Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært slutt i en måneds tid nå mellom eksen og meg. Vi var frem og tilbake mange mange ganger i løpet av noen år. Han blokkerte meg overalt sist og ba meg dra til helvette. Dette har han gjort før også når deg ble slutt. Jeg ville jo aldri at det skulle bli slutt.

jeg har holdt fast i han så lenge jeg husker. Selv når vi var fra hverandre så hadde jeg håp og tenkte «vi blir jo sammen igjen uansett» og jeg kunne vente et helt år, og vi ble jo da sammen igjen. 
alle sier jeg må få øynene opp for noen andre og ikke bare «se» han hele tiden for da klarer jeg ikke å gå videre.

til lørdag er jeg blitt bedt ut på en gå tur bare av en annen, men det er noe i meg som får dårlig samvittighet fordi det føles ut som jeg gjør noe feil. At jeg er på en måte utro. Og det er så vanskelig å se noen andre i den posisjonen enn eksen min. At jeg etterhvert skal holde en annen i hånden... at det etterhvert kommer til å ligge en ny person på eksakt samme sted der eksen min lå i sengen min. Men samtidig vil jeg ikke ha denne følelsen. Jeg er sikker på at han selv er ute å sprader selv med andre jenter uten noe samvittighet, så hvorfor er jeg den som nesten vurderer å avlyse en liten GÅ tur 😢 er også redd han andre jeg har avtalt å gå med skal få følelser. Dette er en jeg har rotet med før, men det ble ikke noe av fordi han skulle flytte å studere osv. 4 år senere er han nå tilbake igjen for godt i byen og ferdig med studiene, men nå vet jeg ikke om jeg liker han sånn lenger en gang. 
føler det er så mye rot?

Anonymkode: 4a1c2...975

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg kjenner meg veldig igjen. Du er NØDT til å komme deg over eksen din før du begynner med noen andre. Du kan ikke bare ende med å såre andre, men også deg selv.

Jeg brukte 2 år på å komme meg over eksen. Et år senere møtte jeg samboeren min som jeg nå har vært med i 3 år. En måned er ingenting. Gi deg selv tid. Bruk tid på trening og ting som gjør DEG glad! Og tro meg, før du aner det så føler du ingenting for eksen din. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg føler det samme, og skal også på date i helgen;) Den biten med å være utro, og skulle berøre ett annet menneske kjennes veldig fremmed og ubehagelig. Et annet fellestrekk er at det har vært mye frem og tilbake, det har vært slutt, pause, forsøkt å date andre i forholdet vårt. Og så har vi funnet tilbake til hverandre gjennom åtte år. Jeg tror at det er relevant for hvor seriøst er det å gjøre det slutt om man har gjort det før, og det ikke ble sånn. 

Anonymkode: 999db...551

Skrevet
Sprinkle skrev (2 minutter siden):

Jeg skjønner deg veldig godt, for jeg kjenner meg veldig igjen. Du er NØDT til å komme deg over eksen din før du begynner med noen andre. Du kan ikke bare ende med å såre andre, men også deg selv.

Jeg brukte 2 år på å komme meg over eksen. Et år senere møtte jeg samboeren min som jeg nå har vært med i 3 år. En måned er ingenting. Gi deg selv tid. Bruk tid på trening og ting som gjør DEG glad! Og tro meg, før du aner det så føler du ingenting for eksen din. 

Ja men jeg føler jeg har brukt mye tid på å prøve å komme over han. Når vi var fra hverandre osv presset jeg meg selv til å prøve å komme meg over han. Jeg hadde håp, men prøvde samtidig å komme meg over han. Føler jeg har startet på nytt og på nytt med prøvingen og jeg er så lei. Skal jeg bruker flere år på å komme meg over noen før jeg finner en annen. Brått er det skipet gått hvor jeg kan få barn osv. Det også skremmer meg. Fordi jeg har ikke tid til å bruke mange år på å «finne» meg selv før fertiliteten går nedover, og jeg ønsker meg også barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja men jeg føler jeg har brukt mye tid på å prøve å komme over han. Når vi var fra hverandre osv presset jeg meg selv til å prøve å komme meg over han. Jeg hadde håp, men prøvde samtidig å komme meg over han. Føler jeg har startet på nytt og på nytt med prøvingen og jeg er så lei. Skal jeg bruker flere år på å komme meg over noen før jeg finner en annen. Brått er det skipet gått hvor jeg kan få barn osv. Det også skremmer meg. Fordi jeg har ikke tid til å bruke mange år på å «finne» meg selv før fertiliteten går nedover, og jeg ønsker meg også barn. 

Det er jo ikke nødvendigvis slik at du bruker flere år, men du er nødt til å gi opp håper eller gi slipp. Ikke oppsøk ham, bruk energien på andre ting. Men det viktigste: IKKE stress. Du møter noen tidsnok, men tiden er ikke inne dersom du enda dveler ved eksen.

• Liker 1
Skrevet

Hva skal du med en taper som ber deg dra til helvete? Hadde hatt mer respekt for meg selv enn å vente på en mega idiot som sier slike ting!

Anonymkode: 5902d...2dc

• Liker 1
Skrevet

Den eneste du burde date, minimum i seks mnd, er deg selv. Du er jo hèlt blendet av en historie som knapt har rukket å lukke seg. 

Dette handler først og fremst om å restarte selvfølelsen som har blitt ødelagt.

Bygg deg opp nå, så du slipper å reparére deg igjen senere.... Tid, tid og mer tid :hjerte: 

Anonymkode: 63723...90c

Skrevet

Helt normal følelse, rett etter et brudd. 

Men, er du sikker på at du et klar for å gå inn i noe seriøst nå? De færreste ønsker å date noen som konstant går å lengter etter en annen, så her må du ta et oppgjør med deg selv. Enten går du helhjertet inn i et forsøk på å glemme din x, eller så må du gi det tid til å lande. 

Du behøver ikke å ha dårlig samvittighet for noen du ikke er sammen med. Du er ikke utro. 

Anonymkode: e1bea...2af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...