Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er uke 10+1 og i dag så merket jeg et trykk og det var som å stikke hull på en ballong og der kom det ut blod som rant nedover bena. Fikk time hos jordmor og der var det MASSE liv. Hva kan dette ha vært? 

Anonymkode: d0b48...84e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt første svangerskap hadde jeg blødninger hver mnd. Alt var helt i orden, og det er visst vanligere å ha blødninger enn man ofte vet om😊

Anonymkode: 14ed2...113

• Liker 1
Skrevet

Et kjapt Google søk gir følgende svar:

Blødning rundt uke 10

De første ukene av svangerskapet produserer det gule legemet (corpus luteum) i eggstokkene svangerskapshormonene. Rundt uke 10 overtar morkaken. Det kan bli et lite fall i mengden av hormoner, og det kan komme en liten blødning. Som regel er ikke en slik blødning noe å bekymre seg for.

:)

• Liker 1
Gjest Lama_Drama
Skrevet

Foreksempel et hematom som tømte seg.

Skrevet

Vil også tro hematom. Opplevde noe lignende i uke 12. Alt så også bra ut på UL. Blødde små mengder brunt (gammelt) blod i ukene etterpå, men alt gikk fint. 

Den gangen jeg mistet hadde jeg småblødninger i over ei uke før jeg fikk en kraftig blødning med smerter og klumper. 

Anonymkode: f5216...b1f

Skrevet

Jeg hadde en lignende opplevelse i ca. uke 10. Jeg kjente noen murringer og når jeg gikk på do, sprutet det ut ferskt blod. Det var som om noe bristet, og blodet bare strømmet ut. Jeg gikk til ul dagen etter og da var det liv. Legen sa at det kanskje var pga foranliggende morkake, men hun virket ikke sikker. Jeg er nå i uke 16 og alt er ok. Jeg har vært på ny ul og da var det masse liv.

Det er kanskje sånn som kan skje, men det er veldig skremmende! Lykke til til deg! 🥰

Anonymkode: 4532f...492

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde også en stor blødning, men var ikke så langt på vei, jeg var i uke 7. Blodet bare rant nedover bena mine. Jeg var helt sikker på at det hadde gått galt. Men ingenting var galt og alt gikk bra gjennom hele svangerskapet. 

Anonymkode: c10ac...bb2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en morkake som ligger for lavt og har hatt masse blødninger i løpet av svangerskapet så langt 😫 Slitsomt men ufarlig! 

Anonymkode: be5c8...022

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vil også tro hematom. Opplevde noe lignende i uke 12. Alt så også bra ut på UL. Blødde små mengder brunt (gammelt) blod i ukene etterpå, men alt gikk fint. 

Den gangen jeg mistet hadde jeg småblødninger i over ei uke før jeg fikk en kraftig blødning med smerter og klumper. 

Anonymkode: f5216...b1f

Hva er hematom? Og er det farlig ?

Anonymkode: d0b48...84e

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg hadde en lignende opplevelse i ca. uke 10. Jeg kjente noen murringer og når jeg gikk på do, sprutet det ut ferskt blod. Det var som om noe bristet, og blodet bare strømmet ut. Jeg gikk til ul dagen etter og da var det liv. Legen sa at det kanskje var pga foranliggende morkake, men hun virket ikke sikker. Jeg er nå i uke 16 og alt er ok. Jeg har vært på ny ul og da var det masse liv.

Det er kanskje sånn som kan skje, men det er veldig skremmende! Lykke til til deg! 🥰

Anonymkode: 4532f...492

Eg opplevde omtrent det same! Alt var bra med fosteret. Morkaka flytta seg heldigvis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...