AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Har ikke tenkt å ta master, dermed er veien for lærer/lektor uaktuelt. Hva er jobb muligheten med kun bachelor i historie derimot? Anonymkode: b804f...a8b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Ikke så sprekt, vil jeg tro. Med mindre du har det sykeste nettverket Anonymkode: a5996...c9a 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Du må ha veldig flaks ja, og et sterkt nettverk. Du får alltids jobb som ringevikar. Anonymkode: 2bf0e...f74
mammamora90 Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke tenkt å ta master, dermed er veien for lærer/lektor uaktuelt. Hva er jobb muligheten med kun bachelor i historie derimot? Anonymkode: b804f...a8b Muligens på et museum? Hadde tenkt å tipse om lærer før jeg leste at du ikke hadde, eller hadde noen planer om å ta master.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 mammamora90 skrev (2 timer siden): Muligens på et museum? Hadde tenkt å tipse om lærer før jeg leste at du ikke hadde, eller hadde noen planer om å ta master. De som jobber på museum har både master og doktorgrad, så nei. Med mindre man skal være omviser om sommeren. Anonymkode: 2bf0e...f74
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Byråkrat? Anonymkode: 05f2d...0b3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Byråkrat? Anonymkode: 05f2d...0b3 Det er vel det mest realistiske alternativet. En jobb som krever «bachelor i et-eller-annet». Anonymkode: 91970...b3b
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Det er jo hauger av jobber som krever at du har en bachelor, uten at det er så farlig hva den er i. Problemet er bare at det er mye konkurranse om disse jobbene. Har en bachelor i engelsk selv, og har vært ledig i snart to år nå. Anonymkode: fd71c...818 1
Swigger Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er jo hauger av jobber som krever at du har en bachelor, uten at det er så farlig hva den er i. Problemet er bare at det er mye konkurranse om disse jobbene. Har en bachelor i engelsk selv, og har vært ledig i snart to år nå. Anonymkode: fd71c...818 Hva jobber du med nå? Har du prøvd skole med bachelor i Engelsk? Hvilken stillinger har du søkt på?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #10 Skrevet 17. desember 2020 En venninne av meg har bachelor og ppu. Hun jobber som lærer Anonymkode: 9322c...3d4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #11 Skrevet 17. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): En venninne av meg har bachelor og ppu. Hun jobber som lærer Anonymkode: 9322c...3d4 Da tok hun ppu før det ble krav om master. Man kommer ikke inn på ppu uten master nå. Anonymkode: 2bf0e...f74 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #12 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har en liknende bachelor. Spennede fag, men desverre få jobb muligheter. Vil nesten gå så langt som å si at folk burde frarådes å studere slike fag fordi jobbmulighetene er små etterpå. Det funket kanskje for 20-30 år siden, men i dag kommer man ingen vei med en slik utdanning. For min del har jeg skiftet fagfelt helt jobber med noe langt unna det jeg holdt på med på høyere utdanning. Likte det jeg holdt på med, men desverre vanskelig å leve av. Anonymkode: 1b287...c52 4
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #13 Skrevet 17. desember 2020 Hva tror du selv at den utdannelsen kan brukes til? Du kan altså en del historie og litt mer engelsk enn folk flest. Kommer litt an på hvor du bor, og korona har gjort dette vanskelig. Men, tipset er å starte som lokal turistguide. Lag et spennende opplegg om lokalhistorie i et område du kjenner godt og ta med folk på tur. Du blir neppe rik, men tror det kan være ganske artig jobb. Anonymkode: 77432...7bf 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #14 Skrevet 18. desember 2020 De jeg kjenner med lignende utdanning jobber innenfor offentlig administrasjon. Og så er de kløppere på fredagsquiz. Anonymkode: e028c...f3a 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #15 Skrevet 18. desember 2020 Jepp - her innen offentlig administrasjon er vi mange med master eller bachelor fra hunaniora og samfunnsvitenskap. Som vi ikke får brukt til noe som helst. Men det skaffet oss jobb, da, pga at det står i stillingsutlysningen at det er krav om høyere utdanning.... Anonymkode: 2a407...847 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #16 Skrevet 18. desember 2020 mammamora90 skrev (På 16.12.2020 den 16.54): Muligens på et museum? Hadde tenkt å tipse om lærer før jeg leste at du ikke hadde, eller hadde noen planer om å ta master. Tror du for alvor at det stilles høyre krav til læreres historiekompetanse enn til ansatte ved mueseum, altså til institusjoner som både forsker på - og forvalter historien? Nå er man heldig dersom man for jobb på museum med historieutdannelse i utgangspunktet, ettersom museumologi, konservering, arkeologi, antropologi, etnologi osv er langt mer relevante for et museum, men skal man ha sjangse kreves det master eller helst doktorgrad. Anonymkode: e25c1...0aa 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #17 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror du for alvor at det stilles høyre krav til læreres historiekompetanse enn til ansatte ved mueseum, altså til institusjoner som både forsker på - og forvalter historien? Nå er man heldig dersom man for jobb på museum med historieutdannelse i utgangspunktet, ettersom museumologi, konservering, arkeologi, antropologi, etnologi osv er langt mer relevante for et museum, men skal man ha sjangse kreves det master eller helst doktorgrad. Anonymkode: e25c1...0aa *sjanse Anonymkode: e25c1...0aa
mammamora90 Skrevet 18. desember 2020 #18 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Tror du for alvor at det stilles høyre krav til læreres historiekompetanse enn til ansatte ved mueseum, altså til institusjoner som både forsker på - og forvalter historien? Nå er man heldig dersom man for jobb på museum med historieutdannelse i utgangspunktet, ettersom museumologi, konservering, arkeologi, antropologi, etnologi osv er langt mer relevante for et museum, men skal man ha sjangse kreves det master eller helst doktorgrad. Anonymkode: e25c1...0aa Jeg tenkte først og fremst på de som selger billetter og har eventuelt ansvar for museumsbutikken. Er klar over at de fleste andre stillinger på et museum krever master eller doktorgrad.
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2020 #19 Skrevet 18. desember 2020 mammamora90 skrev (1 time siden): Jeg tenkte først og fremst på de som selger billetter og har eventuelt ansvar for museumsbutikken. Er klar over at de fleste andre stillinger på et museum krever master eller doktorgrad. Disse stillingene du nevner her krever nok ingenting i forhold til utdannelse, hverken innen historie eller noe annet. Anonymkode: 8cba9...b7b
mammamora90 Skrevet 18. desember 2020 #20 Skrevet 18. desember 2020 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Disse stillingene du nevner her krever nok ingenting i forhold til utdannelse, hverken innen historie eller noe annet. Anonymkode: 8cba9...b7b Nei, men når det er hard konkurranse om jobber generelt, så kan jeg tenke meg det kan telle positivt å viste til at man har god kompetanse i engelsk, pluss såpass stor interesse for historie at man har tatt en bachelor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå