AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Hei! En svært nær venninne sliter en del psykisk. Hun er veldig god og omsorgsfull, i tillegg til at hun er den eneste jeg kan snakke om alt med, med unntak av min mann. Problemet er når hun har dårlige perioder sykdomsmessig blir hun svært krass og til tider frekk. I dag på jobb (vi jobber sammen) sa hun at jeg var så irriterende etter et felles møte. Jeg spurte hvorfor hun mente det da jeg hadde sagt svært lite under møtet og hun sa at det var måten jeg satt i stolen på. Hun fortalte også at hun ble flau av meg pga forslaget jeg kom med (som skal taes videre også da flere var enige). Tidligere har hun også latterliggjort meg foran andre kollegaer. Som nevnt er hun slik i periodevis, når hun ikke oppfører seg sånn er hun verdens beste. Likevel, så bryter dette meg ned da jeg ikke har verdens beste selvbilde fra før av. Noen med lignende erfaringer eller ideèr på hva jeg kan gjøre for å forhindre dette eller eventuelt takle det bedre? Anonymkode: 80e35...1e8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 DUMP HENNE Anonymkode: 18c48...d93
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Det hadde jeg ikke orka. Noen gode egenskaper veier ikke opp for de periodene hvor hun er regelrett frekk og sier ting som bryter deg ned. Å slite med psyken et ikke en unnskyldning for å være kjip mot andre. Anonymkode: 2df56...588 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Jeg sliter også med psyken pga en vanskelig fortid, men bruker ALDRI det som unnskyldning for å være kjip mot andre. Syns du burde ta en prat med henne og dersom det ikke bedrer seg så dropp henne Anonymkode: ab336...66a 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Kan du se et mønster? Kan det hende at hun blir frekk mot deg når noe går bra for deg i ditt liv, når du har det bedre blir hun frekkere? Kan høres ut som om hun (forhåpentligvis ubevisst) forsøker å holde deg nede for å sørge for at du forblir på hennes nivå på en måte. Det er ofte tilfellet at dem som føler at livet er hardt, vondt eller urettferdig ofte kan bli så bitre at de ikke klarer å unne noe godt for menneskene rundt seg. Hvis dette er tilfellet er det eneste forslaget mitt å kutte henne ut og fokusere på mennesker som får deg til å føle deg bedre, heller enn dårligere. Venner skal løfte hverandre opp og frem, ikke dra hverandre ned. Anonymkode: b668e...2af 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du se et mønster? Kan det hende at hun blir frekk mot deg når noe går bra for deg i ditt liv, når du har det bedre blir hun frekkere? Kan høres ut som om hun (forhåpentligvis ubevisst) forsøker å holde deg nede for å sørge for at du forblir på hennes nivå på en måte. Det er ofte tilfellet at dem som føler at livet er hardt, vondt eller urettferdig ofte kan bli så bitre at de ikke klarer å unne noe godt for menneskene rundt seg. Hvis dette er tilfellet er det eneste forslaget mitt å kutte henne ut og fokusere på mennesker som får deg til å føle deg bedre, heller enn dårligere. Venner skal løfte hverandre opp og frem, ikke dra hverandre ned. Anonymkode: b668e...2af Hmm tviler på det. Er i en svært dårlig periode selv akkurat nå, men det kan jo hende at det er slik. Jeg skjønner at folk tenker at det er best å kutte henne ut, men hun er den eneste nære venninnen jeg har. Jeg har tre andre venninner men to av de bor i annen by og hun treje har akkurat født unge nr to og da blir det liksom litt vanskelig... Anonymkode: 80e35...1e8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Trodde du mente swinging jeg.. 😅 Svaret mitt er, dropp henne som venninne. Sånne folk er ikke verdt å kaste bort tiden sin på Anonymkode: de612...048
utakulanini Skrevet 17. desember 2020 #8 Skrevet 17. desember 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Hmm tviler på det. Er i en svært dårlig periode selv akkurat nå, men det kan jo hende at det er slik. Jeg skjønner at folk tenker at det er best å kutte henne ut, men hun er den eneste nære venninnen jeg har. Jeg har tre andre venninner men to av de bor i annen by og hun treje har akkurat født unge nr to og da blir det liksom litt vanskelig... Anonymkode: 80e35...1e8 Synes du det er bedre å bruke tid og energi på en dårlig venn enn å ikke ha noen nær venn i det hele tatt? Personlig ville jeg valgt sistnevnte uten tvil. Da jeg var yngre valgte jeg ofte dårlige venner fordi jeg var redd for å være ensom, men min egen psyke forbedret seg drastisk etter at jeg kuttet ut de som ikke var bra for meg. Og denne "venninnen" din høres ikke ut som hun er god for deg. Det var det du nevnte om ideen du hadde på jobb som ble godkjent av de andre som hun da snakket ned som fikk meg til å føle at hun ikke unner deg gode ting. En venn ville vært støttende og sagt godt jobba. Eventuelt gikk konstruktiv kritikk om nødvendig, sammen med komplimenter om hva som var bra. Hun ønsket å såre deg. Er det en venn i dine øyne?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå