AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Del Skrevet 16. desember 2020 Hei. Har siden jeg har funnet ut at jeg er gravid drukket ca 1-1.5 kopper kaffe om dagen. I dag så slo det meg at jeg kanskje lager kaffen for sterk og derfor har fått i meg for mye koffein. Har tatt ca 2 måleskjeer på 2-3 dl vann. Hvor mye koffein er det i ca en måleskjee med kaffe? ( ca 10 gram som er plass til og filterkaffe). Er så sliten for tiden at jeg klarer ikke å regne meg til svaret selv/ finne ut av det selv😞 Anonymkode: acd92...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Del Skrevet 16. desember 2020 Det går helt sikkert fint. Trapp ned til 1 kopp om du er bekymret. (Jeg klarer ikke å svare deg konkret med mindre du legger ut bilde av hvilken type kaffi du drikker.) Anonymkode: b228b...acc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Del Skrevet 16. desember 2020 Friele frokostkaffe original filtermalt. Den rød posen😊 Anonymkode: acd92...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Del Skrevet 16. desember 2020 Bruk vekt når du lager kaffe. 60g/liter👍 Anonymkode: aa91c...65c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Del Skrevet 16. desember 2020 "Som regel inneholder 1 desiliter kaffe 60 mg koffein (± 20 mg). " Iflg FHI Så om du legger på 20mg hvis du har laget den veldig sterk er det 80mg per desiliter. Hvis du drikker to kopper kaffe, totalt 4 dl kaffe, daglig er det 320mg. En liten kopp espresso inneholder som regel 120mg koffein. En vanlig kopp kaffe innholder som regel 120 mg koffein. Gravide anbefales å ikke drikke mer enn 100-200mg koffein daglig. Ellers har te ofte ca halvparten av mengde koffein som kaffe, så om du liker te er det et alternativ. Personlig liker jeg ikke varm drikke, men tar en liten energidrikk om jeg trenger energi innimellom. Energidrikk inneholder ca 32mg koffein per dl, så ca 100g på en liten boks - kan jo være et alternativ alternativ om man er usikker på dosering på kaffe. Anonymkode: 444ca...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Del Skrevet 16. desember 2020 Just now, AnonymBruker said: "Som regel inneholder 1 desiliter kaffe 60 mg koffein (± 20 mg). " Iflg FHI Så om du legger på 20mg hvis du har laget den veldig sterk er det 80mg per desiliter. Hvis du drikker to kopper kaffe, totalt 4 dl kaffe, daglig er det 320mg. En liten kopp espresso inneholder som regel 120mg koffein. En vanlig kopp kaffe innholder som regel 120 mg koffein. Gravide anbefales å ikke drikke mer enn 100-200mg koffein daglig. Ellers har te ofte ca halvparten av mengde koffein som kaffe, så om du liker te er det et alternativ. Personlig liker jeg ikke varm drikke, men tar en liten energidrikk om jeg trenger energi innimellom. Energidrikk inneholder ca 32mg koffein per dl, så ca 100g på en liten boks - kan jo være et alternativ alternativ om man er usikker på dosering på kaffe. Anonymkode: 444ca...81e m'en skled ut - 100mg. Anonymkode: 444ca...81e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå