Gå til innhold

Bachelor grad innen IT (heltid)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Jeg er interessert i å studere bachelor grad innen IT og jeg bor i Olso og har familie her. Uio og Oslomet har jo høy poenggrense på 58 og 61. Jeg prøvde å søke på universiteter utenfor Oslo fordi de har lave poenggrenser. Jeg har snakket med de studieveilederne  om hvordan undervisningen foregår og kreves det at jeg må være der hele tiden. De har jo sagt at det er ønskelig at studentene skal være der under forelesningen. 

kjenner dere noen som har gjort det samme som tar bachelor grad inne IT og samtidig bor i Oslo?  

Anonymkode: 62b67...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Studerer der ikke, men vurderer det samme som deg. Ang poeng stemmer det med 61 poeng på Oslo metnår jeg er inne på https://www.oslomet.no/studier/tkd/informasjonsteknologi, er det lavere poenggrenser. 

Anonymkode: f3d2f...994

Jeg har bare 53 poeng som jeg kan konkurrere med 😕 som gjør at det ikke er mulig å få studieplass i UiO og Oslomet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på IT så er det mye gruppearbeid. Du trenger ikke å være i forelesninger, du trenger kun å være på det som er obligatorisk og møte gruppen din. Utenom det så går det greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 12.27):

Hei, 

Jeg er interessert i å studere bachelor grad innen IT og jeg bor i Olso og har familie her. Uio og Oslomet har jo høy poenggrense på 58 og 61. Jeg prøvde å søke på universiteter utenfor Oslo fordi de har lave poenggrenser. Jeg har snakket med de studieveilederne  om hvordan undervisningen foregår og kreves det at jeg må være der hele tiden. De har jo sagt at det er ønskelig at studentene skal være der under forelesningen. 

kjenner dere noen som har gjort det samme som tar bachelor grad inne IT og samtidig bor i Oslo?  

Anonymkode: 62b67...a5c

Ja, en venninne studerer It ved Kristiania Høyskole 

Anonymkode: fb188...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

amz skrev (6 timer siden):

på IT så er det mye gruppearbeid. Du trenger ikke å være i forelesninger, du trenger kun å være på det som er obligatorisk og møte gruppen din. Utenom det så går det greit :)

Hei, tusen takk for svar. 

Jeg har ringt Høgskole i Vestlandet om bachelor grad i informasjonsteknologi og hun studieveileder sa at det var jo mulig å ikke være der men man ma ha jo stor arbeidsinnsats å studere selv. De var hjelpsomme og hyggelige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Ja, en venninne studerer It ved Kristiania Høyskole 

Anonymkode: fb188...d68

Det er så dyrt å studere ved Kristiania, ikke så lurt å betale sp mye penger om du kan også få det gratis på de andre universitetene. Vurderte også å ta en bachelor grad i data science ved Noroff men jeg er bare lei meg å betale så mye penger og havner i gjeld etter utdanningen. 😟 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerer IT i Hønefoss og bor rett utenfor Oslo. Det går kjempebra! 

Foreleserne er utrolig gode, jeg kjører mot køen hver dag og vi har stort sett bare 4 halve dager med undervisning i uka :) 

Anonymkode: c6f1a...d3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg studerer IT i Hønefoss og bor rett utenfor Oslo. Det går kjempebra! 

Foreleserne er utrolig gode, jeg kjører mot køen hver dag og vi har stort sett bare 4 halve dager med undervisning i uka :) 

Hvor mye er obligatorisk?

Anonymkode: f4973...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvor mye er obligatorisk?

Anonymkode: f4973...383

Ingenting. 
All undervisning er valgfri.

Man må selvfølgelig gjøre arbeidskrav og eksamen, noe som kan være hardt hvis man ikke får med seg undervisningen, men ellers står du fritt til å velge hvor mye du vil møte opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2020 den 23.12):

Ingenting. 
All undervisning er valgfri.

Man må selvfølgelig gjøre arbeidskrav og eksamen, noe som kan være hardt hvis man ikke får med seg undervisningen, men ellers står du fritt til å velge hvor mye du vil møte opp. 

Tar du bachelor i IT og informasjonssystemer i Hønefoss?

https://www.usn.no/studier/finn-studier/it-informatikk-og-informasjonssystemer/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer/

er undervisninger lagt opp på nett slik at de andre studenter som ikke møter opp  på undervisninger følger med? Hva med gruppe arbeid? Må du møte dem hver gang dere har gruppearbeid?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Krusti said:

https://www.usn.no/studier/finn-studier/it-informatikk-og-informasjonssystemer/bachelor-i-it-og-informasjonssystemer/

er undervisninger lagt opp på nett slik at de andre studenter som ikke møter opp  på undervisninger følger med? Hva med gruppe arbeid? Må du møte dem hver gang dere har gruppearbeid?  

Jeg har denne graden, bare tatt ved campus Vestfold.

Overhodet ingenting av undervisningen i løpet av studiet var obligatorisk, men mye gruppearbeid og obligatoriske innleveringer (både indv. og gruppeleveringer), samt flere eksamener i gruppe.

Anonymkode: 80bb0...a26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har denne graden, bare tatt ved campus Vestfold.

Overhodet ingenting av undervisningen i løpet av studiet var obligatorisk, men mye gruppearbeid og obligatoriske innleveringer (både indv. og gruppeleveringer), samt flere eksamener i gruppe.

Hei takk for svaret. 

Kjenner du noen i din klasse som ikke møter opp i undervisninger i det hele tatt?

Om undervisninger ikke er obligatorisk hvordan blir det til de studentene som ikke møter opp? Hvordan føler dem med i undervisninger? 

Er undervisninger lastet opp på nett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Krusti said:

Hei takk for svaret. 

Kjenner du noen i din klasse som ikke møter opp i undervisninger i det hele tatt?

Om undervisninger ikke er obligatorisk hvordan blir det til de studentene som ikke møter opp? Hvordan føler dem med i undervisninger? 

Er undervisninger lastet opp på nett? 

Jeg er ferdig med graden, men det var flere jeg studerte med som hadde lite oppmøte, bl.a. fordi de bodde langt unna. 

Studentgruppene var selvorganiserte, og enkelte grupper baserte seg i stor grad på å jobbe "remote". I disse tider tenker jeg det er enda lavere terskel for det.

Må også legge til at rundt 60% fullførte ikke, mye grunnet overvurdering av egen evne til å studere pensum på egenhånd og hoppe over forelesninger - men også grunnet lave opptakskrav og mangel på å lese studieplan

Da jeg studerte ble veldig, veldig lite av forelesningene lagt ut, det var stort sett bare powerpointer og andre forelesningsnotater som ble publisert. Sikkert helt annerledes nå med virustiltak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krusti skrev (4 timer siden):

Det gjør jeg :) 

Akkurat nå er det også undervisning på nett, men det er kun pga corona. Det vil bli på campus så fort coronaen er «over» eller under kontroll. 
De som ikke er på undervisningen leser hjemme i boka og på de lærerplanmålene foreleserne legger ut.

Jeg tror det kan være ganske tøft, for det er en del opplysninger man ikke får med seg hvis ikke man er i timene. Ikke noe jeg ville ha anbefalt, men det går, for det er ikke obligatorisk undervisning. 

Gruppene bestemmer selv hvordan de vil legge det opp, men vi har for det meste hatt fysiske møter med gruppa. Kun fordi det er det vi ønsker, så det er jo ikke noe fasitsvar i forhold til hva de andre gruppene gjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...