Gå til innhold

kokosboller - hvilke er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker å kjøpe noen til jul...har ikke kjøpt det på ti år tror jeg. Har du en favoritt? Er Berthas gode?

Anonymkode: 9548b...7f3

Skrevet

Jeg vet ikke hvilket merke det er, men foretrekker kokosboller med kjeks i bunnen. De med bare sjokolade og kokos blir litt småkvalme for min del. Tror kanskje Berthas er uten. Men dette er selvfølgelig smak og behag.

Anonymkode: ae1bb...2cc

Skrevet

Hvorfor er kokosboller så dyrt? Noen som vet?

Anonymkode: 12b15...c26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hva koster det da?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

hva koster det da?

Tror de koster rundt 40-50 kr for en pakke med 6 stk. 

Anonymkode: 78f00...4f5

Skrevet

Før i tiden solgte dem noen kokosboller som var litt flatere enn dem som er nå. De var gode! Også var det noen uten kokos. Dem har jeg ikke sett på lenge. 

Skrevet

Kanskje fordi det ikke blir kjøpt så mye? Da blir det mindre produksjon og ofte dyrere stykkpris. Tror ikke ingrediensene er spesielt dyre. Evt kan du lage selv. Finnes mange oppskrifter på det, men vet ikke om det er vanskelig. 

Skrevet

Veldig enkelt å lage selv, om man har kjøkkenmaskin eller en sterk håndmixer. For hånd er det veldig tungt. 

Men om man skal kjøpe så synes jeg at Berthas er de aller beste 😍

• Liker 2
Skrevet

Coop har noen billige som er ganske gode. Med kjeks i bunn. Tror det er 18 i en pakke til under 30 kr. 

Anonymkode: e93ed...ec7

Skrevet

Berthas er best. 

De fra Coop på nummer, tror det er 18 i en pakke. De har kjeks i bunn. Det savner jeg med Berthas. Men Berthas sjokolade og "skummet" er bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Før i tiden solgte dem noen kokosboller som var litt flatere enn dem som er nå. De var gode! Også var det noen uten kokos. Dem har jeg ikke sett på lenge. 

Coop har de. 18 stykk eller er det 12. Halvparten med kokos, halvparten uten. Kjeks i bunn. 

Skrevet

Kokosbollefabrikken 😍 

Anonymkode: 90268...5f0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Coop har de. 18 stykk eller er det 12. Halvparten med kokos, halvparten uten. Kjeks i bunn. 

Neeei....var det kjeks i bunn?

Tenker du og på de som ble solgt enkeltvis  i plast?

De var supergode! 

Anonymkode: 90268...5f0

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg likte også de flate kokosbollene godt, savner dem. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 8.20):

Ja, jeg husker også disse godt, de kom individuelt pakket i små poser. 

Jeg husker ikke sist jeg kjøpte kokosboller, men nå kjenner jeg at jeg kanskje må ha en pakke til jul. :)

Skrevet

Da jeg var yngre pleide vi å lage kokosboller selv, det ble veldig godt og absolutt verdt å prøve 😊  Det finnes massevis av oppskrifter på nett, vi brukte en enkel oppskrift som besto av eggehviter, sukker gelatinplater og noen dråper vanilje-essens. Bruk den sjokoladen du ønsker til trekk og strø kokos på. Vi droppet kjeksbunn. Når sjokoladetrekket hadde stivnet snudde vi bollene og dekket undersiden også med smeltet sjokolade og kokos.

Anonymkode: 17a98...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...