Gå til innhold

Plutselig fiendtlig eks - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi hadde det veldig bra, jeg var det mest seriøse forholdet han hadde hatt, og det varte i nesten tre år før han ganske brått fikk kalde føtter og stakk. Jeg gikk fullstendig no contact og hadde - og har en grusom kjærlighetssorg. Dette trodde jeg skulle bli mannen til mine barn. Vi er 27 begge to. 

Han er en veldig stolt og usikker fyr, og jeg visste at han aldri kom til å ta kontakt med meg. Etter noen måneder sendte jeg en melding om et praktisk spørsmål, og det tolket han som en invitasjon til å begynne å snakke. Han overøste meg med kjærlighet, støtte, omsorg, komplimenter osv på telefon og la masse innsats i å bygge opp kontakten. Pga bruddet hadde jeg ikke selvtillit til å foreslå å møtes. Dette varte i seks uker, og de siste par dagene sluttet han plutselig å ta kontakt. Når jeg har sendt melding har jeg riktignok alltid fått svar. 

Men i går ble jeg brått ignorert, og da jeg sendte en hyggelig melding i dag fikk jeg plutselig omtrent fiendtlig svar. Er dette fordi jeg ikke tar "hintet" om at han ghoster meg? Hvorfor svarer han meg plutselig så frekt og slemt? 

Trenger ikke råd til hva jeg skal gjøre, det skjønner jeg selv. Men jeg sitter igjen som et spørsmålstegn og føler meg litt brukt. Hvorfor investere i meg i seks uker, han tilsynelatende angret skikkelig på bruddet, bare for å plutselig være frekk og spydig? 

Vet at han er beste til å gi meg svaret på dette, men det kommer jeg ikke til å få nå. Er dette normalt? Hadde inntrykk av at ekser som angret kom tilbake, jobbet, også ble man sammen, eller hva foregår. 

Angrer på at jeg "slapp han inn igjen" :( Gjør ikke samme feil igjen, men lettere å gå videre hvis jeg klarer å "historisere" dette for meg selv.

Anonymkode: 760fd...62b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har holdt han på gress i seks uker fordi du er usikker. Syns nå du har gjort din del her. Hvor mye tålmodighet skal en fyr ha. Han begynner vel å bli lei og har møtt noen nye. Du skulle vel aldri sendt melding i først om gang. Eneste grunnen du gjorde det var jo fordi du håpet han kom krypende tilbake. Noe han gjorde, men du slapp han ikke inn. 

Anonymkode: d13d7...76c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du har holdt han på gress i seks uker fordi du er usikker. Syns nå du har gjort din del her. Hvor mye tålmodighet skal en fyr ha. Han begynner vel å bli lei og har møtt noen nye. Du skulle vel aldri sendt melding i først om gang. Eneste grunnen du gjorde det var jo fordi du håpet han kom krypende tilbake. Noe han gjorde, men du slapp han ikke inn. 

Jeg har ikke holdt han på gress? Jeg har speilet interessen hans hele veien, men ønsket at han skulle foreslå å møtes ettersom han dumpet meg i førsteomgang. Er det så urimelig? 

• Liker 3
Skrevet

Går jo med frykt for at han bare tok kontakt pga dårlig samvittighet, ønsket å være venner, eller at hvis jeg foreslo å møtes ville han få kalde føtter, eller verst av alt avvise meg og tenke at jeg er helt dum som fremdeles tror han vil ha meg. At jeg rett og slett driter meg ut. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke holdt han på gress? Jeg har speilet interessen hans hele veien, men ønsket at han skulle foreslå å møtes ettersom han dumpet meg i førsteomgang. Er det så urimelig? 

Ja det er det. Greit han dumpet deg, men et forhold er avhengig av at begge jobber mot felles mål. Sitter du bare å venter så klart han går lei. 

Du sendte melding først og forsatt kontakten da burde ta ansvar for å legge ting bak deg og se fremover. Jeg som dame hadde ikke funnet meg i dette. 

Skrevet

Helt ærlig - det kan godt hende at han revurderte en stund, men ikke gjør det nå lenger? Kan hende han ble ensom og savnet deg litt? Kan hende han har møtt en annen nå og har slått deg fra seg? Jeg bare spekulerer altså. Egentlig på hva jeg selv tidligere har gjort og tilsvarende har opplevd fra menn. Jeg tolker det heller ikke som direkte fiendtlighet, det er bare å "slå av krana". Jeg har en eks som jeg vet er interessert - til evig tid virker det som. Jeg mener ikke å være slem men svarer han ikke på noen ting på meldinger o.l. fordi jeg ikke vil villede han til å tro at jeg kanskje er interessert igjen. Men det er ikke fiendtlighet og jeg ønsker han alt godt.

• Liker 2
Skrevet

@Kanakkas Det er jeg er redd for at kan  være tilfellet her. Føler meg i så fall ganske brukt. Selv om han aldri eksplisitt sa han ville bli sammen igjen så har jeg tidligere konfrontert han med å gi meg blandede signaler, og han må jo vite at han gir meg falske forhåpninger. Hvis han først gjorde det, og så ikke ville ha meg lenger skulle jeg ønske han hadde respekt nok til å si det til meg, i stedet for å være frekk. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

@Kanakkas Det er jeg er redd for at kan  være tilfellet her. Føler meg i så fall ganske brukt. Selv om han aldri eksplisitt sa han ville bli sammen igjen så har jeg tidligere konfrontert han med å gi meg blandede signaler, og han må jo vite at han gir meg falske forhåpninger. Hvis han først gjorde det, og så ikke ville ha meg lenger skulle jeg ønske han hadde respekt nok til å si det til meg, i stedet for å være frekk. 

Du som har gitt han utydelige signaler ved å ikke ta initiativ til å møtes. Bare sitte å vente og vente. Du viser jo ikke akkurat noen interesse du heller. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du som har gitt han utydelige signaler ved å ikke ta initiativ til å møtes. Bare sitte å vente og vente. Du viser jo ikke akkurat noen interesse du heller. 

Fordi han heller ikke har foreslått det. Føler meg som den som får en finger og biter av hele hånda hvis jeg ber om å møtes når han tar kontakt. Skal forsøke å redde det og finne en måte å invitere han på. 

Skrevet

Det er en eks. Han slo opp. Du tar kontakt og det er bare krøll.

Its over. Gå videre i livet ditt og slutt å se deg tilbake. 

Anonymkode: 52b11...2be

• Liker 6
Skrevet

Glem ham, ekser blir bare rot. 

Anonymkode: 99ca3...a7b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er redd det er litt av gamet å gi blandede signaler når man er usikker på følelsene. Er der sjøl nå og har gitt blandede signaler halve høsten og får nå blandede signaler tilbake når jeg egentlig er klar for litt mer. Sånn er det å være på dealer'n :)

• Liker 1
Skrevet

Dere har da begge to brukt hverandre like mye utifra det jeg leser her. Ingen grunn til å være bitter, dere er ingen god match - slå strek og gå videre :)

Anonymkode: f3196...e93

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er en eks. Han slo opp. Du tar kontakt og det er bare krøll.

Its over. Gå videre i livet ditt og slutt å se deg tilbake. 

Anonymkode: 52b11...2be

Tenker det samme.

Dette er en fyr som fikk kalde føtter mens dere var i et forhold. Det er ingen grunn til å tro at han ikke får det igjen...noe han jo tydeligvis har fått.

Skal du kaste bort livet på en varm og kald mann, risikere å aldri få barn, risikere å få barn med en mann som kommer og drar hver gang han finner det for godt...

...eller skal du rive av plasteret og finne deg en mann som kan gi deg alt du vil ha? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Pff...det er han som har holdt henne på gress. 

Anonymkode: b5237...a42

• Liker 1
Skrevet

Sorry, men jeg tror at han fikk det han trengte, og igjen er ferdig med deg. Han var nok sulteforet på oppmerksomhet og beundring. Det var nok det han savnet, og ikke deg og forholdet, selv om han kanskje trodde det selv. Nå fikk han det han behøvde, og trenger ikke mer kontakt med deg. Har sett dette mange ganger. Du skal være glad dere ikke møttes 💕

Anonymkode: 3d4b3...643

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...