Gjest retnuhfilM Skrevet 18. desember 2020 #21 Del Skrevet 18. desember 2020 solmåneogstjerner skrev (1 time siden): Tja, liker diesel bedre. 😊 Hvorfor gjør du det, når du tar økonomi ut av bildet? Bensin er bedre. Er en grunn til at sportsbiler ikke har dieselmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solmåneogstjerner Skrevet 18. desember 2020 #22 Del Skrevet 18. desember 2020 retnuhfilM skrev (3 timer siden): Hvorfor gjør du det, når du tar økonomi ut av bildet? Bensin er bedre. Er en grunn til at sportsbiler ikke har dieselmotor. Trenger ikke og ønsker ikke sportsbil. Men trenger en som starter greit selv om det er kjempekaldt! Og tenker økonomi selv om jeg hadde hatt råd til helt ny bil. Men kan ikke og vil ikke ha elbil. Passer ikke mitt behov i det hele tatt. Kjører lange turer og gidder ikke å bruke tid på lading. Og parkerer ofte på steder uten strøm (i naturen og på hytte). 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #23 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (19 timer siden): For en raring. Han kjøper en ny dieselbil i 2020?!? Anonymkode: 1cff6...af4 Hadde jeg lett gjort om jeg var rik. Gjest retnuhfilM skrev (8 timer siden): Om du hadde hatt penger hadde jo det logiske vært å kjøpe bensinutgave. Å kjøpe en dieselutgave er alltid fattigmannsversjonen. Diesel er bedre på trekkbil. Gjest retnuhfilM skrev (3 timer siden): Hvorfor gjør du det, når du tar økonomi ut av bildet? Bensin er bedre. Er en grunn til at sportsbiler ikke har dieselmotor. Diesel er ofte bedre å trekke. Når man kjører med hestehenger noen ganger i uka er diesel det beste. Jeg foretrekker Land Cruiser, men det er så svindyrt, så har en Land Rover Discovery diesel. Anonymkode: 9bde8...6b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 18. desember 2020 #24 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 3.52): Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? Anonymkode: e68a9...6f5 Hvorfor skal man kjøpe en hybridbil når den til syvende og sist bruker mere drivstoff enn en ren fossilbil? Kjører du små stykker hver dag burde du heller gått for ren elbil istedet, men egentlig er en bensingjerrig bensinbil det du burde hatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niek79 Skrevet 18. desember 2020 #25 Del Skrevet 18. desember 2020 Dere kan trøste dere med at uansett hvilken bil dere velger så har det null og niks å si for den globale oppvarmingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. desember 2020 #26 Del Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (20 timer siden): For en raring. Han kjøper en ny dieselbil i 2020?!? Anonymkode: 1cff6...af4 Hva er så galt med det da? Vi har nettopp kjøpt ny dieselbil. Vil ikke ha noe annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Niek79 Skrevet 18. desember 2020 #27 Del Skrevet 18. desember 2020 44 minutter siden, Honey Dew said: Hva er så galt med det da? Vi har nettopp kjøpt ny dieselbil. Vil ikke ha noe annet. Sykt å tenke på at det finnes folk som kjøper bil tilpasset sitt behov heller enn at de lar en eller annen journalist bosatt på Grünerløkka bestemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #28 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 3.52): Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? Anonymkode: e68a9...6f5 Cayenne og ny range rover, dere har så dere klarer dere, kjøp og kjør hva dere vil, å kjøp noen klimakvoter for og bote på dårlig samvittighet Anonymkode: ce8b4...bec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knirke Skrevet 19. desember 2020 #29 Del Skrevet 19. desember 2020 On 12/17/2020 at 9:04 PM, AnonymBruker said: Hvis miljøet virkelig er det som er motivasjonen her, så kan dere jo sikkert begge reise kollektivt. 😇 Anonymkode: 4b733...297 Ja, eller flytte nærmere jobben? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2020 #30 Del Skrevet 19. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 17.12.2020 den 3.52): Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? Anonymkode: e68a9...6f5 Hvorfor bryr du deg? Dere er miljøsvin begge to. Anonymkode: 91329...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå