AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har hjemmekontor for tiden. I dag hadde jeg en legetime. Jeg måtte gjøre noen ekstra undersøkelser og legen var forsinket, noe som gjorde at jeg var borte fra jobb i over to timer. Det har gjort at jeg nå ligger litt på etterskudd og sitter nå utover ettermiddagen for å "catch up". Hvordan ville dere gjort det hvis dere jobbet to timer ekstra utenom vanlig arbeidstid for å ta igjen. Ville dere ført vanlig arbeidsdag siden dere var borte fra jobb to timer og dermed jobbet to timer ekstra eller ført det som to timer overtid? Anonymkode: 8a9ca...e5b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Du fører det som vanlige arbeidstimer. Har du betalt for å dra til legen? Hvis ikke så snylter du. Man får da ikke overtid fordi du dro frivelig til legen din. Hadde dette hvert på arbeidsplassen hadde du mistet de to timene. Anonymkode: 0cbed...e5e 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Vi får fri med lønn for å gå til legen. Ikke hvis man går en gang annenhver uke liksom, men en sjelden gang. Sjekk hva slags regler dere har for det på din arbeidsplass, og før timer deretter. Anonymkode: a96de...15e 1
Sfr Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 På min jobb heter det velferdspermisjon om man må til legen i arbeidstiden, får da betalt som om jeg skulle vært der ikke om det skjer annenhver dag som en over skriver
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Jeg ville definitivt ikke ført det som overtid uten å klarere det med sjefen først. Anonymkode: 4a59f...ebc 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Du skal ikke ha overtidsbetalt for å gå til legen. Du fører normal arb dag Anonymkode: 8bf14...053 2
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #7 Skrevet 17. desember 2020 Takk for svar. Jeg endte opp med å jobbe tre timer "ekstra" så jeg fører èn time overtid. TS Anonymkode: 8a9ca...e5b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå