AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Vi bor i stort hus med mange soverom. Jeg har hintet om at han kanskje kan gjøre om et av rommene til kontor, nå som han har hatt hjemmekontor siden mars. Han jatter med.. ja kanskje det. Jeg holder på å bli gal. Ca 8-17 hver dag er stua hans sone, med høylytte zoom-møter og telefoner. Tv må være av, og etter jeg har hentet mini i bhg må vi være ute eller dra på besøk til noen frem til 17, fordi barnet ikke klarer å la pappa jobbe i fred/forstår ikke at pappa er opptatt. Jeg er sykemeldt og har termin i romjulen. Gruer meg enormt til å ha en baby opp i dette hvor vi kommer til å måtte gå på eggeskall i vårt eget hjem fordi mAnnen ikke ser hvor ego han er. Akkurat nå ser jeg tv på soverommet. Jeg er ofte her inne og leser eller ser tv, ellers gjør jeg husarbeid osv i andre rom enn stuen. Men det er et stort savn å kunne slappe av foran tv i stuen med en kopp te. Er jeg hormonell og urimelig? Anonymkode: 4be52...56e 6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 16. desember 2020 Nei, du er sykt konfliktsky som ikke bare forlanger at han setter seg et annet sted. Gjør det. Anonymkode: 42cb7...925 127
Ulven Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Som anno over skriver, er du veldig konfliktsky når du ikke allerede forlangte en forandring i mars. Nå går du rett inn og sier at det fra i morgen blir hjemmekontor på et av soverommene, og det er ikke noe som er oppe til diskusjon. 25
Navani Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Men herlighet kvinne, ikke foreslå, si at han MÅ flytte seg Du kommer ingen vei med å hinte og være forsiktig, her må du si at NÅ holder det, dette går ikke lengre. Stua er til for avslapning, både for deg, barnet, og baby som kommer. Han må ut av stua før fødsel rett og slett. 36
Lipyros Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Det hadde jeg aldri funnet meg i! Og merkelig at han selv føler det er greit... Jeg hadde sagt at det SKULLE være på plass ila helga. Ferdig snakka 15
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Enig med de andre, si at nå har dette dratt ut lenge nok, fra imorgen får han jobbe på et soverom. Du og barnet kommer til å bruke stua som før med tv osv. Du vil ikke hindre barnet i å bråke eller forstyrre under videomøter. Anonymkode: 8b116...237 16
Carrot Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Altså om du har latt dette skure i hele år skjønne rjeg jo at han ikke gjør noe med det, han har det jo helt fint mens dere gjør alle tilpasninger. Skjerpings, rydd plass på ett av de andre rommene og så si "nå flytter vi kontoret" vi kan ikke fortsette slik lengre da det går utover familien ellers. 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Jeg prøvde å si det nå. At jeg trenger at han ordner seg et kontor på et av soverommene. At stuen må være en rolig sone til avslapning for meg og barnet. Hans svar var at han ikke nekter hverken meg eller barnet å være på stuen, og at han ikke har tid til å sette opp et kontor. han ser ikke selv hvor egoistisk han er. Mulig hormonene koker hos meg men jeg blir faktisk skikkelig lei meg Og det er forresten ikke noe avansert hjemmekontor, han jobber fra en laptop og telefonen sin Anonymkode: 4be52...56e 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Carrot skrev (11 minutter siden): Altså om du har latt dette skure i hele år skjønne rjeg jo at han ikke gjør noe med det, han har det jo helt fint mens dere gjør alle tilpasninger. Skjerpings, rydd plass på ett av de andre rommene og så si "nå flytter vi kontoret" vi kan ikke fortsette slik lengre da det går utover familien ellers. Ts er høygravid og bør sikkert ikke rydde og flytte for mye. Men om hun tar strømkabelen til pc'en og sier fra at han kan få den tilbake når han har flyttet kontoret sitt, får sikkert mannen fingeren ut. Anonymkode: 7baea...140 23
Populært innlegg Ulven Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #10 Skrevet 16. desember 2020 Han sier at du kan være på stuen. Da går du inn på stuen nå, setter igang støvsugeren, og ellers gjør normale ting i stuen som å se på tv. Støvtørk rundt pcen, og vann blomster. Sett på radioen med julemusikk. I det hele tatt ta mye plass. 75
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Ulven skrev (Akkurat nå): Han sier at du kan være på stuen. Da går du inn på stuen nå, setter igang støvsugeren, og ellers gjør normale ting i stuen som å se på tv. Støvtørk rundt pcen, og vann blomster. Sett på radioen med julemusikk. I det hele tatt ta mye plass. Jeg har ikke overskudd til sånt drama. Da blir det ikke verdt det for meg om han flytter seg. ts Anonymkode: 4be52...56e
altflyter Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Alvorlig talt. Her hadde jeg bare gitt blanke blaffen i hele mannen. Herje med ungen ved siden av pcen, støvsug mens han sitter i møte etc. Du lar ham jo holde på ved å legge til rette for ham. Selv har jeg hjemmekontor og det kunne ikke ramle meg inn å okkupere stuen så samboer ikke kan leve i sitt eget hjem. Jeg bruker gjesterommet som kontor og kan ærlig talt ikke forstå hvorfor han ønsker å sitte i stuen. Tidenes egotripp. Dessuten er det lettere å skape et ordentlig kontormiljø når man har et dedikert rom til det. Sett deg ned med ham i kveld og si tydelig at dette går ikke. Du bor der også og må få leve i ditt eget hjem. Nå er ikke tiden for å være konfliktsky. Ikke alle har et ekstra rom de kan lage seg kontorplass på, men det har dere. Det må han benytte seg av. Det henger ærlig talt ikke på greip at han ikke ser det selv. 36
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Han her var ikke mye til mann! Anonymkode: 77840...30f 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg prøvde å si det nå. At jeg trenger at han ordner seg et kontor på et av soverommene. At stuen må være en rolig sone til avslapning for meg og barnet. Hans svar var at han ikke nekter hverken meg eller barnet å være på stuen, og at han ikke har tid til å sette opp et kontor. han ser ikke selv hvor egoistisk han er. Mulig hormonene koker hos meg men jeg blir faktisk skikkelig lei meg Og det er forresten ikke noe avansert hjemmekontor, han jobber fra en laptop og telefonen sin Anonymkode: 4be52...56e Da foreslår jeg fra nå av tv-tid for deg mellom 9-15 og barnetv-tid for junior fra 15-18, i stua. Han sa dere kan bruke stuen som vanlig og det er jo rikelig med rom han kan trekke seg tilbake til for å holde møter. Du behøver nok bare å være møteplager én dag om du er bestemt nok. Anonymkode: 7baea...140 24
Gjest Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Vi bor i stort hus med mange soverom. Jeg har hintet om at han kanskje kan gjøre om et av rommene til kontor, nå som han har hatt hjemmekontor siden mars. Han jatter med.. ja kanskje det. Jeg holder på å bli gal. Ca 8-17 hver dag er stua hans sone, med høylytte zoom-møter og telefoner. Tv må være av, og etter jeg har hentet mini i bhg må vi være ute eller dra på besøk til noen frem til 17, fordi barnet ikke klarer å la pappa jobbe i fred/forstår ikke at pappa er opptatt. Jeg er sykemeldt og har termin i romjulen. Gruer meg enormt til å ha en baby opp i dette hvor vi kommer til å måtte gå på eggeskall i vårt eget hjem fordi mAnnen ikke ser hvor ego han er. Akkurat nå ser jeg tv på soverommet. Jeg er ofte her inne og leser eller ser tv, ellers gjør jeg husarbeid osv i andre rom enn stuen. Men det er et stort savn å kunne slappe av foran tv i stuen med en kopp te. Er jeg hormonell og urimelig? Anonymkode: 4be52...56e Det er nå 9 mnd siden tiltakene ble satt inn. Hvordan i all verden har du ikke bestilt skrivebord og stol med hjemmelevering og satt det inn på et av soverommene deres med streng beskjed om at DETTE er kontoret hans, og at stuen er fellesareale?
Ulven Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg har ikke overskudd til sånt drama. Da blir det ikke verdt det for meg om han flytter seg. ts Anonymkode: 4be52...56e Det er jo ikke å sette igang drama, men at du bruker huset ditt som normalt. Nå må du nesten stå opp for deg selv, ellers blir det neste halve året ikke veldig hyggelig for deg og barna. 33
regine Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg prøvde å si det nå. At jeg trenger at han ordner seg et kontor på et av soverommene. At stuen må være en rolig sone til avslapning for meg og barnet. Hans svar var at han ikke nekter hverken meg eller barnet å være på stuen, og at han ikke har tid til å sette opp et kontor. han ser ikke selv hvor egoistisk han er. Mulig hormonene koker hos meg men jeg blir faktisk skikkelig lei meg Og det er forresten ikke noe avansert hjemmekontor, han jobber fra en laptop og telefonen sin Anonymkode: 4be52...56e Men TS - du må jo faktisk være villig til å gjøre NOE for å få til endring. Du sier du har snakket med ham og han sier at dere kan være på stua, ja da gjør du det da. Når du har hentet barnet i bhg så bruker dere stua som helt vanlig. Sier han noe, så svarer du bare at «Jamen, du sa jo at vi kan bruke stua». Ikke mer drama enn det. Da ser han jo at det ikke funker. Hvis du vil sitte i sofaen å se på TV - så bare gjør det. Ikke henvend deg til mannen, men bare gjør det. Det hender man stå i ubehagelige situasjoner, og dette er et sånt tilfelle. 30
altflyter Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da foreslår jeg fra nå av tv-tid for deg mellom 9-15 og barnetv-tid for junior fra 15-18, i stua. Han sa dere kan bruke stuen som vanlig og det er jo rikelig med rom han kan trekke seg tilbake til for å holde møter. Du behøver nok bare å være møteplager én dag om du er bestemt nok. Anonymkode: 7baea...140 Enig i denne! Hvis du ikke orker å støvsuge og gjøre husarbeid så er tv og musikk en god løsning. Dere må leve i stuen. Hva er det som gjør at han MÅ sitte i stuen? Jeg forstår det rett og slett ikke. For egen helse sin del så er det lurt å holde jobb på et separat rom slik at man faktisk har fri når man forlater rommet. Han får jo aldri pauser når stuen blir en jobbsone. Han er en superegoist og dette har ingenting med dine hormoner å gjøre. Jeg hadde satt ned foten for lenge siden! 19
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 Haha, herregud dette kan ikke være sant. Bestill pulten, stol med montering fra IKEA også begynner du å se på TV og bruke stua som normalt fra nå av. Så får han gjøre som han vil 😆 Anonymkode: fae08...9d2 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 Det dere ikke skjønner er at han «lar meg» se tv med lavt volum, være i sofaen eller småredde mens han jobber. Det er ikke det at han nekter meg, men det er jeg som synes det er så UTROLIG slitsomt å høre på disse evigvarende møtene hans dag ut og dag inn, og man går jo automatisk og lister seg litt, selv om han sier jeg kan være der. Så å demonstrere ved å bruke stuen som normalt vil ikke fungere, han vil bare overdøve meg. ts Anonymkode: 4be52...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå