Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en baby på snart 8 mnd. Gutten min et sjelden rolig. Det er full fart dagen lang og sitter aldri i ro i fanget. Ved mating i tripptrapp kaster han hele overkroppen hardt tilbake så hele tripptrappen nesten tipper overende. 

ved legging er han i blant som en sprellende fisk på land. Han kaster hodet sitt gjentatte ganger fra side til side. Puster raskt og virker å være stresset. Ligger alltid ved siden av og prøver å roe, men blir ofte bare mer opphisset/gira av dette. Har også prøvd at han skal finne roen selv for å se om det hjelper, men han stresser da også. Ofte ved byssing når han er slik høres det ut som at vi bedriver exorsisme før han til slutt slapper av og sovner. 

jeg blir så urolig. er dette normalt for babyer?  

Anonymkode: 75b1d...960

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er normalt, men om du bekymrer deg ville jeg snakket med helsesøster/lege. Kan han være overstimulert? Ta noen rolige dager hjemme, hvor dere ikke gjør annet enn å leke og hygge. 

Anonymkode: 9fa04...a87

Skrevet

Er du veldig stressa? 

Anonymkode: 40603...29d

Skrevet

Jeg er et stressa menneske ja. Vet sånt kan smitte over på baby, men prøver å være rolig rundt han. 

Vi er aldri ute å farter ned baby i disse tider, kun trilleturer. Skjermer han for teve og så har han en storebror på et par år som et vanskelig å skjerme mot. 

Men skal ha det i bakhodet å prøve å skjerme mer, kanskje spesielt på ettermiddag for er da det er aller verst. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er et stressa menneske ja. Vet sånt kan smitte over på baby, men prøver å være rolig rundt han. 

Vi er aldri ute å farter ned baby i disse tider, kun trilleturer. Skjermer han for teve og så har han en storebror på et par år som et vanskelig å skjerme mot. 

Men skal ha det i bakhodet å prøve å skjerme mer, kanskje spesielt på ettermiddag for er da det er aller verst. 

I så fall kan de like gjerne være at babyen har arvet et temperament som ligner ditt, og ikke at du gjør noe feil eller ikke klarer å være rolig nok. 

Hva som er normalt kan ikke jeg heller svare på, men det du beskriver minner litt om vår baby på 10 mnd. Hun er egentlig en ganske rolig baby, men akkurat dette med å kaste seg hardt fram og tilbake i matstolen og å være helt sprellvill i lang tid ved legging, høres kjent ut. Hun er oftest slik på ettermiddag og kveld, og storesøsteren som egentlig var mer aktiv sånn generelt, gjorde ikke slik. Vår er nok ofte overtrøtt, overstimulert eller veldig giret. 

Anonymkode: 2a9b3...a82

• Liker 1
Skrevet

Min gutt er like gammel og også veldig aktiv ☺️ Prøv å stimuler så lite som mulig når du skal legge han, ha det helt mørkt, hvis han begynner å tulle/leke så legger jeg med ned i senga og later som jeg sover, klatrer han på meg osv så legger jeg han ned og sier «nå skal vi sove/nå er det natt». Prøv å stress ned selv også, tenk at legging osv tar den tiden det tar, han sovner når han sovner. 

Anonymkode: abd33...78b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...