AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 De fleste jobber med to skjermer. Men hvordan liker du å plassere de? Jeg har de side om side. Det ser penest ut, men når jeg ser rett fram får jeg "skillet" mitt i synsfeltet. Og siden jeg ikke kan se på begge skjermene samtidig betyr det at jeg vrir hodet til den ene siden konstant. Jeg har også forsøkt å ha den ene skjermen som hovedskjerm plassert rett fram, mens den andre er er plassert til siden, men blir ikke helt komfortabel med det heller. Jeg ser noen har plassert de horisontalt. Men er usikker på om jeg liker å måtte se opp på den andre skjermen. Noen forslag? Anonymkode: 65aef...204
Gjest retnuhfilM Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De fleste jobber med to skjermer. Men hvordan liker du å plassere de? Jeg har de side om side. Det ser penest ut, men når jeg ser rett fram får jeg "skillet" mitt i synsfeltet. Og siden jeg ikke kan se på begge skjermene samtidig betyr det at jeg vrir hodet til den ene siden konstant. Jeg har også forsøkt å ha den ene skjermen som hovedskjerm plassert rett fram, mens den andre er er plassert til siden, men blir ikke helt komfortabel med det heller. Jeg ser noen har plassert de horisontalt. Men er usikker på om jeg liker å måtte se opp på den andre skjermen. Noen forslag? Anonymkode: 65aef...204 Jeg har de bare rett foran meg, med skillet i midten, for jeg ser jo aldri på begge skjermene samtidig. Jeg flikker fra side til side ut i fra hva jeg gjør. Jeg har to skjermer på 26 tommer hver, så jeg bruker å sitte med fire vinduer ved siden av hverandre. Det gir effektivt arbeid for min del 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har hovedskjermen rett fremfor meg og den andre ut til høyre. Forsøkte å ha den på venstre men det ble bare tullball. Bruker den ene mest, mens den andre brukes til "støttedokumenter" Anonymkode: 1d9e1...da9 3
Sessan_ Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har den store skjermen rett foran meg, også har jeg den mindre skjermen (som er laptopen) på siden.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har tre skjermer. En midt foran og en på hver side. Anonymkode: 3f1fc...57c 1
nomore82 Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 Jeg bruker tre skjermer, hvor jeg har en som "hovedskjerm" og en på hver side til ulike formål. Som regel havner mail fast på den ene sideskjermen og annet "tjafs" på den andre. Det jeg jobber med havner i midten. 1
Gjest retnuhfilM Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 nomore82 skrev (1 minutt siden): Jeg bruker tre skjermer, hvor jeg har en som "hovedskjerm" og en på hver side til ulike formål. Som regel havner mail fast på den ene sideskjermen og annet "tjafs" på den andre. Det jeg jobber med havner i midten. Synes det å ha "tjafs" synlig er mer forstyrrende personlig, men dette er jo veldig individuelt. Mange gamere har jo 3 skjermer uansett så!
nomore82 Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 retnuhfilM skrev (12 minutter siden): Synes det å ha "tjafs" synlig er mer forstyrrende personlig, men dette er jo veldig individuelt. Mange gamere har jo 3 skjermer uansett så! Med tjafs så inkluderer jeg arbeidsrelaterte verktøy, men som ikke nødvendigvis er hovedfokuset. For eks kalender, notater, tegninger, bilder etc som støtter det jeg gjør på hovedskjermen
Gjest retnuhfilM Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 nomore82 skrev (4 minutter siden): Med tjafs så inkluderer jeg arbeidsrelaterte verktøy, men som ikke nødvendigvis er hovedfokuset. For eks kalender, notater, tegninger, bilder etc som støtter det jeg gjør på hovedskjermen Skjønner! Det jeg tenker som forstyrrende er e-post som smetter inn, chatmelding på Teams osv. Helt OK å få et varsel om at jeg har fått en melding eller e-post, men jeg synes det er lettere å gjøre meg ferdig med det jeg driver med før jeg sjekker den nye meldingen om jeg må klikke meg inn på det. Kan bli til at oppmerksomheten min forsøker å dele seg mellom to ting samtidig hvis jeg har det åpent haha! 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 Har en hovedskjerm og to sideskjermer, bruker hovedskjermen til det jeg jobber med og har info jeg bruker og annet på de på siden. Jeg tenker ikke på det estetiske utseende på kontoret når jeg setter opp. Anonymkode: 7e2f8...f9d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har en rett frem, der jeg har det jeg jobber aktivt med. En stor sideskjerm med andre relevante ting jeg ser på men ikke skriver. En liten laptop på andre siden. Anonymkode: c8bfc...d2d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Asus har et prisme-sett som monteres mellom skjermene, det fjerner kantene og det ser veldig bra ut. https://rog.asus.com/Monitors/Accessories/ROG-BEZEL-FREE-KIT-ABF01-Model/ Anonymkode: 71fcd...3ad 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har hovedskjermen nesten rett foran meg. Får ikke mellomrommet mellom skjermene rett foran meg liksom, men bittelitt til siden. Føler aldri at jeg må vri hodet særlig. Har et oppsett med 4 skjermer - 3 i bredden og en over. Den over brukes da nesten aldri, kun til ting som jeg ikke stadig må se på for ellers får jeg vondt i nakken Anonymkode: caeaf...5a9
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har skjermene over hverandre på hjemmekontoret for jeg har ikke plass til to skjermer i bredden. Det er ikke spesielt bra, bruker ikke den øverste skjermen til noe annet enn mail, teams og evt referanse regneark men likevel kjenner jeg det i nakken. Har to ved siden av hverandre på jobben og der har jeg en hovedskjerm jeg gjør mesteparten av arbeidet på, er dermed ikke plaget av skjøten i midten, med mindre skjermene ikke står på perfekt linje og glippa mellom er skeiv. Anonymkode: 1b99d...6ca
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Hjemme så har jeg laptopen rett foran meg og den andre skjermen på høyre side. På jobb har jeg tre skjermer så da har jeg laptopen på venstre siden, hovedskjermen rett foran og den siste på høyre side. Må bevege hodet litt, men ikke plagsomt mye. Jeg har sett mange bilder av hjemmekontor og har sett noen som har laptopen rett foran seg og skjermen bak laptopen så skjermen kommer over laptopskjermen, lurer på om jeg skal prøve det. Anonymkode: 38f98...147
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har et oppsett med fire skjermer, i en jobb som utvikler og løsningsarkitekt er jeg avhengig av å ha noen "baller i lufta" når jeg jobber. Det blir en del programmer, terminaler ol. Foran meg har en jeg en relativt stor skjerm (32"), og på hver side har jeg 27". Den ene står på høykant, som gir meg bedre oversikt over ulik dokumentasjon. Over det hele henger en 27" til, som i hovedsak viser status/overvåkningsinformasjon for ulike systemer. Anonymkode: a2738...13c
Minya Skrevet 24. desember 2020 #17 Skrevet 24. desember 2020 Jeg har hovedskjermen rett fram, og secondary på høyre siden. Har plass til en tredje skjerm på stativet jeg bruker, så da kommer tertiary på venstre side. HrMinya har allerede avansert til en tredje skjerm, og han har det motsatt, secondary på venstre side og tertiary på høyre.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2020 #18 Skrevet 24. desember 2020 Kjøpte i stedet en 49 tommer buet skjerm. Da kan man ha 2-4 "skjermer" på en skjerm, og løse oppsettet på alle mulige måter. I tillegg bruker jeg laptop skjermen, men her har jeg kun to-do lister og notater om hva jeg må huske. Anonymkode: fdd52...ef0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #19 Skrevet 10. oktober 2023 Mannen min har to skjermer som viser det samme. Hvordan gjør han så en skjerm er hovedskjermen og den andre viser div vinduer? 😅 Anonymkode: 170a0...79c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2023 #20 Skrevet 10. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mannen min har to skjermer som viser det samme. Hvordan gjør han så en skjerm er hovedskjermen og den andre viser div vinduer? 😅 Anonymkode: 170a0...79c Han må dra de vinduene han vil ha på andre skjermen over. Hvis han ikke har splittet skjermene på innstillinger så vil begge skjermene vise det samme. Anonymkode: 289ea...1b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå