AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jeg går på skole med en fyr, og første halvåret hadde vi en greie. Han ville ikke mer etter 6 mnd, og han har fått seg ny dame. Hele greia med oss endte skikkelig dårlig, hvor jeg ble totalt tatt på senga og skikkelig såret. Dette har jeg selvfølgelig aldri fortalt han. Men til problemet. Vi er en gjeng på studiet, som gjør at jeg har noe med han å gjøre daglig. Og jeg klarer ikke komme meg videre. Han får meg til å føle meg så sinnsykt liten, og kommer hele tiden med kommentarer og oppfører seg rart. Han har blant annet skjult seg kun for meg på snap, han vil ikke snakke om den nye dama forann meg, han er sykelig nysgjerrig på hvem jeg dater osv osv. Jeg har prøvd å ignorere han, prøver å date andre. Men jeg klarer bare ikke glemme han. Hva skal jeg gjøre? Anonymkode: 5f8e5...3cd
Boblee Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 For en kjip situasjon. Det er alltid vanskelig å være den som ikke har kontroll over bruddet og den siste som går videre. Siden han er så nysgjerrig på hvem du dater synes jeg det virker som han er litt "eiesyk", selv om det ikke nødvendigvis betyr at han vil ha deg tilbake. Så jeg ville ikke lagt for mye i akkurat det. Ofte liker man tanken på at andre liker en. Han skjuler seg på snap og snakker ikke om dama av hensyn til deg, tenker jeg. Han vet antakeligvis at dette vil være unaturlig for deg (og vondt, om han vet du ikke er over han). Jeg tenker at det "verste" man kan gjøre mot noen som har dumpa deg og "har overtaket" - er å vise at man har det bra. Tilsynelatende ikke bry deg! Jeg ville tatt vare på meg selv og utseendet mitt (bare være stelt og fresh - jeg mener ikke du må ta noe falske vipper eller negler eller slike endringer, altså), trent, spist sunt, smilt masse og bare prøvd å stråle så mye som mulig. Det er digg å fokusere på seg selv, så du vil antakeligvis føle deg litt bedre av det og. Jeg ville også prøvd å minimere kontakten der det går. Hvis dere er en stor nok gjeng til at man kan ha ulike samtaler, ville jeg bare involvert meg i de samtalene han ikke er med i. Jeg ville kanskje droppa noen arrangement om jeg visste han skulle være der, for en periode. Jeg ville behandlet han med respekt og vært høflig/hyggelig, men ikke spurt spørsmål/tatt initiativ til samtale eller fortalt han noe om mitt. Altså vært så vanlig som mulig, men ikke gitt han noen ekstra oppmerksomhet. Forhåpentligvis vil det gjøre godt for deg å vite at det gjør litt vondt for han å se deg sånn - han forventer vel at du skal være knust eller lignende. Ta makten tilbake! Når det kommer til at bruddet kom brått og du ble såret, så må du tenke over om du kan akseptere at dette skjedde med deg og at det var utenfor din kontroll, for så å legge det bak deg. Eller om du føler du har noe du må si til han for å få closure. Noen ganger hjelper det faktisk mye å skrive det man vil i et dokument på PCen, og aldri sende det. Det er en klisjé av en grunn! Hvis du MÅ si noe til han så ville jeg forberedt meg tydelig på hva jeg trengte å si også latt det ligge etter det. Men husk at den eneste som kan fikse smerten din er han som har påført deg den, og det sier seg selv at det vil han mest sannsynlig ikke gjøre. Så det er jo en sjanse for at han ikke vil respondere på en måte du ønsker. Husk at det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det, og du har ansvar for egen lykke. Og ikke for å gå full Rafiki på slutten her - men den lykken finner du inni deg, ikke i en mann eller noen andre 3
Gjest shash90 Skrevet 17. desember 2020 #3 Skrevet 17. desember 2020 Visste ikke at menn leker hard to get. vel, det høres veldig irriterende ut slik som han holder på med. Er du sint på han eller er du fortsatt såret? Hadde du ønsket å bli sammen med han om du fikk sjansen? Hvis ja, tror du ting hadde blitt som før mellom dere? bit sammen og hev deg over han. Ikke send han meldinger eller snap. Du kan hilse på han og snakke faglig, men ikke snakk med han om private ting. Fokuser på studiene og deg selv. Du trenger å gi kjærlighet til deg selv. Ta vare på deg, tren, prøv å lær deg noe nytt? Ny hobby, et eller annet som gjør deg opptatt. Ikke la han bryte deg ned. Du klarer det, lykke til ☺️
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #4 Skrevet 17. desember 2020 Tråden stenges snart pga manglende overskrift. Anonymkode: ffb54...978
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #5 Skrevet 17. desember 2020 @Boblee tusen takk for ordene! Disse hjalp meg på en eller annen måte har lenge tenkt på at jeg kanskje burde si noe til han, men vil ikke at han fortjener å høre hvor jævlig jeg synes det er.. Skal prøve å få skrevet ned hva jeg ville sagt, og se om det hjelper! Jeg er helt enig at det kun er man selv som bestemmer over egen lykke, og jeg føler at jeg virkelig prøver mitt aller beste for å ha det bra. Men føler jeg tar 1000 skritt tilbake hver gang han kommer med kommentarer eller oppfører seg rart. Jeg håper bare denne juleferien gir meg den pausen jeg trenger, og at jeg kommer sterkere tilbake. Igjen, takk for kloke ord!! Anonymkode: 5f8e5...3cd
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #6 Skrevet 17. desember 2020 @shash90 jeg tror jeg er mest sint på han, samtidig som jeg er såret på en måte? Ville nok ikke blitt sammen med han, fordi jeg ville aldri stolt på han etter det han gjorde. Men samtidig har jeg et lite håp om at han skal «angre» og vil ha meg tilbake når vi er ferdig å studere. Noe som selvfølgelig ikke er sunt å tenke. Jeg har prøvd å stenge han ute i hele høst, men han tar alltid initiativ til å ha kontakt med meg og er veldig opptatt av at jeg «er med». Vet ikke om det er noe han gjør bevisst eller at han bare gjør det for å beholde den gode stemningen. Skal virkelig utnytte denne ferien og prøve å komme sterkere tilbake etter jul! Uansett, takk for hjelp Anonymkode: 5f8e5...3cd
Gjest shash90 Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): @shash90 jeg tror jeg er mest sint på han, samtidig som jeg er såret på en måte? Ville nok ikke blitt sammen med han, fordi jeg ville aldri stolt på han etter det han gjorde. Men samtidig har jeg et lite håp om at han skal «angre» og vil ha meg tilbake når vi er ferdig å studere. Noe som selvfølgelig ikke er sunt å tenke. Jeg har prøvd å stenge han ute i hele høst, men han tar alltid initiativ til å ha kontakt med meg og er veldig opptatt av at jeg «er med». Vet ikke om det er noe han gjør bevisst eller at han bare gjør det for å beholde den gode stemningen. Skal virkelig utnytte denne ferien og prøve å komme sterkere tilbake etter jul! Uansett, takk for hjelp Anonymkode: 5f8e5...3cd Nei, det er ikke sunt å tenke slik. Og det er slemt av han å være så på når han vet godt at du ble såret. Best å holde seg unna en som er forelsket når man ikke føler det samme. Ser for meg at han nyter at du liker han... kan være at han har dårlig samvittighet, men han håndtere det på en dårlig måte. Hold deg kun til fagstoff i samtalene. Ikke vis interesse for hva han gjør i privaten. Tenker kanskje at når du ikke gir så mye av deg så vil han innse at du ikke er interessert lenger. Kan det være at han prøver å få deg interessert igjen? Ikke svar på snap eller meldinger som omhandler livet hans. Har han skjult snapmap eller fjernet deg fra snap?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 shash90 skrev (32 minutter siden): Nei, det er ikke sunt å tenke slik. Og det er slemt av han å være så på når han vet godt at du ble såret. Best å holde seg unna en som er forelsket når man ikke føler det samme. Ser for meg at han nyter at du liker han... kan være at han har dårlig samvittighet, men han håndtere det på en dårlig måte. Hold deg kun til fagstoff i samtalene. Ikke vis interesse for hva han gjør i privaten. Tenker kanskje at når du ikke gir så mye av deg så vil han innse at du ikke er interessert lenger. Kan det være at han prøver å få deg interessert igjen? Ikke svar på snap eller meldinger som omhandler livet hans. Har han skjult snapmap eller fjernet deg fra snap? Ja, det jeg får inntrykk av også. Heldigvis har han begynt å gi litt slipp på kontakten utenom skolen, men så fort vi er der så skal han blande meg inn i alt av privatliv og hendelser som skjer med han. Vet jo at han er veldig glad i meg og gjerne vil ha min mening om alt og alle. Samtidig skal han alltid diskutere med meg, og kan å irritere meg skikkelig. Føles til tider som jeg blir helt kvalt. Han har kun skjult meg fra snapmap, men vet han er synlig for alle de andre i gjengen. Det skal sies at han ikke sender meg mye snaps. Har også en mistanke om at han har «blokkert» meg på insta, da jeg aldri får opp noe stories fra han. Han gir så mye mixed signaler. Så går fra dag til dag med en følelse av at han hater meg, til at jeg føler han savner meg. Så hele situasjonen gjør meg rett og slett gal, og rådvill Anonymkode: 5f8e5...3cd
Gjest shash90 Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, det jeg får inntrykk av også. Heldigvis har han begynt å gi litt slipp på kontakten utenom skolen, men så fort vi er der så skal han blande meg inn i alt av privatliv og hendelser som skjer med han. Vet jo at han er veldig glad i meg og gjerne vil ha min mening om alt og alle. Samtidig skal han alltid diskutere med meg, og kan å irritere meg skikkelig. Føles til tider som jeg blir helt kvalt. Han har kun skjult meg fra snapmap, men vet han er synlig for alle de andre i gjengen. Det skal sies at han ikke sender meg mye snaps. Har også en mistanke om at han har «blokkert» meg på insta, da jeg aldri får opp noe stories fra han. Han gir så mye mixed signaler. Så går fra dag til dag med en følelse av at han hater meg, til at jeg føler han savner meg. Så hele situasjonen gjør meg rett og slett gal, og rådvill Anonymkode: 5f8e5...3cd Da kan du også skjule han. Jeg har tatt bort menn jeg har likt, på insta og snap. Nå har jeg ikke sosiale medier lenger. Men jeg ga f i hva de tenkte om det, det handler om psyken min, jeg ville jobbe med meg selv. Er ikke hyggelig å se bilde av en du liker, særlig hvis han har fått seg dame. Såå for å slippe vonde følelser så pleide jeg å slette de. Er det slutt så er det slutt, jeg vil ikke være venn med en jeg har hatt sex med eller klint med. Har mange venner fra før. Endret 17. desember 2020 av shash90
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå