Gå til innhold

Mødre med små barn, hvorfor mister dere alle sosiale evner? På cafe, ute blant mennesker generelt.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med dere, og har barn selv, men alltid blitt sjokkert over slik oppførsel av foreldre.... 

Anonymkode: b674b...a06

• Liker 31
Skrevet

TS her.

Ja, bleieskift har jeg stoppet flere ganger!! Selv opplevd at det skjer i setet foran meg på fly.

Hvorfor mister de fleste mødre vettet? Er dette en psykose?

Anonymkode: 449a7...e44

• Liker 34
  • Hjerte 1
Skrevet

Går ikke på cafe med den lille, nettopp av disse grunnene. Men møtes hjemme hos de andre i mødregruppen (corona regler overholdes) istedet. Så plager vi ingen;)

Anonymkode: 84bbf...e09

• Liker 7
Skrevet

Nå gikk ikke jeg på cafe med baby - men som ansatt bør du vel strengt tatt først og fremst holde deg til retningslinjer?

Er ledelsen åpen for at dere kaster ut gjester med småbarn så gjør dere det.

Har tilgode å oppleve dette, og jeg har vært MYE på cafe i Oslo overalt. 

Anonymkode: 269d7...ff0

• Liker 24
Skrevet

Det heter kafé

Anonymkode: d173a...56f

• Liker 46
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skifter bleie i flysetet. Gidder ikke gå inn på de trange toalettene som er ræl skittne uansett. Spør alltid flyvertinner om det er greit, og de sier jo alltid ja :) 

• Liker 23
  • Nyttig 1
Skrevet

Ser ikke problemet med å skifte en tissebleie i min egen stue 🤷🏼‍♀️ I alle fall ikke om det er sommer og barnet bruker trusebleie. 
Bæsjebleier skiftes selvsagt på badet og såklart aldri midt i en café/i flyseter.

Anonymkode: e1db6...c4e

• Liker 17
Skrevet

Krapylet? 

Småbarnsmødre er verken noe mer eller mindre egoistiske enn alle andre mennesker. Vi bare liker å se ned på de. Samme med gravide. Hvis en ikke gravid kvinne og en gravid kvinne gjør nøyaktig det samme, kan du banne på at det er den gravide som blir sett stygt på. 

Anonymkode: ec2e5...10b

• Liker 27
Skrevet
Emilie2019 skrev (4 minutter siden):

Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen:

du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har.

Så enig🙈 jeg hatet også å sitte på kafè med barn før. Så fikk jeg barn selv😆

Mødre med barn må jo også få gå på kafè selv om barnet bråker og griser litt ved bordet. Bleieskift og andre ekle ting er likevel ikke greit.

Men støy fra barn, det må du nesten tåle, om ikke får du gå en annen plass. Pris deg bare lykkelig over at du ikke har ansvaret for det tenker jeg.

Anonymkode: 8152c...505

• Liker 26
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med dine medpassasjerer? Har ikke de noe de skulle ha sagt? 

Anonymkode: cd3b2...774

Eller barnet selv. På utstilling for alle mulige mennesker å se. Synes det høres ganske spesielt ut. Har aldri observert noe slik selv.

Anonymkode: 4d3f5...5b4

• Liker 41
Skrevet

Jeg gidder ikke sitte på en kafé med bråkete barn, da forsvinner hele gleden ved det. Hvis slikt blir tolerert av de ansatte, eller stedet blir en "mødrekafé", så stemmer jeg med lommeboka og velger et annet sted. Synes det må være greit at forskjellige sjapper har forskjellige regler på slikt.

Anonymkode: f2c4e...a55

• Liker 37
Skrevet

Nå er det vel kanskje også sånn at det er de vanskelige mødrene og barna man legger merke til og husker. Hvis man har 5 mødre innom cafeen, er kanskje bare 1 av de faktisk vanskelig eller spesiell. Men man husker ikke de 4 andre, for de gjorde ikke noe ut av seg og ungene lå og sov gjennom besøket.

• Liker 21
Skrevet
Emilie2019 skrev (43 minutter siden):

Jeg pleide også å se stygt på disse. Nå har jeg fått mitt første barn selv, og la oss prøve å se det fra denne vinkelen:

du er utslitt, kanskje litt deprimert. Livet er forbanna hardt, og ungen er ikke som de på Instagram som sitter rolig og pent og pludrer for seg selv. Alt du vil er å treffe en venninne over en kopp kaffe. Kanskje føle deg litt som deg selv igjen. Sånn du var før. Du har ikke barnevakt. Kanskje har du ikke avlastning i det hele tatt. Da går du på kafé, med «krapylet». Gi dem litt slæck. De har det jævla mye vanskeligere enn du har.

Nei, de har det ikke verre enn andre mennesker.

Når du ikke gidder å ta hensyn så kan du ikke være ute blant mennesker, så enkelt er det. Å kaste en leke i gulvet er for eks ikke nødvendig. Den leken kan fjernes.

Anonymkode: 449a7...e44

• Liker 45

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...