Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ble slutt mellom meg og typen for en uke siden. Det var jeg som gjorde det slutt, jeg har angret litt men ikke sagt noe. I kveld fikk jeg en melding av han, hvor han skrev noe ala at han var lei seg for at vi hadde gjort det slutt, men at han angret på at han hadde lagt seg flat og tatt all skyld for ting som var feil i forholdet. Han sa at han aldri kom til å få fred med seg selv dersom han trakk tilbake denne unnskyldningen, fordi han mistet all respekt for seg selv etterpå. 

Jeg skjønner jo at det ikke er bare hans skyld at det ble slutt, selv om jeg kanskje fortalte han det der og da. Synes virkelig det er unødvendig av han å komme med en sånn melding nå, da skulle han heller bare sagt det den dagen jeg gjorde det slutt. Hva tenker dere?

Anonymkode: cb9df...742

Videoannonse
Annonse
Gjest Neocortex
Skrevet

Han var nok mer eller mindre i affekt når du gjorde det slutt. Begynner sikkert å få bruddet litt på "avstand". Om du sa alt var hans feil, så er vel en melding om delt skyld ikke så galt.

Skrevet
13 minutter siden, Neocortex said:

Han var nok mer eller mindre i affekt når du gjorde det slutt. Begynner sikkert å få bruddet litt på "avstand". Om du sa alt var hans feil, så er vel en melding om delt skyld ikke så galt.

Men hvorfor? skriver han det for at jeg skal ville bli sammen med han igjen liksom?

TS

Skrevet

Kjenner jeg mister litt respekten for han når han skriver slik. Kan jeg ikke bare få gå videre med mitt? Skal selvfølgelig svare han høflig og slikt, men han kunne holdt seg for god synes jeg. 

TS

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hvorfor? skriver han det for at jeg skal ville bli sammen med han igjen liksom?

TS

Skriver han ikke hvorfor i meldingen? Jeg forsto det slik at han ønsket å formidle det for og få fred med seg selv?

Det er ganske langt fra det som står i meldingen, til å ville være sammen igjen, skjønner ikke helt hvordan du tenker det, liksom.

Anonymkode: 2f61a...8d5

• Liker 10
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjenner jeg mister litt respekten for han når han skriver slik. Kan jeg ikke bare få gå videre med mitt? Skal selvfølgelig svare han høflig og slikt, men han kunne holdt seg for god synes jeg. 

TS

Litt som du kunne holdt deg for god til å skylde alt på ham? Jeg forstår det godt jeg. Og jeg tror ikke det var en mening skrevet for å opprettholde din respekt, men snarere for å opprettholde selvrespekt.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Skriver han ikke hvorfor i meldingen? Jeg forsto det slik at han ønsket å formidle det for og få fred med seg selv?

Det er ganske langt fra det som står i meldingen, til å ville være sammen igjen, skjønner ikke helt hvordan du tenker det, liksom.

Han lovet bot og bedring på sine feil når det ble slutt, men mine feil ble tydeligvis bare oversett. Han hadde visst følt seg ganske dritt fordi alt plutselig var hans feil, for det var han ikke enig i, noe jeg også forstår litt. Han skrev at vi kanskje kunne snakkes mer om det en gang hvis jeg ønsket det, men at han bare trengte å få forklart seg akkurat nå.

TS

Skrevet

Høres vel egentlige ut som at han slår opp med deg. 

Anonymkode: d3e0e...021

• Liker 3
Skrevet

Høres vel egentlige ut som at han slår opp med deg. 

Hva mener du med det? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva mener du med det? 

TS

Du spør om han vil bli sammen med deg igjen. Det høres ikke sånn ut, akkurat. 

• Liker 9
Skrevet

Det høres ut som du la hele bruddet på han og at han sto og «tok i mot». Så han har jo rett i det han skriver, begge har bidratt med sitt - som du jo også bekrefter. Hva med å beklage, si han har rett og at du også ser det som er ditt og snakket i affekt? Og om du ønsker kan du jo si dere kan treffes en dag. Men, tips, pust med magen og mindre «drama».

Anonymkode: 44b63...612

• Liker 6
Skrevet

Han har nok tenkt og grublet, og føler seg utettferdig behandlet. Det ønsker han å rette opp i. Tolker det ikke som at han vil ha deg tilbake. 

Anonymkode: 0c2dc...b2f

• Liker 9
Skrevet

Han skrev at han hadde tenkt mye på dette og bare måtte si det. Men han ville ikke si hva jeg hadde gjort feil en gang, han skrev bare at vi begge visste hva vi måtte jobbe med, og at han ikke ville krangle, skjønner jo at han mener at jeg har gjort feil, men han kan vel si hva jeg har gjort feil da?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han skrev at han hadde tenkt mye på dette og bare måtte si det. Men han ville ikke si hva jeg hadde gjort feil en gang, han skrev bare at vi begge visste hva vi måtte jobbe med, og at han ikke ville krangle, skjønner jo at han mener at jeg har gjort feil, men han kan vel si hva jeg har gjort feil da?

TS

Han foreslo at dere kunne treffes og snakke om dette, om du ønsket. Det gir ingen mening å kritisere deg vel - særlig ikke på melding. Han legger dessuten til grunn at dere har bidratt med hvert deres, han vil ikke krangle. Spørsmålet er om du klarer å løse dette på en annen måte enn du ser for deg. Det høres ikke helt sånn ut.

Anonymkode: 44b63...612

• Liker 3
Skrevet

Han skrev det pga samvittigheten sin.

Han har tatt på seg all skyld, han kjente i ettertid at det ble feil, og ville rette opp i det.

Etter å ha fått det hele litt på avstand, ønsker han nok å stå opp for seg selv.

Du lurer på hva som er feil...

Ut fra hvordan du beskriver situasjonen, kan det virke som dette var et nokså manipulativt forhold.

Jeg tenker da på at du gjør det slutt og angrer, gir han all skyld, sier du mister respekten for han når han følger egen samvittighet, tror så sterkt på at han vil være sammen enda ingenting tyder på det etc.

I et sunt forhold har begge like mye plass.

I deres forhold har du mye plass, og han lite plass.

Det er min femmer.

• Liker 5
Skrevet

Tenker dette er helt innafor. Det er en uheldig ting at folk tar på seg skyld de ikke har, eller i dette tilfellet at han tok all skyld.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS

Hvilken rolle spiller det? Dere skal ikke være sammen mer. Han går videre. 

• Liker 2
Skrevet

Hvilken rolle spiller det? Dere skal ikke være sammen mer. Han går videre. 

Ja det er jo det jeg mener. Går han videre, så trenger han vel ikke sende meg en slik melding. Jeg fortalte han jo også at han var en flott fyr og at jeg var glad i han når vi gjorde det slutt, hvorfor kunne vi ikke bare legge ballen død etter det tenker jeg?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er jo det jeg mener. Går han videre, så trenger han vel ikke sende meg en slik melding. Jeg fortalte han jo også at han var en flott fyr og at jeg var glad i han når vi gjorde det slutt, hvorfor kunne vi ikke bare legge ballen død etter det tenker jeg?

TS

Vi har forstått det nå. Vi har hørt det.

Hører du oss? Klarer du ta til deg det som blir sagt?

Anonymkode: e7152...dce

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

TS

Fordi han ville si sin mening om bruddet. Han tror du bryr deg, og kanskje vil tenke deg om til neste forhold. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...