Gå til innhold

Jeg tror jeg kan ende opp som alkoholiker...... HJELP jeg trenger råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har egentlig aldri likt å drikke noe særlig. Inntil idag. Jeg dro på polet og kjøpte en hel kartong med vin, og tenkte at jeg skulle feire med et glass med vin fordi jeg aldri drikker (kjøpte kartong da jeg ikke har korkåpner, og tenkte at jeg kunne ha resten til nyttårsaften o.l. og dele med andre).

Jeg har endt opp med å drikke tre glass vin og føler at livet endelig har en mening nå. Det føles ut som jeg lever. Jeg er skikkelig lykkelig nå, noe jeg vanligvis ikke er. Og det skremmer meg veldig. Jeg synes ikke jeg overdriver da vi har mye alkoholisme i familien samt at jeg nesten fikk en "åpenbaring" nå i tillegg til at jeg har 2,5 liter vin igjen som det er lett å drikke de neste dagene.

Jeg er redd jeg ender opp som alkoholiker nå, da jeg likte dette så godt. Jeg storkoser meg faktisk.? 😕 Jeg kommer til å drikke imorgen også dersom jeg har den, det vet jeg. Kun noen få glass, men jeg er redd dette er starten på at dette blir en vane... Antakeligvis kun til vindunken er tom kjenner jeg meg selv rett, men man vet aldri....

Jeg har vanligvis hatet å drikke alkohol, men nå fikk jeg meg en skikkelig "åpenbaring". Søren altså. Overdriver jeg - kan det være vanlig å drikke vin de neste dagene uten å være alkoholiker. Eller?😕

(Jeg er en godt voksen kvinne som aldri har likt alkohol noe særlig godt, men skal si det falt i smak idag......)

Anonymkode: 763e4...5e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å drikke som du har gjort nå og kose seg med det er helt vanlig. Bare vær ekstra obs på hvor sterke vaner det blir og hvis det begynner å skape problemer for deg senere

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker aldri. Hva går jeg glipp av?

Anonymkode: 79027...66a

Skrevet

Vent til i morgen og fyllesyken tar deg, da har du ikke lyst på vin lenger. Og jo du kan bli fyllesyke etter 3 glass vin.

Anonymkode: 9728d...29a

Skrevet

Jeg dro på polet og kjøpte en hel kartong med vin, og tenkte at jeg skulle feire med et glass med vin fordi jeg aldri drikker

Forstår ikke helt logikken her. 

Anonymkode: e96dd...85b

Skrevet

Jeg ville ikke bekymret meg. Rus er godt, det er jo derfor vi ruser oss. De aller fleste blir ikke avhengig 

Anonymkode: a630f...f0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...