AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ultracrepidarianism Ah! Endelig falt det noen brikker på plass for meg. jeg har en kollega som er hardt rammet av dette! Han har en profesjon som er viktig på vår arbeidsplass, la oss si jurist, og er vandt til at folk lytter når han snakker. I tillegg til å uttale seg om juridiske saker så er han jammen ekspert på barneoppdragelse, oppussing, fotball, hundehold, hagearbeid, økonomi, og selvsagt smittevern og Covid. Han gir ivrig og intense råd som ingen har bedt han om. Han er så ekstrem at han kan gå forbi to stykker som har en samtale om et tema, snu og starte en lang monolog om hva han mener kollegaen sin burde gjøre helt uten at noen har spurt han og uten at han er noen som helst slags ekspert på temaet. Det.er.SÅ.irriterende! Jeg klikker snart, og har seriøst ønsket meg tilbake på hjemmekontor igjen etter tre dager med han. Finnes det noen «medisin» for slike mennesker? Subtile hint som «oj, visste ikke at du er elektriker også?» biter ikke på😫 Anonymkode: 5d250...035 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Men... har han rett da? Ellers er det bare å si at "det stemmer ikke. Men nå har jeg en samtale med Berit om det her, så jeg ønsker hennes råd, men takk for tips!". Anonymkode: 5d1b9...428 2
Rant Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Irriterende med folk som skal komme med unødvendige råd, men om han har rett, så uttaler han seg jo ikke om noe han ikke kan. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Kjenner en sånn, han mener ikke noe vondt med det, men når han belærer meg i, la oss si at jeg er tannlege, og belærer meg i hvordan man skal bruke tanntråd, og hva man skal bruke diverse utstyr til tennene til, OG han bruker det feil men påstår hardnakket at det var det tannlegen HANS sa til han (han fulgte mest sannsynligvis ikke med) da blir det bare for dumt... Sånne folk er slitsomme i lengden. Anonymkode: 56a1d...cb1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Men... har han rett da? Ellers er det bare å si at "det stemmer ikke. Men nå har jeg en samtale med Berit om det her, så jeg ønsker hennes råd, men takk for tips!". Anonymkode: 5d1b9...428 Nei, han har som regel ikke rett, og om han har det er det flaks. Han har ingen kompetanse på området han uttaler seg skråsikkert på. Problemet er jo at jeg ikke er noen ekspert jeg heller, så jeg kan jo ikke si like skråsikkert at han tar feil. Forskjellen på han og meg er at jeg har respekt for det jeg ikke vet. ts Anonymkode: 5d250...035
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Kjenner en sånn, han mener ikke noe vondt med det, men når han belærer meg i, la oss si at jeg er tannlege, og belærer meg i hvordan man skal bruke tanntråd, og hva man skal bruke diverse utstyr til tennene til, OG han bruker det feil men påstår hardnakket at det var det tannlegen HANS sa til han (han fulgte mest sannsynligvis ikke med) da blir det bare for dumt... Sånne folk er slitsomme i lengden. Anonymkode: 56a1d...cb1 Jaaaa!!!! Akkurat sånn er min kollega også. Tramper hardt og klossete inn på andres fagfelt og mener han kan det myyye bedre, for han har hørt en eller annen podcast/sett en video på YouTube etc. ts Anonymkode: 5d250...035 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Det kan jo ende at han vet bedre da? De eneste situasjonene du har rett å bli irritert på er om du er 100% sikker på noe annet eller selv er overbevist om noe annet. jeg synes det er altfor mange som har for stor respekt for såkalte eksperter. I disse dager har alle tilgang til all informasjon i hele verden via internett og en lekperson kan fort vite mer enn en fagperson. Se feks på programmet er du bedre enn en lege eller hva det heter... Anonymkode: 123a6...a37
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det kan jo ende at han vet bedre da? De eneste situasjonene du har rett å bli irritert på er om du er 100% sikker på noe annet eller selv er overbevist om noe annet. jeg synes det er altfor mange som har for stor respekt for såkalte eksperter. I disse dager har alle tilgang til all informasjon i hele verden via internett og en lekperson kan fort vite mer enn en fagperson. Se feks på programmet er du bedre enn en lege eller hva det heter... Anonymkode: 123a6...a37 Han vet ikke bedre nei. Han uttaler seg pm absolutt alt og ingenting som om han var en ekspert på feltet. Det er han ikke. selvsagt er det lov til å bli irritert på folk som insisterer på å gi råd man ikke har bedt om og som msn vet personen ikke er ekspert på. hvis det var samt hadde jo ingen trengt å ta en utdannelse da, for «alt ligger jo på YouTube» ts Anonymkode: 5d250...035 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå