AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Og det er så pinlig! Han unngår meg så mye han kan. Vil det bli bedre om vi snakker om det? Burde ikke han tatt ansvar og gjort det mindre kleint? Han er jo nestleder, og eldre enn meg... Anonymkode: dcf16...73d
Gjest retnuhfilM Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Feil år å starte opp trolletråd om julebord, når det ikke er julebord i år 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 retnuhfilM skrev (4 minutter siden): Feil år å starte opp trolletråd om julebord, når det ikke er julebord i år 🙂 Noen har faktisk julebord, men da med begrensede deltakere. Vet om et firma som tar julebord i flere runder, så de er X antall ansatte på hvert julebord. Ang. denne sjefen, så mener jeg at du som menneske har like mye ansvar for å gjøre det mindre kleint. Han kunne vært en bedre leder, men dette skjedde ikke i en jobbsituasjon. Jeg ville beklagd meg for hendelsen, og spurt om vi kunne legge det bak oss. Anonymkode: 24941...eb4 5
Hippogriff Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 (endret) Au da! Hadde en teit situasjon med en sjef en gang, da valgte jeg å gjøre en jobb for å redde relasjonen. Riktignok ikke av denne typen (ikke flørting/seksuelt), men det var han som dummet seg mest ut og han følte seg også veldig dum (hvilket jeg antar er grunnen til at din sjef også unngår deg siden dette er mest hans ansvar). Jeg oppførte meg helt som normalt, tok kontakt med ham som normalt i alle saker der det var naturlig, var 100% profesjonell men veldig hyggelig, lot som ingenting og krevde i både ord og handling at det gode forholdet vi hadde hatt skulle gjenopprettes. Det tok litt tid, men han skjønte hva jeg drev med og var veldig takknemlig for at jeg tok det ansvaret siden han selv ikke visste hvordan han skulle angripe det. Endret 17. desember 2020 av Hippogriff 3
vellyket_riking Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Hvem i all verden kliner med sjefen?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Håper dere fikk ryddet opp det dere rotet!😆 Vil også si at når to deltar, så er det to med like stort ansvar for hendelsen. Anonymkode: 85cb6...d71 3
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Og det er så pinlig! Han unngår meg så mye han kan. Vil det bli bedre om vi snakker om det? Burde ikke han tatt ansvar og gjort det mindre kleint? Han er jo nestleder, og eldre enn meg... Anonymkode: dcf16...73d Enn om du hadde tatt ansvar i første omgang ved å ikke drite der du eter?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 Dette må du ta opp med ledelsen og tillitsvalgt. Dette er virkelig ikke greit og det er stor sannsynlighet for at han gjort dette mot mange før deg, og vil fortsette å gjøre mot mange kvinner etter deg dersom han ikke stoppes. Anonymkode: 889c7...959 2
Hippogriff Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 vellyket_riking skrev (1 minutt siden): Hvem i all verden kliner med sjefen? Lurte jeg også på, helt fram til jeg fikk en helt uimotståelig sjef. Sjefen har ofte en tiltrekningskraft på oss. Freud kalte vel dette overføringskjærlighet, og er noe om ofte kan oppstå når en person står i en maktposisjon overfor en annen (sjefer, trenere, leger, psykologer osv). Det er derfor folk som har slike maktposisjoner overfor andre blir bevisstgjort på dette. Det er vårt ansvar å ikke utnytte de følelsene som oppstår hos andre på grunnlag av posisjonen vi har, mer enn hvem vi er som personer. Hvilket antakelig er forklaringen på at ts sin sjef nå unngår henne. Han er nok fullstendig klar over at dette var helt og holdent hans ansvar å unngå.
Gjest O.G. Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 Bare glem dette og heller oppfør deg som vanlig. Det er ingen grunn til å lage en sak ut av det.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 vellyket_riking skrev (1 time siden): Hvem i all verden kliner med sjefen? TS. Anonymkode: 2b6d8...b4a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 O.G. skrev (43 minutter siden): Bare glem dette og heller oppfør deg som vanlig. Det er ingen grunn til å lage en sak ut av det. Ok! Hippogriff skrev (1 time siden): Lurte jeg også på, helt fram til jeg fikk en helt uimotståelig sjef. Sjefen har ofte en tiltrekningskraft på oss. Freud kalte vel dette overføringskjærlighet, og er noe om ofte kan oppstå når en person står i en maktposisjon overfor en annen (sjefer, trenere, leger, psykologer osv). Det er derfor folk som har slike maktposisjoner overfor andre blir bevisstgjort på dette. Det er vårt ansvar å ikke utnytte de følelsene som oppstår hos andre på grunnlag av posisjonen vi har, mer enn hvem vi er som personer. Hvilket antakelig er forklaringen på at ts sin sjef nå unngår henne. Han er nok fullstendig klar over at dette var helt og holdent hans ansvar å unngå. Jaa.. føler at han tok så mye ansvar den kvelden mtp smittevern, og plutselig utveksler han spytt med meg 😅 O.G. skrev (1 time siden): Enn om du hadde tatt ansvar i første omgang ved å ikke drite der du eter? Ja, det hadde jo vært flott det 🤣 AnonymBruker skrev (1 time siden): Håper dere fikk ryddet opp det dere rotet!😆 Vil også si at når to deltar, så er det to med like stort ansvar for hendelsen. Anonymkode: 85cb6...d71 😂 Ja, det er jeg klar over.. Hippogriff skrev (1 time siden): Au da! Hadde en teit situasjon med en sjef en gang, da valgte jeg å gjøre en jobb for å redde relasjonen. Riktignok ikke av denne typen (ikke flørting/seksuelt), men det var han som dummet seg mest ut og han følte seg også veldig dum (hvilket jeg antar er grunnen til at din sjef også unngår deg siden dette er mest hans ansvar). Jeg oppførte meg helt som normalt, tok kontakt med ham som normalt i alle saker der det var naturlig, var 100% profesjonell men veldig hyggelig, lot som ingenting og krevde i både ord og handling at det gode forholdet vi hadde hatt skulle gjenopprettes. Det tok litt tid, men han skjønte hva jeg drev med og var veldig takknemlig for at jeg tok det ansvaret siden han selv ikke visste hvordan han skulle angripe det. Satser på det... men vanskelig når han gjør alt for å unngå meg. 😅 Anonymkode: dcf16...73d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Det viktigste er at dere snakker sammen om det! Hvis ikke blir det jo kleint. Jeg gjorde noe av det samme med en ansatt på en fest i høst, bare at det er jeg som er «sjefen» 😬 (Har ikke personalansvar). Ved første anledning snakket jeg med han om det, for å forhindre klein stemning. Nå bare ler vi av det. Du burde snakke med han. Anonymkode: d061a...532
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Kokeshi skrev (8 minutter siden): Ta en prat med han. Har egentlig ingen plass å gjøre det på heller.. Åpent kontorlandskap.. 😅 og verst av alt; har en nesten kjærlighetssorg fordi han ikke har tatt kontakt etter det som skjedde... Anonymkode: dcf16...73d
Kokeshi Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har egentlig ingen plass å gjøre det på heller.. Åpent kontorlandskap.. 😅 og verst av alt; har en nesten kjærlighetssorg fordi han ikke har tatt kontakt etter det som skjedde... Anonymkode: dcf16...73d Dere har vel et sted dere kan snakke med sjefen i fred for de andre? Møterom, gå ut etc. Det blir ikke bedre av å ikke snakke sammen, og å unngå hverandre.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Kokeshi skrev (31 minutter siden): Dere har vel et sted dere kan snakke med sjefen i fred for de andre? Møterom, gå ut etc. Det blir ikke bedre av å ikke snakke sammen, og å unngå hverandre. Han har ikke ansvar for den avdelingen jeg er på, så ville vært rart om vi sitter på møterom sammen.. 😅 Anonymkode: dcf16...73d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #18 Skrevet 17. desember 2020 Du har like mye ansvar TS. Du kunne sakt nei. Bare glem det og oppfør deg som vanlig. Det går over. Anonymkode: 58839...017 1
Kokeshi Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Han har ikke ansvar for den avdelingen jeg er på, så ville vært rart om vi sitter på møterom sammen.. 😅 Anonymkode: dcf16...73d Ikke gjør det vanskelig, da. Det finnes et sted man kan snakke sammen på en arbeidsplass. 1
nomore82 Skrevet 17. desember 2020 #20 Skrevet 17. desember 2020 Kokeshi skrev (8 minutter siden): Ikke gjør det vanskelig, da. Det finnes et sted man kan snakke sammen på en arbeidsplass. Men da er det jo ikke gøy å trolle lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå