Gå til innhold

De andre mødrene vil ikke snakke med meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi (jeg og barnet) er nye på et lite sted. Er vant med å ha venner og kjente rundt oss, har stort sett vært inkludert sosialt og hatt venner rundt oss. 

Barnet mitt har kommet godt inn i det (knøtt)lille miljøet, mens de andre mødrene ser ikke ut til å engang ville snakke med meg; De kommer ikke til døra og sier hei ved henting når barnet deres kommer på besøk til oss, eller når jeg henter barnet etter å ha vært på besøk til de.  Den ene gangen kom jeg inn i gangen fordi ungene ba meg komme, men mora kom ikke og sa hei engang. Leverer og henter barna sine i bilen når deres barn besøker oss...

Dette er helt nytt for meg. For meg oppleves det som veldig ufint å ikke hilse på. Tenkte det måtte være bare noe jeg innbilte meg, men ved en sammenkomst med barnas klasse og foreldre (utendørs og med avstand) snakket ingen av mødrene med meg. Jeg forsøkte men det ble bare ikke. Hun ene stirra på meg av og til men så bare alvorlig og sur ut.

Noen fedre snakket litt med meg, men jeg er nesten sjokkert over hvor dårlig jeg blir tatt imot... 

Er dette vanlig på små plasser? Å være så ekskluderende og utrivelige? 

Anonymkode: 91960...3bb

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi dro, sa jeg blidt ha det men de gadd ikke engang å svare. Så sitter man etterpå og ransaker hva man har sagt eller gjort, men så er det jo ingenting som er sagt fordi vi snakka aldri heller... 

• Liker 7
Skrevet

Hvis du er singel så kan det være at mammagjengen ser på deg som en trussel ift menene sine. 

Opplevde det samme selv da jeg var ung mor for eldste min. 

Det kan så klart være andre grunner, men det er det første jeg tenkte på i hvert fall. Sjalusi og usikkerhet. 

Anonymkode: 042d8...d97

• Liker 21
Skrevet

Ja, små plasser er ikke enkelt å komme innpå folk. Du må prøve andre arenaer som arbeidsplassen din, være trener / hjelpetrener for barn , strikkeklubb???Stort sett har jeg opplevd at folk er skeptisk , usikre på små plasser. Bodde 8 år på en liten plass, prøvde alt men fikk aldri nære venner . Flyttet til slutt. 

Anonymkode: 35701...733

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis du er singel så kan det være at mammagjengen ser på deg som en trussel ift menene sine. 

Opplevde det samme selv da jeg var ung mor for eldste min. 

Det kan så klart være andre grunner, men det er det første jeg tenkte på i hvert fall. Sjalusi og usikkerhet. 

Anonymkode: 042d8...d97

Jeg er ingen mer trussel enn andre fordi om jeg er singel.

Dessuten var ikke mennene til kvinnene der heller.

Jeg prøvde å være hyggelig men opplevde det som å bli møtt med kald skulder. Satt der og prøvde å smile men så sikkert bare dum ut. Altså. Jeg er ny. Jeg er tilgjengelig. Har ikke blitt bedt inn på kaffe til noen eller noenting av noen på flere måneder... For meg er dette veldig rart...

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, små plasser er ikke enkelt å komme innpå folk. Du må prøve andre arenaer som arbeidsplassen din, være trener / hjelpetrener for barn , strikkeklubb???Stort sett har jeg opplevd at folk er skeptisk , usikre på små plasser. Bodde 8 år på en liten plass, prøvde alt men fikk aldri nære venner . Flyttet til slutt. 

Anonymkode: 35701...733

Jeg skjønner deg så godt... 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Vi (jeg og barnet) er nye på et lite sted. Er vant med å ha venner og kjente rundt oss, har stort sett vært inkludert sosialt og hatt venner rundt oss. 

Barnet mitt har kommet godt inn i det (knøtt)lille miljøet, mens de andre mødrene ser ikke ut til å engang ville snakke med meg; De kommer ikke til døra og sier hei ved henting når barnet deres kommer på besøk til oss, eller når jeg henter barnet etter å ha vært på besøk til de.  Den ene gangen kom jeg inn i gangen fordi ungene ba meg komme, men mora kom ikke og sa hei engang. Leverer og henter barna sine i bilen når deres barn besøker oss...

Dette er helt nytt for meg. For meg oppleves det som veldig ufint å ikke hilse på. Tenkte det måtte være bare noe jeg innbilte meg, men ved en sammenkomst med barnas klasse og foreldre (utendørs og med avstand) snakket ingen av mødrene med meg. Jeg forsøkte men det ble bare ikke. Hun ene stirra på meg av og til men så bare alvorlig og sur ut.

Noen fedre snakket litt med meg, men jeg er nesten sjokkert over hvor dårlig jeg blir tatt imot... 

Det er vell rett og slett en reaksjon på at du er alenemor og lurer på om du har stukket av med barnet ville jeg trodd

Anonymkode: 48e06...455

Skrevet

To av mødrene var på matbutikken og så meg, hilste ikke. Kanskje så de meg ikke eller ikke kjente meg igjen. Men når det er gjentagende hendelser, så tar jeg vel ikke feil i at de ikke vil snakke eller ha noe med meg å gjøre? Skulle så gjerne ha likt å vite årsaken. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er vell rett og slett en reaksjon på at du er alenemor og lurer på om du har stukket av med barnet ville jeg trodd

«Stukket av med barnet»?? Nei, så absolutt ikke. De skulle bare ha visst årsaken til at jeg er alene... Så hadde de ikke vært så fordømmende.

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

«Stukket av med barnet»?? Nei, så absolutt ikke. De skulle bare ha visst årsaken til at jeg er alene... Så hadde de ikke vært så fordømmende.

Kanskje du burde fortelle det. Du kan ikke forvente å bli tatt imot før de vet hvem du er og det er din jobb.

Jobber du?

Skrevet

Er du enten veldig pen eller veldig uflidd? 
Tragisk men vi lever i en overfladisk verden.

Anonymkode: 0b935...46b

• Liker 9
Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste er slik, iallefall med litt større barn. De har kanskje nok med sitt, travle dager etc. Eller at det ikke er helt kjemi.. 🤷‍♀️ Tror ikke du skal ta det så personlig uansett. Som flere skriver, på små steder er folk ofte innadvente og firkantet. 

Anonymkode: 4045d...ef3

• Liker 3
Skrevet

Nå i disse tider er det jo forståelig at ingen blir bedt noen plass. Men kan du ikke si noe neste gang du møter en av dem? Feks: Jeg føler at dere ikke har noe til overs for meg, er det noe grunn for det? Eller hvorfor hilser dere aldri når dere ser meg?

Anonymkode: c9e24...c2e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Kanskje du burde fortelle det. Du kan ikke forvente å bli tatt imot før de vet hvem du er og det er din jobb.

Jobber du?

Man sier ikke: «hei! Jeg er enka til....og nå flytta vi hit og megmegmeg» 

Og når de bare avviser enhver form for forsøk på kontakt, så er ikke det en åpning for å fortelle noe som helst...

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nå i disse tider er det jo forståelig at ingen blir bedt noen plass. Men kan du ikke si noe neste gang du møter en av dem? Feks: Jeg føler at dere ikke har noe til overs for meg, er det noe grunn for det? Eller hvorfor hilser dere aldri når dere ser meg?

Anonymkode: c9e24...c2e

Når de ikke engang svarer når jeg sier «hei!» så er det faktisk ikke mulig.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er du enten veldig pen eller veldig uflidd? 
Tragisk men vi lever i en overfladisk verden.

Anonymkode: 0b935...46b

Jeg er vel helt normal. Kler og ter meg pent. Det mangler ikke på tilbud fra menn (men jeg eier ikke overskudd eller lyst til å starte noe nytt med noen på lenge.) 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en sånn mor som sjeldent sier hei til andre mødre, men jeg er ekstremt introvert og har sosial angst. Tviler på at dette er tilfellet her, men noen ganger har folk en grunn til å være unnvikende. Uansett det hørtes veldig lite hyggelig ut, håper du får deg et godt nettverk på sikt. Lykke til ❤️

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sjalu på noen måte? Er du veldig attraktiv?

Anonymkode: 77e80...2e0

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg er ingen mer trussel enn andre fordi om jeg er singel.

Dessuten var ikke mennene til kvinnene der heller.

Jeg prøvde å være hyggelig men opplevde det som å bli møtt med kald skulder. Satt der og prøvde å smile men så sikkert bare dum ut. Altså. Jeg er ny. Jeg er tilgjengelig. Har ikke blitt bedt inn på kaffe til noen eller noenting av noen på flere måneder... For meg er dette veldig rart...

Hvis de er slike, så tenker de at de aldri kan være hyggelig med deg. For om du kommer inn på de, innpass i deres hjem, så har du lettere for kontakt med deres menn også. Mest sannsynlig stoler ikke damene på hverandre heller. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjalu på noen måte? Er du veldig attraktiv?

Nei det tror jeg da ikke. Helt normal tror jeg. Vanskelig å ha selvinnsikt på sitt eget utseende. 

Ungene har sagt til barnet mitt at mammaene deres vil treffe meg og drikke kaffe og så kommer jeg dit og de gidder knapt si hei. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...