Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten min og jeg har vært sammen i 2 måneder. Allerede på første date skjønte jeg at han har en hund som betyr veldig mye for han. Selv er jeg ikke oppvokst med hund, men katt, så jeg er mer kattemenneske. Men jeg liker hunden hans og det virker som den liker meg også. 
Det er flaut å innrømme, men noen ganger føler jeg meg tilsidesatt av hunden. Kjæresten koser veldig mye med den og går ut flere ganger om dagen med hunden på faste turer. Jeg skjønner selvfølgelig at han må det, men siden jeg ikke alltid orker å være med ut så går jo de tur, og da sitter jeg der alene i minst en time. 
Nå ringte han meg isted og lurte på om jeg ville være med han på dyrebutikken etter jobb og kjøpe julegave og strømpe til hunden?! Jeg kjente at jeg ble lattermild, men måtte holde meg seriøs, for jeg skjønte at han mente det.

Er jeg en dårlig kjæreste som føler det sånn her?

Anonymkode: 27a86...ded

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er litt rart, ja. Han høres ut som en helt normal og dedikert hundeeier :)

Anonymkode: 682fb...608

• Liker 25
Skrevet

Han der bør du ta vare på. 

Og ja, sjalusi er en følelse som er helt normal. Det er hvor mye og hva du lar den styre som har noe å si. 

Skrevet

Ta mer initiativ til kos om du savner det, bli med på tur når du orker, ikke klag noe til han når han er en helt normal hundeeier - og gled deg til nyforelskelsen gir seg litt og det sannsynligvis bare blir deilig med alenetid en time eller to om dagen. 

Skrevet

Sånn er det, for noen så blir jo hunden nærmest barnet så dette må du nok leve med hvis du skal fortsette med han. :)

Er mye med venner å går tur med hundene og jeg liker ikke en gang hunder sånn i utgangspunktet. 😄 Så du får ta fatt og bli med han oftere hvis du ikke vil bli sittende alene når han er på tur.

• Liker 4
Skrevet

Ja, det der er helt normalt :) han er jo glad i hunden sin, men de følelsene er jo ikke det samme som forelskelse/kjærlighet i en romantisk setting. Du kommer sikkert til å bli veldig glad i hunden hans. Har en eks hvor jeg savnet hunden og katten hans mer enn han etter det ble slutt.. 

• Liker 3
Skrevet

Det å ha hund er mye arbeid. Når man finner en som har hund må man regne med at mye av tiden går til dyret. Han høres ut som en veldig flink hundeeier. Mannen min syntes det var litt kjipt at det gikk med så mye tid hver dag til turer med hunden, men etter hvert begynte han å bli med oftere og oftere og innså at vi fikk veldig fin kvalitetstid på turene sammen. Vi blir ikke distrahert av tv, pc eller mobil slik at vi faktisk får mange fine samtaler mens vi går. 

Prøv å innvolver deg litt mer når du kan og orker. Det høres jo ut som han vil inkludere deg i hundeholdet og gleden han har med hund. 

Min hund får også gave og kalender. Noen i familien får til og med gave fra hunden ;)

Anonymkode: f2740...93f

• Liker 6
Skrevet

Du høres usikker ut. Jobb med selvtilliten, så vil du slippe slike vonde tanker. 

• Liker 3
Skrevet

Å fy faen jeg er glad jeg ikke behøver å være sammen med folk med disse drittbikkjene. 

(Selv om jeg garantert hadde elsket en hund like høyt og vært minst like gal selv. Glad jeg og mine nærmeste slipper!). 

yuck!

Anonymkode: 8be54...948

• Liker 2
Skrevet

Kjæresten jeg hadde var sjalu på hunden min fordi jeg brukte mye tid med hunden. Jeg er veldig hundemenneske og hadde ikke blitt sjalu på noe sånt. Det ble faktisk slutt pga at han ikke taklet at jeg og brukte tid på hunden. Jeg hadde uansett ikke valgt å fortsette å være med en som ikke skjønner det. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Pingvinen skrev (1 time siden):

Kjæresten jeg hadde var sjalu på hunden min fordi jeg brukte mye tid med hunden. Jeg er veldig hundemenneske og hadde ikke blitt sjalu på noe sånt. Det ble faktisk slutt pga at han ikke taklet at jeg og brukte tid på hunden. Jeg hadde uansett ikke valgt å fortsette å være med en som ikke skjønner det. 

så utrolig trist :( det er jo positivt at noen har hund som de er glad i og vet å ta ansvar for. Jeg hadde kanskje forstått det om hundeeier ikke ville dele seng med partneren fordi der skal hunden ligge 😁 men ellers er det ingen konkurranse! 

Endret av Lilylune
  • Liker 1
Skrevet
Pingvinen skrev (1 time siden):

Cucked by canine. Hva blir det neste?

• Liker 1
Skrevet

Min kloke farmor pleide å si at man skal se på hvordan mannen behandler dyr, så vet du hvordan du vil bli tatt vare på etter forelskelsesfasen....med andre ord, dette er en keeper :) 

Anonymkode: faf34...97d

• Liker 11
Skrevet

Tenker at du må ta vare på han her! Menn som er så omsorgsfull som han vokser ikke på trær. Og når han er så glad i hunden sin, tenk på hvor glad han vil bli i deg over tid? Jeg mener, dere har bare vært sammen i 2 måneder. Hunden har han vel hatt en del lenger. Så når dere også får litt fartstid, så vil han forgude deg. Høres ut som en som gir hele sitt hjerte ❤️

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg skjønner selvfølgelig at han må det, men siden jeg ikke alltid orker å være med ut så går jo de tur, og da sitter jeg der alene i minst en time. 

Er jeg en dårlig kjæreste som føler det sånn her?

Anonymkode: 27a86...ded

Klarer du virkelig ikke å underholde deg selv i en time?! Skjerpings! Kjæresten din er ikke der for å underholde deg 24/7. Du visste at han hadde hund, likevel valgte du å bli sammen med han. Takler du ikke litt alenetid, må du rett og slett skaffe deg et liv utenom! 

• Liker 3
Skrevet

Han høres ut som en helt normal dyreeier. Hunden må luftes, og samtidig får mannen seg trim, win win :)

Jeg er kattemenneske sjøl, men liker også godt hunder. Bruker mye tid på katten, da den elsker kos og er nesten like sosial som en hund. Katten får også julemat og julegave i år, og jeg har faktiske hekla en julehatt til katten (er lærer)!

Heldigvis elsker kjæresten dyret mitt. At eksen ikke likte forrige katt, var alltid litt vondt, og jeg bestemte meg da for å kun date menn som liker dyr. Eksen innimellom der likte dyr, men blei også iblant sjalu på katten, som du er. I tillegg til at sånt er vondt, er jo 1.tanke, hvordan kan jeg få barn med en som ikke tåler å dele oppmerksomhet? Hvis noen hadde bedt meg velge mellom mann og dyr, hadde jeg valgt dyret: det er jo "ungen" min og trenger meg til alle sine behov. Jeg flytta til et sted med hage bla av hensyn til dyret. 

Til våren er det kanskje koseligere å gå på tur. Enn så lenge kan du vel kose deg med middagslaging eller å se en julefilm når han er på luftetur? Og prøv å bli kjent med hunden. Kanskje han smelter hjertet ditt. 

Anonymkode: 8cd49...34b

• Liker 2
Skrevet

For en fin mann. Ikke vær sjalu på hunden, hvordan han behandler den sier mye om han som menneske ❤️

Anonymkode: d4f2b...f47

• Liker 3
Skrevet

Han høres ut som en ansvarlig og flink hundeeier som har masse kjærlighet og omsorg å gi. Menn som liker dyr er enormt attraktivt. 

Du kan prøve å involvere deg litt mer? Begynn å bli med på turene. Lær hunden noen triks. Og å kjøpe julegave til hunden er jo kjempesøtt 😄 Men om du vil bli mer og mer bitter fordi han bruker tid på hunden, så er det bedre at du går fra ham nå. Ikke alle klarer å være sammen med hundemennesker.

Jeg har hund selv, og jeg hadde ikke sluttet å verken kose eller gi hunden mosjonen den trenger hver dag fordi det plager kjæresten min. Hunden er mitt ansvar, og den er avhengig av meg for å få alle dens behov dekt. Kjæresten min er ikke avhengig av meg for verken å overleve eller ha et godt liv. 

Anonymkode: a43b6...12c

• Liker 3
Skrevet

Å ha hund er mye ansvar, så hvis du er sjalu på en hund, så kan det jo by på utfordringer. Hvis du involverer deg, tar deg tid til å lære hunden å kjenne, og blir med på tur, så blir det hyggeligere for dere alle. Men, å sutre over at du er alene mens de går tur, det blir for dumt. Bli med, eller finn på noe annet.

• Liker 2
Skrevet

Høres ut som om han er en helt normal hundeier, som bryr seg om hunden sin. Om du inne takler forholdet han har til hunden, da er han kanskje ikke en mann for deg.

Anonymkode: 43386...e17

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...