Gå til innhold

Mannen vil ikke ha hybrid eller El-bil.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. 
 

Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? 

Anonymkode: e68a9...6f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Kan han ikke bare kjøre den bilen han vil da? Så kjører du din. 

Dette er ikke et dilemma. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 23
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. 
 

Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? 

Anonymkode: e68a9...6f5

Du slipper ut nøyaktig like mye med hybrid som med en uten batteriet. Det er kun på papiret det ser fint ut når det er putta inn et batteri. For den klarer ikke det som er oppgitt uansett. Og etter noen år er batteriet gåent uansett.

Anonymkode: c0970...1af

  • Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Du slipper ut nøyaktig like mye med hybrid som med en uten batteriet. Det er kun på papiret det ser fint ut når det er putta inn et batteri. For den klarer ikke det som er oppgitt uansett. Og etter noen år er batteriet gåent uansett.

Anonymkode: c0970...1af

Det stemmer ikke. Jeg har det beste batteriet, og jeg kjører daglig til og fra jobb, rundt i byen og til butikken kun på strøm. Jeg har ikke fylt bensin siden i juli.

Anonymkode: e68a9...6f5

Skrevet

Din bil gårideelt sett44km elektrisk før den må bruke drivstoffmotoren

Anonymkode: d2b37...59f

  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke helt dilemmaet her. Om mannen din vil kjøre diesel Range Rover så er vel det opp til ham. Antar han kjøper bilen med egne (lånte) penger, og bestemmer selv hva slags bil han ønsker å bruke pengene på. Så kan heller du hygge deg med din Porsche Cayenne Hybrid. Det er mulig du forurenser noe mindre lokalt (innimellom), men bil i seg selv blir aldri miljøvennlig. De eneste av oss som kan si de har en miljøvennlig jobbreise, er de som sykler til jobben. Men de fleste av oss har en rekke unnskyldninger for å ikke gjøre det, og velger komforten til en bil over miljøhensyn. Meg selv inkludert.

  • Liker 5
Skrevet

Har du vurdert å dumpe ham og erstatte med en mann som hører på deg?

Anonymkode: f844d...467

  • Liker 1
Skrevet

Noe henger jo ikke på greip her. Du snakker om noen av de dyreste bilene folk kan kjøpe i Norge, av typen bimbo-penger-se-her-nabo. Din bil har svært kort elektrisk rekkevidde, du påstår å kjøre 40-60 min hver vei hver dag, men at du ikke har fylt drivstoff siden i sommer.

Det går jo ikke opp i det hele tatt!

Når det gjelder hybrid så fungerer den kun effektivt ved den typen kjøring der man bremser mye. Kun da lades batteriet. Kjører du lengre strekninger uten å bremse/trille noe særlig, drar du bare med deg ekstra vekt.

Range Rover er omtrent like pålitelig som en Lada eller 80-talls Fiat. Ett fornuftig skritt for å spare miljøet hadde vært å gå vekk fra denne og heller kjøpe noe som varer litt, så dere slipper å kjøpe ny hvert femte år. Si, Landcruiser f.eks.

Eller bare flytt nærmere dit dere jobber. En diger SUV med hybridopplegg er ikke en miljøbil. 

Anonymkode: 50b50...505

  • Liker 9
Gjest retnuhfilM
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Det går jo ikke opp i det hele tatt!

Sånn er det med troll, de gjør sjeldent god nok research 🙂 

Skrevet

Jeg tror ikke på denne tråden, men det er uansett et ikke-problem. La mannen ha den bilen han vil, dere er miljøsvin begge to uansett.

Anonymkode: 5d8e0...f8c

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det stemmer ikke. Jeg har det beste batteriet, og jeg kjører daglig til og fra jobb, rundt i byen og til butikken kun på strøm. Jeg har ikke fylt bensin siden i juli.

Anonymkode: e68a9...6f5

Hvis du ikke har fylt bensin siden Juli så er det på tide å kjøre tom tanken, bensin er ferskvare og moderne bensin inneholder mye ethanol som tærer på bensinslanger og gummidetaljer. Det kan i verste fall føre til motorbrann og det er faktisk et ganske vanlig problem. 

Anonymkode: b06db...118

  • Liker 6
Skrevet

Så trådstarter synes mannen sin bør være miljøvennlig og kjøpe hybridbil.

To personer som kjører i 40-60 minutter hver vei til hver sin jobb i hver sin bil. Den ene Cayenne og den andre Land Rover. Om bilen har et lite batteri eller ikke er jo nesten irrelevant. Burde heller spart noen av de 1,8 millionene bilene koster og flytte nærmere jobben... 

  • Liker 4
Skrevet

La nå mannen din få kjøre den bilen han vil.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. 
 

Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? 

Anonymkode: e68a9...6f5

For en raring. Han kjøper en ny dieselbil i 2020?!? 

 

Anonymkode: 1cff6...af4

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du ikke har fylt bensin siden Juli så er det på tide å kjøre tom tanken, bensin er ferskvare og moderne bensin inneholder mye ethanol som tærer på bensinslanger og gummidetaljer. Det kan i verste fall føre til motorbrann og det er faktisk et ganske vanlig problem. 

Anonymkode: b06db...118

Så lenge tanken er tett så kan du lagre bensin i noen år. Diesel derimot må du være veldig forsiktig med, den kan være ødelagt etter et halvår.

Anonymkode: 1cff6...af4

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har kjørt hybrid i mange år, ja dekkene er ikke miljøvennlige og batteriet når bilene skal kremeres er store miljøsvin, men jeg slipper ikke ut farlig og miljøskadelig eksos i flere timer hver dag. Vi bor slik til at vi må bruke hver vår bil til jobb. 40-60 min. hver vei. I flere år har jeg prøvd å overtale min bedre halvdel til å kjøpe en el. eller hybrid bil, som han kan bruke til og fra jobb. Men han vil kun ha diesel bil. Han kjører en Range Rover, og nekter å kjøre annet. Han har nettopp bestilt seg en ny, og vi diskuterer. Han kan bestille hybrid. Jeg prøver å overbevise han, han liker min Porsche Cayenne Hybrid. 
 

Dere andre som har hatt dette dilemmaet, er det noen som helst måte å overbevise mannen annet enn å kjøpe en ny bil til han? 

Anonymkode: e68a9...6f5

Han får ikke bestilt seg en helt NY dieselbil. Iallefall ikke uten at det koster skjorta da den må spesiallages fra fabrikk + at det er avgifter på den.
Det han får bestilt er en diesel-hybrid rover. Range Rover er den første SUV-en i denne klassen som får dieselmotorer som tilfredsstiller kravene i den såkalte RDe2-normen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For en raring. Han kjøper en ny dieselbil i 2020?!? 

 

Anonymkode: 1cff6...af4

Det hadde jeg også gjort om jeg hadde hatt penger. Ikke Range rover da, men sannsynligvis en audi. 

Skrevet

Hvis miljøet virkelig er det som er motivasjonen her, så kan dere jo sikkert begge reise kollektivt. 😇

Anonymkode: 4b733...297

  • Liker 1
Gjest retnuhfilM
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (11 timer siden):

Det hadde jeg også gjort om jeg hadde hatt penger. Ikke Range rover da, men sannsynligvis en audi. 

Om du hadde hatt penger hadde jo det logiske vært å kjøpe bensinutgave. Å kjøpe en dieselutgave er alltid fattigmannsversjonen.

Skrevet
retnuhfilM skrev (2 timer siden):

Om du hadde hatt penger hadde jo det logiske vært å kjøpe bensinutgave. Å kjøpe en dieselutgave er alltid fattigmannsversjonen.

Tja, liker diesel bedre. 😊

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...