AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Av og til (ikke daglig) så kjenner jeg det stikker/iler i brystene. Dette er ofte en time og to etter amming. Det er vodnt og jeg skvetter til, men det varer bare et par sekunder så er det over. Er som sagt ikke hver dag, mens andre dager kan det skje flere ganger. Har vært slik siden fødselen (3 mnd siden). Finner ikke ut av å google det, men er ganske sikker på at det ikke er infeksjon/betennelse iallefall som kommer opp ved googling. Noen som har hatt det samme og vet hva det er? Anonymkode: c28ea...b7e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Hadde det slik.. da var det sopp Anonymkode: 1076d...3bf
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Raynauds fenomen. Hadde det selv. Plagsomt men ikke farlig:) Anonymkode: 6d928...1b3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde det slik.. da var det sopp Anonymkode: 1076d...3bf Takk for svar. Hadde du andre symptomer? Leste om det, men ingen andre av symptomene stemmer.. Anonymkode: c28ea...b7e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Raynauds fenomen. Hadde det selv. Plagsomt men ikke farlig:) Anonymkode: 6d928...1b3 Takk for svar. Skal lese om det! Anonymkode: c28ea...b7e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Leste om Raynauds syndrom, men føler ikke det heller stemmer.. kjenner ingenting i fingre/tær og brystene skifter ikke farge..🙈 Anonymkode: c28ea...b7e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Hos meg begynte puppene å klø når de begynte å bli "tomme", altså når det var bare den feteste melken igjen som baby måtte jobbe litt hardere for. Også hadde jeg stikkinger(høres litt like ut som de du har, ikke direkte vonde, men skvetter til) når de fylte seg opp igjen Anonymkode: 16d4e...5b7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Hos meg kunne det stikke hvis det gikk litt tid mellom ammingen, eller hvis jeg tenkte på babyen f. Eks. Lakk gjerne noen dråper også. Altså var stikkingen en del av utdrivingsrefleksen.. Anonymkode: 82532...385
Gjest Albbas Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 Kan være utdrivningen. Sjekk brystene når det stikker, pipler det ut melk? Høres absolutt ikke ut som sopp eller Raynauds.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 "Brennende/sviende smerter i brystet, spesielt etter amming. Beskrives ofte som «glødende tråder» som trekkes ut og inn av brystet. " Eit av symptomene på sopp. https://ammehjelpen.no/sopp-troske/ Anonymkode: 44ec2...9ad
Gjest Albbas Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: "Brennende/sviende smerter i brystet, spesielt etter amming. Beskrives ofte som «glødende tråder» som trekkes ut og inn av brystet. " Eit av symptomene på sopp. https://ammehjelpen.no/sopp-troske/ Anonymkode: 44ec2...9ad TS sine "symptomer" er såpass kortvarige og sporadiske at det ganske sannsynlig IKKE er sopp. Utdrivningen er også en stikkende smerte og kan vare mye kortere.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Utdrivningsrefleks! Med førstemann lakk jeg som ei sil hver gang dette skjedde, og det var en sånn stikkende, vond følelse. Husker ikke varighet, men det var snakk om kort, kort tid. Kunne skje ut av det blå, men også ved tanken på baby, om jeg hørte henne eller så henne. Varte omtrent 4-5 måneder, og først da dempa/stabiliserte produksjonen seg helt. Hadde en baby som ammet i hytt og vær, man visste aldri når neste måltid var. 30 min, 4 timer? Med andremann lakk jeg ingenting, men hadde denne følelsen. Jeg håndmelka hver gang det skjedde (etter stikningene, da de varte så kort), og da kom det en god skvett (jeg fikk ellers bare noen dråper ut ved håndmelking, så det var stor mengdeforskjell sånn sett). Husker ikke når det slutta, men melka stabiliserte seg mye tidligere enn med første. Skjedde likevel om jeg tenkte/så/hørte baby, men uten å lekke. Anonymkode: 2cc72...702
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå