AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Hva er konsekvensene hvis man blir tatt av politiet for å kjøre bil uten forsikring, og hvis man har kjørt uten dette i 6 mnd? Er det 150 kr dagen i bot for alle dagene du har kjørt uten forsikring? Blir man anmeldt av politiet og får man et forelegg i tillegg? Anonymkode: 06c61...b3a
vellyket_riking Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er konsekvensene hvis man blir tatt av politiet for å kjøre bil uten forsikring, og hvis man har kjørt uten dette i 6 mnd? Er det 150 kr dagen i bot for alle dagene du har kjørt uten forsikring? Blir man anmeldt av politiet og får man et forelegg i tillegg? Anonymkode: 06c61...b3a Det er ikke noe problem å kjøre uten forsikring. Hvis du krasjer spør du bare motparten om å bruke hans forsikring. Ellers så dekker innbo forsikringen det meste. Anbefaler å kjøre etter inntak av alkohol da det er formildene i slike saker. 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Du får løpende bot fra dagen forsikringen opphører. Regningen kommer så fort som mulig. Så bare løper den.. 6mnd er vel 30k eller noe... Da er det billigere å forsikre bilen. Vet ikke om du får en bot i tillegg, om politiet tar deg. Anonymkode: b4f8a...627 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Vel, politiet har tatt skiltene og levert dem inn til biltilsynet. Hvordan får vi dem ut igjen? Og hva gjør jeg med bilen? Kan jo ikke kjøre den noe sted uten skilter? Anonymkode: 06c61...b3a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 vellyket_riking skrev (5 minutter siden): Det er ikke noe problem å kjøre uten forsikring. Hvis du krasjer spør du bare motparten om å bruke hans forsikring. Ellers så dekker innbo forsikringen det meste. Anbefaler å kjøre etter inntak av alkohol da det er formildene i slike saker. 👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 😂😂😂😂 Anonymkode: d0f0a...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, politiet har tatt skiltene og levert dem inn til biltilsynet. Hvordan får vi dem ut igjen? Og hva gjør jeg med bilen? Kan jo ikke kjøre den noe sted uten skilter? Anonymkode: 06c61...b3a Du må forsikre bilen først, så må du biltilsynet å få ut nye skilter, det koster også litt. Anonymkode: d0f0a...2cc 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Kasko, som nevnt over. Ansvarsforsikring, ikke tenk på det en gang! Skjer det noe da, er du med uflaks gjeldsslave resten av livet Anonymkode: 2cc12...be0 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Skjønner ikke at noen tør kjøre uten forsikring .... Anonymkode: 49b9a...109 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Jeg vet ikke hva dagsbøtene ligger på. Men jeg vil tro du får en ekstra bot av politiet + prikker på førerkort. Kanskje du mister førerkortet hvis du blir tatt i å kjøre bilen. Ikke kjør bilen! Hvis noe skjer må du betale fra egen lomme både til deg selv og motpart. Da har du egentlig bare tapt massevis av penger. Ved personskade/død kan du bli skyldende flere millioner. Vær raskt å forsikre bilen din plis Anonymkode: 1f872...fb7
Gjest Chroma Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vel, politiet har tatt skiltene og levert dem inn til biltilsynet. Hvordan får vi dem ut igjen? Og hva gjør jeg med bilen? Kan jo ikke kjøre den noe sted uten skilter? Anonymkode: 06c61...b3a Du må nok betale forsikring før du får de tilbake.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Konsekvensene her i huset er i hvert fall at all respekt for fyren forsvinner som dugg for solen, samt at nøklene inndras helt til han kan bevise at bilen er forsikret. Hilsen sint kone med uansvarlig mann. Anonymkode: efc3f...958 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Ingen her som vet om man får bot av politiet i tillegg til at man må betale forsikringen for det siste halve året? Anonymkode: 06c61...b3a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Tok de skiltene bare? Sa de ikke noe mer? Anonymkode: 5eb34...a53
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 Det er egentlig ikke meg som er utsatt for dette, men et familiemedlem. Så jeg vet ikke akkurat hva som ble sagt på stedet. Vi må hjelpe familiemedlemmet økonomisk, og vil gjerne vite litt mer om dette. Det eneste jeg vet er at h*n ble stoppet av politiet i bilen sin som ikke har vært forsikret på lang tid. Politiet tok skiltene, og vi måtte hente h*n. Vedkommende er heller ikke spesielt interessert i å fortelle oss hele sannheten. Anonymkode: 06c61...b3a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 Vanskelig å svare på. Jeg limer inn linker til litt generelle svar her, men hva konkret som kommer til å skje i familiemedlemmets sak tør jeg ikke spekulere i. Vanskelig å skulle bevise at personen har holdt på sånn i et halvt år, så dagbøter i 30 tusenkronersklassen blir nok ikke aktuelt, men andre konsekvenser kan jo være vel så ille. https://www.ung.no/oss/lappen/225864.html https://www.ung.no/oss/lovogrett/386201.html https://www.fosna-folket.no/nyheter/article10649353.ece https://www.fanaposten.no/nyheter/politiet-stoppet-bil-uten-skilt-sa-fant-de-mer/reptgr!LMm8ghSzWn2kI3z1Qu7mw/ Sitat – Dette fører til to anmeldelser, både for å kjøre uten skilt, og uten forsikring. Bilen blir parkert på stedet, og det er opp til eier å fjerne bilen på lovlig måte, sier Knappen. Anonymkode: efc3f...958
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 Vet du om det har blitt gjort tiltak for å fjerne bilen? Anonymkode: efc3f...958
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Dagsbøter, forenklet forelegg/bot. Han må tegne forsikring og deretter hente skiltene hos nærmeste Statens vegvesen eller det vegvesenkontor politiet leverte skiltene til. Anonymkode: 5eb34...a53 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dagsbøter, forenklet forelegg/bot. Han må tegne forsikring og deretter hente skiltene hos nærmeste Statens vegvesen eller det vegvesenkontor politiet leverte skiltene til. Anonymkode: 5eb34...a53 Dagsbøter over 6 mnd blir jo litt.. Også forelegg i tillegg til dette? Vet du hva satsen for forelegg er? Anonymkode: 06c61...b3a
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 Til noe helt annet: hvis dere skal hjelpe dette familiemedlemmet økonomisk bør dere være tydelige på hva som faktisk er grunn osv og kreve ærlighet. Anonymkode: d0f0a...2cc
Brunello Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 Som noen andre også har hintet om, er det ikke konsekvensene av å bli stoppet av politiet du bør være redd for. Det er dersom man er skyld i en ulykke man virkelig kan sitte i klisteret. Krav på mangfoldige millioner er ikke spesielt kult. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå