AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jeg fridde til samboer nokså spontant for fire år siden og han sa ja. Jeg ville og vil fortsatt gifte meg med han, han er det eneste mennesket jeg har elsket noensinne. Problemet er at jeg er psykisk syk. Jeg opplevde grov omsorgssvikt som gjør at ikke føler som folk flest. Jeg kan være stygg mot samboer, det er det ingen tvil om. Likevel, jeg har bedret meg voldsomt de siste årene etter at jeg begynte hos psykolog. Nå er det kanskje tre-fire ganger i året at jeg oppfører meg ufint, men det er ikke noe personlig jeg går mot han på. Jeg har jobbet beinhardt og kommet meg 100 skritt lengre frem enn der jeg var for ti år siden da vi først møttes. Dette er han enig med meg i. Likevel sier han at han vil gifte seg med meg, men ikke før jeg er hundre prosent frisk. Jeg er usikker på om jeg noen gang kommer til å bli helt som andre mennesker pga traumene jeg har fra barndommen. Dette har jeg fortalt han om, også før jeg fridde. Jeg er lei meg fordi han sa ja til noe han egentlig ikke vil. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men alt er så vondt. Anonymkode: 6c353...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Han har jo sagt ja, til noe han vil, men med forbehold - om at du blir frisk. Anonymkode: b2ef4...8d4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg fridde til samboer nokså spontant for fire år siden og han sa ja. Jeg ville og vil fortsatt gifte meg med han, han er det eneste mennesket jeg har elsket noensinne. Problemet er at jeg er psykisk syk. Jeg opplevde grov omsorgssvikt som gjør at ikke føler som folk flest. Jeg kan være stygg mot samboer, det er det ingen tvil om. Likevel, jeg har bedret meg voldsomt de siste årene etter at jeg begynte hos psykolog. Nå er det kanskje tre-fire ganger i året at jeg oppfører meg ufint, men det er ikke noe personlig jeg går mot han på. Jeg har jobbet beinhardt og kommet meg 100 skritt lengre frem enn der jeg var for ti år siden da vi først møttes. Dette er han enig med meg i. Likevel sier han at han vil gifte seg med meg, men ikke før jeg er hundre prosent frisk. Jeg er usikker på om jeg noen gang kommer til å bli helt som andre mennesker pga traumene jeg har fra barndommen. Dette har jeg fortalt han om, også før jeg fridde. Jeg er lei meg fordi han sa ja til noe han egentlig ikke vil. Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men alt er så vondt. Anonymkode: 6c353...9b4 Hvis man takker ja til frieri så vil man gifte seg. I hvert fall i min verden. Hvorfor vil han vente til du er 100% frisk? Han har jo vært sammen med deg allerede i mange år. Høres ut som en unnskyldning for noe annet. Anonymkode: 6e4b2...866 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Fake it till you make iy. Anonymkode: 4c4e4...b31
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man takker ja til frieri så vil man gifte seg. I hvert fall i min verden. Hvorfor vil han vente til du er 100% frisk? Han har jo vært sammen med deg allerede i mange år. Høres ut som en unnskyldning for noe annet. Anonymkode: 6e4b2...866 Det er jo det jeg føler selv. Jeg trodde han var innstilt til å dele livet sitt med meg, men nå føler jeg at han bare venter til han kan forlate meg. Idk. Det er så vanskelig, hele verdien jeg gir meg selv minskes for hver gang jeg tar opp temaet fordi han ikke vil enda. Jeg tolker det som at han enda ikke er sikker på meg og venter på en bedre. Anonymkode: 6c353...9b4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo det jeg føler selv. Jeg trodde han var innstilt til å dele livet sitt med meg, men nå føler jeg at han bare venter til han kan forlate meg. Idk. Det er så vanskelig, hele verdien jeg gir meg selv minskes for hver gang jeg tar opp temaet fordi han ikke vil enda. Jeg tolker det som at han enda ikke er sikker på meg og venter på en bedre. Anonymkode: 6c353...9b4 Han er sikker på deg, men sykdommen din gjør deres fremtid usikker. Det er du som er syk som skaper ustabiltet pga at du gyver løs på han i dine værste perioder. Så klart tenker han på dette. Men samtidig har dere holdt sammen i ti år. Å er ikke det nok til at du burde være sikker så veit ikke jeg. Du kan ikke basere hele forholdet på et papir. Et ekteskap gjør ikke forholdet deres bedre eller sikkere. Du burd heller fokusere på å bli bedre, legge vekk planen å et bryllup et års tid og så ta det opp igjen. Mas kommer du ingen vei med. Anonymkode: 3f1e6...130 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Helt ærlig, er noen 100%frisk 😛 Anonymkode: 459f2...68e 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er sikker på deg, men sykdommen din gjør deres fremtid usikker. Det er du som er syk som skaper ustabiltet pga at du gyver løs på han i dine værste perioder. Så klart tenker han på dette. Men samtidig har dere holdt sammen i ti år. Å er ikke det nok til at du burde være sikker så veit ikke jeg. Du kan ikke basere hele forholdet på et papir. Et ekteskap gjør ikke forholdet deres bedre eller sikkere. Du burd heller fokusere på å bli bedre, legge vekk planen å et bryllup et års tid og så ta det opp igjen. Mas kommer du ingen vei med. Anonymkode: 3f1e6...130 Takk. Du har rett i at sykdommen er problemet. Det er bare så vanskelig og sårt for meg da jeg har blitt fortalt fra så mange profesjonelle at jeg aldri kommer til å bli frisk og at det er kriteriet for at vi skal være sammen for alltid er vondt. Før nen mener at jeg har lurt han, han visste at jeg var syk før vi ble kjærester. Anonymkode: 6c353...9b4
ItchyBitchySpider Skrevet 17. desember 2020 #9 Skrevet 17. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er jo det jeg føler selv. Jeg trodde han var innstilt til å dele livet sitt med meg, men nå føler jeg at han bare venter til han kan forlate meg. Idk. Det er så vanskelig, hele verdien jeg gir meg selv minskes for hver gang jeg tar opp temaet fordi han ikke vil enda. Jeg tolker det som at han enda ikke er sikker på meg og venter på en bedre. Anonymkode: 6c353...9b4 Jeg hadde brutt forlovelsen, og sagt at han får fri selv når han føler at han er klar. Det heter i gode og onde dager. Han vil ha en 100 prosent frisk og problemfri kone. Ekteskap er ikke en bestilling på restaurant. Vet han at profesjonelle har sagt du aldri blir frisk? Hvis han vet det, er det jo klar tale - han vil ikke gifte seg med deg. Endret 17. desember 2020 av ItchyBitchySpider 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 ItchyBitchySpider skrev (1 time siden): Jeg hadde brutt forlovelsen, og sagt at han får fri selv når han føler at han er klar. Det heter i gode og onde dager. Han vil ha en 100 prosent frisk og problemfri kone. Ekteskap er ikke en bestilling på restaurant. Vet han at profesjonelle har sagt du aldri blir frisk? Hvis han vet det, er det jo klar tale - han vil ikke gifte seg med deg. Det vet han. Til tross for at jeg ikke er helt frisk nå, sitter det mest i eget hodet og jeg har sluttet helt å ta mine dårlige perioder utover han. Jeg snakker litt med han om det, men jeg oppfører meg ikke dritt lenger. Anonymkode: 6c353...9b4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det vet han. Til tross for at jeg ikke er helt frisk nå, sitter det mest i eget hodet og jeg har sluttet helt å ta mine dårlige perioder utover han. Jeg snakker litt med han om det, men jeg oppfører meg ikke dritt lenger. Anonymkode: 6c353...9b4 Jeg vil legge til da at han ikke tror på det. Han ser meg som sterk nok til å klare det. Det er ikke en umulighet at jeg får det til, men etter så mange ganger å få høre at jeg er håpløs og kronisk syk fra helsevesenet mister jeg troen. Anonymkode: 6c353...9b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå