Gå til innhold

Pappaperm og eget firma. Egne regler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min mann har tenkt å starte for seg selv. Det er usikkert om han skal starte for seg selv og på sikt få ansatte. Så derfor vet jeg ikke om det er snakk om enkeltpersonsforetak eller AS. 

Det jeg lurer på, er hvordan det da er med pappaperm? Vi har ikke planer om barn helt enda, men vil jo på sikt. Hvis han driver for seg selv, må han ta ut sin del av perm? Eller kan han ta ut en mindre del? Man kan jo liksom ikke drive firma også bare plutselig være vekk i noen måneder. 

Anonymkode: d64b6...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han trenger ikke ta ut permisjon, men du får ikke «overta» hans del av permisjonen om han ikke tar den. Da mister dere den.

Anonymkode: 0692f...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke han tar permisjon, så mister dere de ukene. Men han kan ta den ut gradert, det er det svært mange selvstendig næringsdrivende gjør :) har gjort det samme selv. Jeg kunne ikke være borte i mange måneder i strekk uten å miste hele kundegrunnlaget, det var viktig å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjonen. 

Anonymkode: 2ada3...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gradert permisjon er et hett tips for den som driver eget firma 

Anonymkode: 24b8c...0d5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 17.12):

Hvis ikke han tar permisjon, så mister dere de ukene. Men han kan ta den ut gradert, det er det svært mange selvstendig næringsdrivende gjør :) har gjort det samme selv. Jeg kunne ikke være borte i mange måneder i strekk uten å miste hele kundegrunnlaget, det var viktig å ha en jobb å komme tilbake til etter permisjonen. 

Anonymkode: 2ada3...426

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Gradert permisjon er et hett tips for den som driver eget firma 

Hvordan fungerer det da? Kan han f.eks ta ut 1-2 dager i uken mens jeg selv jobber? Kan vi velge dagene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer det da? Kan han f.eks ta ut 1-2 dager i uken mens jeg selv jobber? Kan vi velge dagene? 

Kan det ja, vi graderte så jeg hadde perm 2 dager og han 3 dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann driver eget A/S, pappaperm kan vi bare glemme dessverre. Det ville aldri fungert, heller ikke gradert. Og man får kun dekt opp til 6G, så det kan også bli en dyr affære.

Anonymkode: 0dada...504

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min mann driver eget A/S, pappaperm kan vi bare glemme dessverre. Det ville aldri fungert, heller ikke gradert. Og man får kun dekt opp til 6G, så det kan også bli en dyr affære.

Er ikke omsorgen for eget barn viktigere enn  det beløpet som overskrider 6G? Det burde det ihvertfall være.

Anonymkode: 2c821...4fa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke omsorgen for eget barn viktigere enn  det beløpet som overskrider 6G? Det burde det ihvertfall være.

Anonymkode: 2c821...4fa

Far kan da ha omsorg for barnet sitt uten å sette av 15 uker på dagtid. Min mann er megler og har aldri kunnet tatt ut pappaperm, men han har da masse omsorg for barna sine for det. De har et fantastisk forhold, og jeg og babyene fikk ro rundt ammingen hele første leveår. Vinn vinn. 

Anonymkode: 9071f...577

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Far kan da ha omsorg for barnet sitt uten å sette av 15 uker på dagtid. Min mann er megler og har aldri kunnet tatt ut pappaperm, men han har da masse omsorg for barna sine for det. De har et fantastisk forhold, og jeg og babyene fikk ro rundt ammingen hele første leveår. Vinn vinn. 

Så enig med deg:) En ting er å tape det over 6G, det skulle nok gått fint. Men min mann er konsulent, så han ville nok ikke kunne gå tilbake til samme oppdrag og skulle da ha funnet et nytt. Noe som ikke trenger bli lett i disse corona tider. Ikke alle lever A4 liv;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg:) En ting er å tape det over 6G, det skulle nok gått fint. Men min mann er konsulent, så han ville nok ikke kunne gå tilbake til samme oppdrag og skulle da ha funnet et nytt. Noe som ikke trenger bli lett i disse corona tider. Ikke alle lever A4 liv;)

Nettopp, og det betyr ikke at han er en slapp uengasjert pappa som ikke kommer til å være deltagende i barnas oppvekst. Det er snakk om 15 uker han «går glipp av» av en 18 år lang barndom, det er ingenting, og sier ingenting om han som far. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...