Gå til innhold

Svigermor er unnvikende til å være handlehjelp om vi har Corona

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye smitte i vårt distrikt nå. Vi har testet oss ,og begynt å få symptomer. Det ene barnet vårt er satt i karantene pga nærkontakten med smittet.

Vi har alle våre nære venner i samme skole og barnehage,og har vært sammen med dem i ulike sammenhenger siste uka. På offentlig arrangementer feks.

De fleste som står oss nær må i karantene om vi er smittet.

Jeg prøver hel-gardere meg med svigermor om handling av julevarer og mat om vi er smittet.

Hun unngår å svare.

Hadde dere blitt sint om svigermor ikke kunne hjulpet å handle til jul? Vi skal ikke sees fysisk og vi sa jo vi overfører penger.

Anonymkode: 4a0cd...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kanskje svigermor vil unngå butikker og er redd for smitte? Jeg ville ha startet åhandle på kolonial eller meny med levering, litt leveringstid nå så bestill nå og storhandle. 

Anonymkode: e03d7...b93

Hun jobber i butikk 🤦

• Liker 9
Skrevet

Ring nærmeste frivillighetssentral og be om handlehjelp! 

Anonymkode: 1fe41...ca0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ring nærmeste frivillighetssentral og be om handlehjelp! 

Anonymkode: 1fe41...ca0

Ja det kan vi,men handler litt også om at jeg kjenner meg skuffet over at det ikke er hennes interesse at vi skal ha god mat i julen uten å måtte tilkalle eksterne mennesker.

• Liker 2
Skrevet

De fleste har da mer enn nok å gjøre før jul om de ikke skal doble arbeidet med å handle for dere også. Hvorfor i all verden kan dere ikke handle på nett, som kolonisl.no eller lignende?

Anonymkode: 5fe65...20d

• Liker 31
Skrevet

Støtter svigermor her.

Anonymkode: 369f7...b55

• Liker 13
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er mye smitte i vårt distrikt nå. Vi har testet oss ,og begynt å få symptomer. Det ene barnet vårt er satt i karantene pga nærkontakten med smittet.

Vi har alle våre nære venner i samme skole og barnehage,og har vært sammen med dem i ulike sammenhenger siste uka. På offentlig arrangementer feks.

De fleste som står oss nær må i karantene om vi er smittet.

Jeg prøver hel-gardere meg med svigermor om handling av julevarer og mat om vi er smittet.

Hun unngår å svare.

Hadde dere blitt sint om svigermor ikke kunne hjulpet å handle til jul? Vi skal ikke sees fysisk og vi sa jo vi overfører penger.

Selvfølgelig hadde jeg ikke blitt sint!? Ikke hadde jeg spurt heller. Du er helt urimelig.

Å forvente at andre skal gjøre din julehandel er ikke greit. Ingen skal måtte utsette seg for mer smitte enn nødvendig og de aller fleste har mer enn nok med sine egne oppgaver nå før jul. At dere har vært på "ulike  offentlige arrangementer" den siste tiden bare forsterker min forståelse for svigermor...

Du får bestilt ALT du trenger på nett.

Endret av sirenas
  • Liker 19
Skrevet

Skjønner deg godt. Hadde blitt sykt skuffa selv. Hadde gledelig handlet for alle familiemedlemmer i karantene,  uansett hvor sosial de hadde vært i forkant.  Men selfølgelig veldig lei meg, om det ikke ble noen feiring sammen med dem. I min verden stiller man alltid opp for familien. 

Anonymkode: ab3db...c72

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Jeg kjenner at jeg hadde vært temmelig oppgitt over dere og lite lysten på å handle for dere hvis jeg hadde vært din svigermor. Dere har visst at jula kommer også i 2020 i flere tiår og visst om korona i månedsvis. Dere er også klar over at dere bor i område med mye smitte nå. Likevel har dere prioritert sosialt liv og offentlige arrangementer istedenfor å handle til jul, enda dere må ha visst at faren for karantene var der. Og så forventer dere at svigermor skal drasse på julemat for en familie på 4+ medlemmer i tillegg til sin egen handel bare fordi dere verken gidder å tenke smittevern eller evner å planlegge livet deres? Hadde dere planlagt og handlet inn det dere kunne litt tidlig i år, hadde hun nok vært mer velvillig dersom dere spurte om hun kunne stikke innom med mandariner, laks, tomater og et par andre varer som ikke holder særlig lenge. 

Anonymkode: b9e21...bf1

Hvis TS bor i samme område som meg så sa det bare pang over natten med smitte og nærkontakter i hytt og pine, det gikk fra å være nærmest smittefritt til full oppblomstring. Så skjønner at ikke alle har rukket å handle ferdig alt til jul. Synes det er litt smålig av familie å ikke ville hjelpe.

Anonymkode: 278a5...d4e

• Liker 15
Skrevet

Dere har ikke tatt tilstrekkelige forholdsregler oppunder jul. Kan forstå hvis svigermor tenker at dere burde ha prioritert annerledes.

De aller fleste nettbutikker leverer på døren, og både Kolonial og Meny leverer vel mat på døren også.

Anonymkode: a0629...255

• Liker 7
Skrevet

Men forstår jeg deg rett at dere ikke er bekreftet smittet eller i isolasjon nå? Da kan dere jo handle selv i dag? Nå? En av dere, med hansker og munnbind, tidlig, eller når butikken jar lite kunder?

• Liker 9
Skrevet
Snabeltann skrev (14 minutter siden):

Men forstår jeg deg rett at dere ikke er bekreftet smittet eller i isolasjon nå? Da kan dere jo handle selv i dag? Nå? En av dere, med hansker og munnbind, tidlig, eller når butikken jar lite kunder?

Hvis en i familien sitter i karantene som nærkontakt, og noen i familien utvikler symptomer så skal alle være i karantene til man får svar på prøven. Ikke dra ut og handle nå.

Anonymkode: 0676d...af8

• Liker 8
Skrevet

Det er forståelig at dere er skuffet, men sint? Den forstår jeg ikke. gå gjennom meny sin hjemmeside eller kolonialen for å handle in. Eller du kan hive stoltheten og trygle en nabo eller svigermor igjen der du blant annet maserer hennes ego ved å si " vi har vært så dumme, men vi er så avhengig av at du handler for oss til jul, hver så snill"  mas til går gjennom. Blir pinlig å se henne for en stund, men må man, så må man 

Anonymkode: f9e77...e35

• Liker 5
Skrevet (endret)

Du kan velge og enten være den storsinnede her og se at svigermor har nok selv og ikke er veldig lysten på å oppsøke mulig smittede (dere) og bestille mat på nettet 

Eller.... bestemme deg for å gjøre en greie ut av det en uke før jul og være sur/ snurt/ fornærma e.l. 

It's all up to you!

Endret av MarianneE
  • Liker 7
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hun unngår å svare.

Hennes sak om hun kan/vil hjelpe - det er bare å ta det til etterretning. 

Men uhøflig ikke å svare. 

Anonymkode: c7d9b...382

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hvis en i familien sitter i karantene som nærkontakt, og noen i familien utvikler symptomer så skal alle være i karantene til man får svar på prøven. Ikke dra ut og handle nå.

Anonymkode: 0676d...af8

Har vell strengt tatt låv til handle nødvendigheter under karantene, men ikkje om dei blir isolert pga symptomer igjen. 

Anonymkode: 60817...643

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...