AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Del Skrevet 16. desember 2020 Noen som vet, sånn ca? Hos meg er det 40 minutter styrkeøkt hvor en løfter vekter, med ca 5 min pauser etter hver øvelse. Snakker vi 100 eller opp mot 500 ca? Anonymkode: ee392...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Del Skrevet 16. desember 2020 Hvor langt er et tau? Alle brenner ulikt Anonymkode: 4caf1...6c3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor langt er et tau? Alle brenner ulikt Anonymkode: 4caf1...6c3 Finnes vel et sånn ca tall? Anonymkode: ee392...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Del Skrevet 16. desember 2020 Quote There is no simple formula for calculating calories burned during strength training because every strength-training workout is so different. Quote So do we really know how many calories a person burns while pumping iron? According to this exercise list from Harvard Medical School, a general 30-minute strength training session burns an average of 90 calories (180 calories per hour) for a 125-pound person, 112 calories (224 calories per hour) for a 155-pound person and 133 calories (266 calories per hour) for a 185-pound person. However, a January 2014 study from Arizona State University (reported by RunnersWorld.com) found that strength-based exercises like lunges, crunches and pull-ups might actually burn more calories than previously thought: Push-ups burned 8.56 calories per minute (514 calories per hour) Curl-ups (crunches) burned 4.09 calories per minute (437 calories per hour) Lunges burned 9.33 calories per minute (560 calories per hour) Pull-ups burned 9.95 calories per minute (597 calories per hour) Quote So how does this apply to you? How can you measure your strength-training calories burned? The truth is that there is no good way to do it. Even a rigorous strength-training routine, when you factor in rest periods, and time to set up and move between exercises, probably won't add up as much as regular cardio. But even if it might, there's simply no accurate way to tell. So if you want these numbers in order to calculate calories burned for weight loss, be conservative. https://www.sparkpeople.com/blog/blog_amp.asp%3fpost=you_asked_how_many_calories_does_strength_training_burn Anonymkode: 0ddc2...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): https://www.sparkpeople.com/blog/blog_amp.asp%3fpost=you_asked_how_many_calories_does_strength_training_burn Anonymkode: 0ddc2...389 Takk Så jo mer man veier, jo mer forbrenner man? Anonymkode: ee392...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Del Skrevet 16. desember 2020 Bare 40min og 5 min pauser mellom hver øvelse? Vil tippe 200kcal max! Anonymkode: 1211b...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Del Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk Så jo mer man veier, jo mer forbrenner man? Anonymkode: ee392...788 Ja, sier seg jo selv... Anonymkode: 1211b...328 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Del Skrevet 16. desember 2020 26 minutter siden, AnonymBruker said: Takk Så jo mer man veier, jo mer forbrenner man? Anonymkode: ee392...788 Javisst! Quote Energiforbrenning Energiforbrenning er de kaloriene kroppen forbrenner for å opprettholde de vanlige fysiologiske prosessene i kroppen. Energiforbrenningen avhenger hovedsakelig av hvilestoffskifte og fysisk aktivitetsnivå, det vil si hvor mye du rører på deg. Forbrenningen varierer systematisk med alder, kroppsstørrelse og kroppssammensetning. Den er lavere hos kvinner enn hos menn. Når man er i ro, er forbrenningen 20 kcal/kg for kvinner og 25 kcal/kg for menn. For de fleste utgjør dette fra halvparten til to tredjedeler av den totale energiomsetningen. Du kan beregne din hvileforbrenning og ditt kaloribehov med kalkulatoren fra Norsk helseinformatikk. Quote Eksempel på beregning av energibehov En kvinne på 70 kg har en hvileforbrenning på om lag 20 kilokalorier per kg. Hvis hun har stillesittende arbeid med en viss gangaktivitet til og fra jobb blir regnestykket slik: 20 kcal x 70 kg x 1,6 = 2240 kcal https://www.helsenorge.no/kosthold-og-ernaring/overvekt/vekt-forbrenning-og-kalorier/#energibehov Anonymkode: 0ddc2...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linsejesus Skrevet 16. desember 2020 #9 Del Skrevet 16. desember 2020 Det er uansett veldig lite og selv om alle monner drar er bedre å fokusere på hva du spiser om du vil bli kvitt kalorier. Men styrketrening gjør at du forbrenner litt mer hele døgnet, fordi kroppen bruker energi på å bygge opp musklene, så det er lurt å gjøre uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Del Skrevet 17. desember 2020 Jeg, kvinne, normalvektig forbrenne rundt 200 kcal på den tiden. Langt mindre enn en kardioøkt feks. Men jeg får en etterforbrenning, blir mer definert, holder muskelmassen ved like ect. Når jeg skal ned i vekt så løper jeg, styrketrening er mer vedlikehold av maskineriet. Anonymkode: e175a...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå