AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 De hadde det på Sfo og bare 5 vant premie. jeg hentet en gutt full i tårer. Jeg vet at man skal tåle å tape , men det kan ikke være kjekt å være så liten og se at noen vinner og du mangler 1 figur i rekke. Han er ikke den eneste som gråt som jeg forsto. Overdriver jeg ? Anonymkode: 3ddfd...7c7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Du overdriver noe voldsomt. På tide å lære det lille persillebladet ditt en ting eller to om livets realiteter. Anonymkode: 64ad8...875 23
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Det må han tåle. Fint å se at sfo faktisk driver med opplæring også. Anonymkode: bb848...b37 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Jeg tenker at en første klassing fint kan lære det, det er jo ikke slik her i livet at man alltid vinner eller får noe bare fordi andre får noe. Neste gang er det kanskje hans tur. Da tar du heller praten om hvordan det er når man spiller eller er med i en konkurranse, da er det noen som vinner og noen ikke, og at du skjønner det føltes dumt men at sånn er det. Møt han på følelsen, men ikke la han dyrke den. Det kommer mange mange slike situasjoner i livet fremover og vår jobb som foreldre er også å gjøre ungene robuste nok til å takle dem, lærdom for lærdom. Anonymkode: e28d4...688 3
vaarinn Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Ja. Jobber selv på sfo, har nettopp hatt flere runder med bingo for både 1. og 3.trinn. Ikke så stor sfo, men der hadde vi 1 premie per trinn. Ingen gråt. Dette har ungene bare godt av, de lærer å unne andre noe, eller evt tåle å se andre vinne. 12
Nerine_ Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Hvorfor har dere ikke lært han det før? 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Jeg får være kjerringa mot strømmen. Det er en grunn til at alle får premie i barneidrett fram til de er 11-12 år. Jeg synes det var svært ubetenksomt av SFO å lage en konkurranse på den måten. Dette burde ikke vært en øvelse i å tåle og tape, men en hyggelig lek hvor alle koste seg og fikk premie. Jeg ville ikke sagt noe da, men jeg tenker mitt. Anonymkode: 92eb0...143 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Tullete med godteribingo på sfo Anonymkode: 4ab10...8cc 3
minister-mio Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg får være kjerringa mot strømmen. Det er en grunn til at alle får premie i barneidrett fram til de er 11-12 år. Jeg synes det var svært ubetenksomt av SFO å lage en konkurranse på den måten. Dette burde ikke vært en øvelse i å tåle og tape, men en hyggelig lek hvor alle koste seg og fikk premie. Jeg ville ikke sagt noe da, men jeg tenker mitt. Anonymkode: 92eb0...143 Bingo er et spill basert på tilfeldigheter. Det er sundt å lære å tape. Å premiere idrettsprestasjoner kan ikke sammenlignes. Ts bør begynne med en gang å spille spill å lære barnet at ikke alle vinner alltid. Alt annet er oppskriften på emosjonelle problemer 10
melonen Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Vi hadde av og til bingo med premie da jeg gikk på SFO. Jeg vant aldri og opplevde det som litt kjipt i et par minutter. Jeg tenker ikke at jeg på noen måter tok skade av dette og husker at jeg likte aktiviteten svært godt til tross for at jeg aldri vant. Det er tross alt rundt 15 år siden jeg gikk på SFO og det er få aktiviteter jeg husker, men akkurat bingo syntes jeg var svært gøy. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Selv min på fire forstår at å tape er noe som skjer noen ganger. Her må du ta en prat Anonymkode: ab1a7...11e 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Barn har veldig godt av å lære seg å tåle å tape - faktisk var dette en lekse vi fikk i forbindelse med besøk før han skulle begynne på skolen. Livet er sånn, noen ganger vinner man, noen ganger taper man. Lærer man ikke det, blir man ganske skjør i møte med motgang. Anonymkode: 85009...f81 4
Nonym Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Unger har godt av å lære å tape, men synes det er en uting med godis til premie. Like før juleferie da, så det var kanskje i forbindelse med en nissefest eller noe. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Overdriver jeg ? Nei. Anonymkode: 20eca...c13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå