Gjest Cowboylaila Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jobber i administrasjon i offentlig sektor med en del kontraktinngåelser og annen viktig dokumentasjon som må signeres og arkiveres. Vi baserer oss stort sett på wet ink. signaturer, men det er ingen tvil om at digitale signaturer hadde vært en bedre arbeidsbesparende løsning. Lurer på hvordan andre bedrifter løser dette med digitale signaturer. Hvilke program bruker dere? Hvor strengt er det med verifiserte signaturer der hvor du jobber? Det er jo mulighet for copy and paste i Adobe/Word, men det er vel ikke innafor?
SPOCA Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Jeg jobber også innen administrasjon, men jeg er blant annet en av dem som sjekker nettopp slike kontrakter. Vi har gått over til primært digitale underskrifter med bankid. Vi har blitt strengere, og sjekker alltid om signaturen/navn på partene i kontrakten stemmer med Brønnøysund. Er det en mismatch går avtalen i retur. Vi har vært nødt til å bli strenge fordi det har vært ganske slapt fra selgernes side. Og det har medført feilleveranser og folk som har bestilt på vegne av noen som kjenner noen, som igjen da har bestilt feil. Det har vært litt frem og tilbake, nå er det vel Signant som har blitt brukt mest.
Gjest Cowboylaila Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 (endret) Takk for svar spoca! Signant ser jo bra ut. Takk for tips! Har dere gått helt bort fra wet-ink? Regner med at de fleste er mer fornøyd med en digital løsning? Endret 16. desember 2020 av Cowboylaila
Amatariel Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Jeg jobber i statlig organisasjon. Ble helt avhengig av elektronisk signatur når folk begynte å være på hjemmekontor. Vi fikk raskt i gang dette, og det fungerer helt supert. Bruker https://signering.posten.no/
Gjest Cowboylaila Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Amatariel skrev (5 minutter siden): Jeg jobber i statlig organisasjon. Ble helt avhengig av elektronisk signatur når folk begynte å være på hjemmekontor. Vi fikk raskt i gang dette, og det fungerer helt supert. Bruker https://signering.posten.no/ Ja, den har vi også. Bare så synd at man MÅ ha fødselsnummer og bank-ID. Det funker ikke mot utlandet.
Amatariel Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Cowboylaila skrev (Akkurat nå): Ja, den har vi også. Bare så synd at man MÅ ha fødselsnummer og bank-ID. Det funker ikke mot utlandet. Ah kanskje ikke det nei. Vi jobber utelukkende innenlands, så da blir det kanskje noe annet.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Vi bruker DocuSign på min jobb, men har ikke gått helt bort fra wet ink. Anonymkode: d0e78...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå