har besøk av folk med små barn. Har begynt å si vennlig i fra nå. Anonymkode: 10209...32e 78
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Enig med dere, og har barn selv, men alltid blitt sjokkert over slik oppførsel av foreldre.... Anonymkode: b674b...a06 31
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 TS her. Ja, bleieskift har jeg stoppet flere ganger!! Selv opplevd at det skjer i setet foran meg på fly. Hvorfor mister de fleste mødre vettet? Er dette en psykose? Anonymkode: 449a7...e44 34 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Går ikke på cafe med den lille, nettopp av disse grunnene. Men møtes hjemme hos de andre i mødregruppen (corona regler overholdes) istedet. Så plager vi ingen;) Anonymkode: 84bbf...e09 7
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Nå gikk ikke jeg på cafe med baby - men som ansatt bør du vel strengt tatt først og fremst holde deg til retningslinjer? Er ledelsen åpen for at dere kaster ut gjester med småbarn så gjør dere det. Har tilgode å oppleve dette, og jeg har vært MYE på cafe i Oslo overalt. Anonymkode: 269d7...ff0 24
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Det heter kafé Anonymkode: d173a...56f 46 1
Frøyamor Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Jeg skifter bleie i flysetet. Gidder ikke gå inn på de trange toalettene som er ræl skittne uansett. Spør alltid flyvertinner om det er greit, og de sier jo alltid ja 23 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Ser ikke problemet med å skifte en tissebleie i min egen stue 🤷🏼♀️ I alle fall ikke om det er sommer og barnet bruker trusebleie. Bæsjebleier skiftes selvsagt på badet og såklart aldri midt i en café/i flyseter. Anonymkode: e1db6...c4e 17
Populært innlegg Emilie2019 Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 17. desember 2020 Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen: du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har. 111 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Krapylet? Småbarnsmødre er verken noe mer eller mindre egoistiske enn alle andre mennesker. Vi bare liker å se ned på de. Samme med gravide. Hvis en ikke gravid kvinne og en gravid kvinne gjør nøyaktig det samme, kan du banne på at det er den gravide som blir sett stygt på. Anonymkode: ec2e5...10b 27
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Emilie2019 skrev (4 minutter siden): Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen: du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har. Så enig🙈 jeg hatet også å sitte på kafè med barn før. Så fikk jeg barn selv😆 Mødre med barn må jo også få gå på kafè selv om barnet bråker og griser litt ved bordet. Bleieskift og andre ekle ting er likevel ikke greit. Men støy fra barn, det må du nesten tåle, om ikke får du gå en annen plass. Pris deg bare lykkelig over at du ikke har ansvaret for det tenker jeg. Anonymkode: 8152c...505 26 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #13 Skrevet 17. desember 2020 Frøyamor skrev (11 minutter siden): Jeg skifter bleie i flysetet. Gidder ikke gå inn på de trange toalettene som er ræl skittne uansett. Spør alltid flyvertinner om det er greit, og de sier jo alltid ja Hva med dine medpassasjerer? Har ikke de noe de skulle ha sagt? Anonymkode: cd3b2...774 90 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med dine medpassasjerer? Har ikke de noe de skulle ha sagt? Anonymkode: cd3b2...774 Eller barnet selv. På utstilling for alle mulige mennesker å se. Synes det høres ganske spesielt ut. Har aldri observert noe slik selv. Anonymkode: 4d3f5...5b4 41
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Jeg gidder ikke sitte på en kafé med bråkete barn, da forsvinner hele gleden ved det. Hvis slikt blir tolerert av de ansatte, eller stedet blir en "mødrekafé", så stemmer jeg med lommeboka og velger et annet sted. Synes det må være greit at forskjellige sjapper har forskjellige regler på slikt. Anonymkode: f2c4e...a55 37
Populært innlegg Daria Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #16 Skrevet 17. desember 2020 Emilie2019 skrev (13 minutter siden): Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen: du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har. Det vet du faktisk ingenting om. Jeg synes det er litt pussig med mødre som sier at "Dette irriterte jeg meg over før jeg fikk barn, men nå som jeg har barn selv..." - ergo vet du at det du gjør irriterer de rundt deg, men ser ingen grunn til å ta hensyn likevel. Vise du tegn til å ta litt hensyn til omgivelsene, er de ofte mye mer tolerante tilbake. Og har du småbarn og mangler barnevakt, legger det faktisk begrensinger på hva du kan gjøre. 94
axillea Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Nå er det vel kanskje også sånn at det er de vanskelige mødrene og barna man legger merke til og husker. Hvis man har 5 mødre innom cafeen, er kanskje bare 1 av de faktisk vanskelig eller spesiell. Men man husker ikke de 4 andre, for de gjorde ikke noe ut av seg og ungene lå og sov gjennom besøket. 21
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #18 Skrevet 17. desember 2020 Emilie2019 skrev (27 minutter siden): Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen: du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har. Du kan jo treffe venninnene dine hjemme. Uansett hvor sliten en er, skifter en ikke bleie på et bord, sofa eller gulv når man er på kafeen. Anonymkode: f971f...cea 58 1
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 Populært innlegg #19 Skrevet 17. desember 2020 Frøyamor skrev (47 minutter siden): Jeg skifter bleie i flysetet. Gidder ikke gå inn på de trange toalettene som er ræl skittne uansett. Spør alltid flyvertinner om det er greit, og de sier jo alltid ja Du viser jo nok en gang hvor ego du er som menneske. Flyvertinner pleier ikke si ja til å skifte bleie i setet, det vet jeg Anonymkode: 449a7...e44 60 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Emilie2019 skrev (43 minutter siden): Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen: du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har. Nei, de har det ikke verre enn andre mennesker. Når du ikke gidder å ta hensyn så kan du ikke være ute blant mennesker, så enkelt er det. Å kaste en leke i gulvet er for eks ikke nødvendig. Den leken kan fjernes. Anonymkode: 449a7...e44 45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå