Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner ikke hva enkelte tenker med. Minstesats på ufør, men masse unger skal de ha. Forventer t.o.m mer støtte fra staten. Jada, det kan hende mannen tjener godt, men hvorfor spørre etter mer da. Kunne de ikke klart seg med to unger da, hvis de mener at de trenger mer støtte?

Har minstesats ufør og venter barn nr 3. Er gift og har ingen tillegg osv. Så bare lurte på om noen viste om jeg hadde rett på noe barnetillegg? Finner aldri ut satsene for mer en 1barn. Men skulle jo tro max samlet inntekt grensa var høyere ved 3barn?

Anonymkode: 8e3b9...41c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ho hum.

Anonymkode: c25d7...794

Skrevet

Nok en sånn tråd om nedrakking av uføre 

Anonymkode: b059f...4e1

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hva enkelte tenker med. Minstesats på ufør, men masse unger skal de ha. Forventer t.o.m mer støtte fra staten. Jada, det kan hende mannen tjener godt, men hvorfor spørre etter mer da. Kunne de ikke klart seg med to unger da, hvis de mener at de trenger mer støtte?

Har minstesats ufør og venter barn nr 3. Er gift og har ingen tillegg osv. Så bare lurte på om noen viste om jeg hadde rett på noe barnetillegg? Finner aldri ut satsene for mer en 1barn. Men skulle jo tro max samlet inntekt grensa var høyere ved 3barn?

Enda tråd der en skal tråkke på de uføre. Som vanlig lagt ut av en AB (sikkert samme person som starter alle disse trådene). Går du ikke lei av å starte akkurat like typer tråder? 

Anonymkode: 24b65...dbc

• Liker 11
Skrevet

Hvorfor skulle en ikke ta imot det en har krav på?

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Nok en sånn tråd om nedrakking av uføre 

Anonymkode: b059f...4e1

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Enda tråd der en skal tråkke på de uføre. Som vanlig lagt ut av en AB (sikkert samme person som starter alle disse trådene). Går du ikke lei av å starte akkurat like typer tråder? 

Anonymkode: 24b65...dbc

Nei, dette er en kritikk av personer som er uføre og velger å sette seg i en enda tøffere situasjon økonomisk.

Anonymkode: 4a686...ef3

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi man kan ha krav på mer i henhold til regelverket? Det står vel heller ikke noe sted i teksten du siterer at de mener at de trenger mer støtte. 

• Liker 5
Skrevet

Jeg er faktisk litt enig med deg TS. Man burde planlegge og tilrettelegge litt utifra hvilken situasjon man er i. Det er altfor mange som ikke gjør det nå for tiden.

Anonymkode: 818f6...733

• Liker 9
Skrevet

Vi er nå heldige som bor i et land der en kan leve gode liv og til og med få de barna en ønsker seg, selv om en skulle være så uheldig å bli syk.

Det tenker jeg :) 

(også tenker jeg ett og annet om folk som skriver sånt tull om andre mennesker som i trådstart - men det egner seg ikke på trykk ;) ) 

Anonymkode: f4472...9ad

• Liker 3
Skrevet

TS har faktisk et poeng her. Er sjøl ufør, og kunne ikke tenke meg å få flere barn.  Er noe med «å sette næring etter tæring» som de sa i gamle dager. Dette er ikke nedrakking, bare en konstatering. Er absolutt ikke en menneskerett å få en flokk med unger som andre skattebetalere skal fø på. Prevansjon finnes, så det er for meg helt ubregipelig at familier med vanskelig økonomi får en haug med unger..

Anonymkode: 68561...ece

• Liker 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS har faktisk et poeng her. Er sjøl ufør, og kunne ikke tenke meg å få flere barn.  Er noe med «å sette næring etter tæring» som de sa i gamle dager. Dette er ikke nedrakking, bare en konstatering. Er absolutt ikke en menneskerett å få en flokk med unger som andre skattebetalere skal fø på. Prevansjon finnes, så det er for meg helt ubregipelig at familier med vanskelig økonomi får en haug med unger..

Anonymkode: 68561...ece

Men akkurat hvor i innlegget TS siterer står det at denne familien har vanskelig økonomi? :klo: 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, dette er en kritikk av personer som er uføre og velger å sette seg i en enda tøffere situasjon økonomisk.

Anonymkode: 4a686...ef3

Men noen må alltid skrive om "nedrakking og hets av uføre". De gjentar seg selv i det uendelige.

• Liker 2
Skrevet

TS, siterte du et innlegg fra KG i hovedinnlegget ditt? Jeg kan ikke se at den siterte krever "mer penger, mer penger", men spør om familen kan ha rett på mer penger. Det er noe helt annet; og kommer uansett an på den samlede inntekten til foreldrene.

"Når barnet bor sammen med begge foreldrene:

Barnetillegget reduseres når den samlede inntekten til begge foreldrene er høyere enn fribeløpet på 4,6 G (folketrygdens grunnbeløp). Fribeløpet øker med 0,4 G for hvert ekstra barn."

https://www.nav.no/no/person/pensjon/uforetrygd/barnetillegg-til-uforetrygd

1 G er kr. 101 351. 4,6 G blir da fribeløpet på kr. 466 215, med to barn blir det kr. 547 295, med tre barn kr. 628 376.

Dette betyr at hvis foreldrene har høyere inntekt enn ovennevnte, reduseres barnetillegg på uføretrygd. Tillegget faller helt bort "ved et visst beløp"(I følge NAV. Hva dét beløpet er vet jeg ikke).

Ordinær barnetrygd for barna kommer utenom.

Anonymkode: 05c51...404

• Liker 2
Skrevet

Når ble tre barn "en haug med unger"?

• Liker 1
Skrevet

Noen som er klar over at rasisme går på grupper av mennesker og ikke bare rase? 

Anonymkode: 3cdf3...009

• Liker 2
Skrevet

Om man er ufør eller ikke, så vil man vel ha de pengene man ha krav på?

å det finnes faktisk uføre som kanskje har partner som tjener svært godt!!

at en er ufør betyr faktisk ikke at man må telle på krona, for alt vi vet så sitter de på en mega arv.

Anonymkode: 4e32a...1da

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

De har vridd det til det nå. Ikke noe å bry seg om.

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Åpenbart ikke, men det bør absolutt få mer fokus.

Anonymkode: 1fc8f...237

• Liker 1
Skrevet

Ryddet for brudd på opphavsrett og svar til det. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Hvordan kan uføre ha helse til å føde og oppdra barn?

Anonymkode: 5d008...e3c

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...