Gå til innhold

Sjef som vil stikke innom i julen, hvordan si fra at det ikke er ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Kommet i en lei situasjon på jobben! Jobben min har funnet ut at det er en god ide å sende lederne hjem til oss ansatte på julebesøk. Jeg finner dette veldig ingripende og ønsker ikke å bli oppsøkt på telefon etter arbeidstid og ihvertfall ikke hjemme i julen. Hvordan kan jeg si fra om dette uten å virke helt bitch og uten at det blir kleint mellom meg og leder?

Anonymkode: 3b576...03e

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei. Kommet i en lei situasjon på jobben! Jobben min har funnet ut at det er en god ide å sende lederne hjem til oss ansatte på julebesøk. Jeg finner dette veldig ingripende og ønsker ikke å bli oppsøkt på telefon etter arbeidstid og ihvertfall ikke hjemme i julen. Hvordan kan jeg si fra om dette uten å virke helt bitch og uten at det blir kleint mellom meg og leder?

Si at du dessverre ikke tar imot besøk så terr opp mot jula. Du tar ikke sjansen på å bli sÅ mye som forkjøla nå. Vi er i «julekarantene» selv, og melker det for alt det er verdt. (Sorry, svigers som ikke får komme på besøk)

Anonymkode: e1094...ee8

• Liker 43
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Si at du dessverre ikke tar imot besøk så terr opp mot jula. Du tar ikke sjansen på å bli sÅ mye som forkjøla nå. Vi er i «julekarantene» selv, og melker det for alt det er verdt. (Sorry, svigers som ikke får komme på besøk)

Anonymkode: e1094...ee8

Godt tips! Hva eeer det de tenker med egentlig? Det må vel være flere enn meg som er redd for å få ødelagt jul med smitte eller karantene? Jeez

• Liker 11
Skrevet

Si at du ikke tar imot besøk i jula. Hvorfor kom lederne på at de skulle gjøre noe så idiotisk? 

Anonymkode: ae5d6...8f0

• Liker 34
Skrevet

Dette er da ikke lov?

Anonymkode: 8a0d3...4ac

• Liker 11
Skrevet

Dette høres helt underlig ut. Er det snakk om å banke på og levere en julekurv på døren, eller at sjefen skal komme hjem og inn på kaffe?

Hvis det faktisk er snakk om sistnevnte, og det ikke er en misforståelse, så hadde jeg henvendt meg til verneombud eller HR og sagt at du oppfatter dette som veldig rart. 

Anonymkode: b1f5e...d2d

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Si at du ikke tar imot besøk i jula. Hvorfor kom lederne på at de skulle gjøre noe så idiotisk? 

Nei si det. Ble helt matt når jeg hørte det. Burde jeg varsle om smittevernsreglelbrudd noe sted?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er da ikke lov?

Anonymkode: 8a0d3...4ac

Hvorfor er ikke det lov? Hjemmel?

Anonymkode: e1859...eee

• Liker 6
Skrevet

De mener det nok godt. Vise oppmerksomhet osv. Men det er helt greit å si at det ikke passer. 

Jeg vil heller ikke ha sjefen hjem til meg, utenom hvis jeg skulle finne på å invitere selv (normalt sett så skal det mye til). 

• Liker 5
Skrevet

Personlig hadde jeg ikke hatt noe i mot det😊 Og ulovlig er det ikke. Er heller ikke brudd på smittvernreglene all den tid dere jobber på samme sted. Men om du ikke ønsker besøk så sier du bare at det ikke passer. Verre er det ikke 

Anonymkode: f4477...73d

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Takk. For at du sa det. Crazy idé. Må le

Ligger det noe bak?.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan skjønne at du ikke vil ha besøk av sjefene dine. Bare lyv å si at du er litt dårlig, og at det er bedre for begge deres skyld at han sparer seg for denne turen. Han kan ikke si noe på det uansett, og spesielt ikke når det er såpass mye smitte ute å går. Lykke til. Ha en fin jul også ❤️❤️

Anonymkode: 2b886...698

• Liker 6
Skrevet

Kan du ikke bare foreslå at dere tar en tur sammen?

Eller ta en kaffe utendørs?

Synes det er et flott initiativ. Mange sliter mye nå, så det er jo bra at de ønsker å være tett på. Men hjemmebesøk blir jo veldig feil i disse tider. 

Anonymkode: 9a03a...4cd

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Synes det er et flott initiativ. Mange sliter mye nå, så det er jo bra at de ønsker å være tett på. Men hjemmebesøk blir jo veldig feil i disse tider. 

Hun ønsker jo ikke besøk i det hele tatt. 

Anonymkode: 37ae4...872

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun ønsker jo ikke besøk i det hele tatt. 

Anonymkode: 37ae4...872

Det er jo bare utrolig dumt. Her har man både muligheten til å få en personlig relasjon med en leder, og litt ekstra sosialt samvær i disse dager. Vinn-vinn. 

• Liker 11
Gjest retnuhfilM
Skrevet

Hjemmebesøk? I all verden. Har ikke arbeidsplassen din fått med seg at man skal begrense antall nærkontakter nå i desember?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ta en tur sammen? Hva i alle dager...? Hvorfor skulle jeg ville ta en tur med sjefen min? Jeg vil vel ikke forholde meg til jobben min eller kollegaene mine utenfor arbeidstiden?

• Liker 28
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo bare utrolig dumt. Her har man både muligheten til å få en personlig relasjon med en leder, og litt ekstra sosialt samvær i disse dager. Vinn-vinn. 

Troll...

• Liker 10
Skrevet

Med mindre at det er en spesiell årsak til det, så virker det rart. Men jeg vet at hvis man feks har hatt langvarige sykefravær etc og ikke møtt til oppfølging, så kan sjefen dra hjem for å få tatt et møte.

men det blir jo noe helt annet enn et julebesøk som bare virker rart. Ville bare sagt at pga smittesituasjon så slipper du bare inn nærmeste familie hjemme hos deg.

Anonymkode: 7f8ce...6a5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ta en tur sammen? Hva i alle dager...? Hvorfor skulle jeg ville ta en tur med sjefen min? Jeg vil vel ikke forholde meg til jobben min eller kollegaene mine utenfor arbeidstiden?

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Troll...

På ingen måte.

Har gått mange turer med kollegaer de siste ukene og månedene.

Og er stadig innom arbeidsplassen for å ta en utendørs kaffe.

Må jo være veldig trist å ikke ha et nært forhold til kollegaer, når det er folk man må ha tillit til, og normalt bruker 40+ timer med i uka? 

Dette er jo mennesker jeg trives veldig godt med, og savner. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...