Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Mann 32 her.

Over de siste 5 årene har jeg vært i flere mer eller mindre "lange" forhold. Jeg har akkurat blitt samboer med siste, men nå har jeg det ikke så bra med henne heller.

Jeg har problemer med å holde damenes gnist for meg oppe, som fører til at jeg avslutter relasjonen og går videre. Dette høres sikkert ut som en som ikke tåler motgang eller som går med engang noe blir vanskelig, men jeg ser ikke helt slik på det selv.

I situasjonen jeg står i nå har jeg vært sammen med dama i ~12mnd hvorpå vi knapt har hatt sex de siste 8mnd. Hun er tydeligvis happy med det, jeg er ikke det. Jeg har fortalt om ståa uten at noe skjer så nå vurderer jeg å gå - er rett og slett lykkeligere som singel.

Høres kanskje spesielt ut, men veldig like situasjoner har dukket opp flere ganger nå. Så når jeg havner i samme situasjon med forskjellige damer antar jeg at det er noe jeg må jobbe med.

Hvorfor vil damer være med meg når de ikke vil "ha" meg? Tar imot tips.

Anonymkode: 0c05b...e89

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er samboeren din?  Syns det høres rart du at dere knapt har hatt sex 8/12 mnd. 

Anonymkode: c6aaf...723

• Liker 5
Skrevet

Når jeg har vært i denne situasjonen så er det fordi jeg venter på ‘gnist’ tilbake. Altfor ofte har jeg gitt gnist, og da tror mannfolk at gnisten kommer av at dem er så bra. Gnist kommer innenfra, og jeg har til og med blitt angrepet enkelte ganger fordi jeg ‘skaper’ gnisten. 

Vet ikke hvorfor dem blir sure, kanskje de tror at gnisten oppstår ved deres blotte nærvær. 

Og så har jeg lurt på hva som skjer når gnisten forsvinner helt (for de klarer jo ikke å skape den), og da får jeg kjeft for at ting blir så kjipt, kjedelig og dvaskt. 

Det er dessverre mange som tror at deres fysiske nærhet er som å bli berørt av en slags Gud. 

I realiteten er det bare innsamling av positiv energi. Det er jo positivt. Hehe. 

Anonymkode: e9dcb...6da

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror mange, både menn og kvinner, velger å ta til takke med noen som er grei nok bare for å være i et forhold. Da skjer dette med sexlivet ganske raskt.

Jeg har blitt utsatt for dette selv. Sexlivet vårt døde ut etter et par måneder, likevel var han pådriveren for at ting skulle gå fort framover, som at jeg skulle flytte inn. Han har i senere tid innrømmet at han aldri har hatt særlig følelser for meg eller tent på meg, men «tok» meg fordi han ikke ville være alene, og ønsket en egen familie som alle kompisenen hans hadde.

I motsetning til deg klarte jeg dessverre ikke å gå i tide.

Anonymkode: 84fb1...a53

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor gammel er samboeren din?  Syns det høres rart du at dere knapt har hatt sex 8/12 mnd. 

Anonymkode: c6aaf...723

29 og det har vært gode grunner ila flere av disse mnd (dårlig prevensjon), men det har bare ikke blitt bedre siden

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg har vært i denne situasjonen så er det fordi jeg venter på ‘gnist’ tilbake. Altfor ofte har jeg gitt gnist, og da tror mannfolk at gnisten kommer av at dem er så bra. Gnist kommer innenfra, og jeg har til og med blitt angrepet enkelte ganger fordi jeg ‘skaper’ gnisten. 

Vet ikke hvorfor dem blir sure, kanskje de tror at gnisten oppstår ved deres blotte nærvær. 

Og så har jeg lurt på hva som skjer når gnisten forsvinner helt (for de klarer jo ikke å skape den), og da får jeg kjeft for at ting blir så kjipt, kjedelig og dvaskt. 

Det er dessverre mange som tror at deres fysiske nærhet er som å bli berørt av en slags Gud. 

I realiteten er det bare innsamling av positiv energi. Det er jo positivt. Hehe. 

Hmm, usikker på om jeg skjønner helt hvor du vil, men jeg forsøker så godt jeg kan å gjøre hun glad ved små positive ting som blomster, middag samt spille henne god i sosiale sammenhenger. Jeg vet at en stiv penis på låret ikke nøvendigvis gir "gnist" :P

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror mange, både menn og kvinner, velger å ta til takke med noen som er grei nok bare for å være i et forhold. Da skjer dette med sexlivet ganske raskt.

Jeg har blitt utsatt for dette selv. Sexlivet vårt døde ut etter et par måneder, likevel var han pådriveren for at ting skulle gå fort framover, som at jeg skulle flytte inn. Han har i senere tid innrømmet at han aldri har hatt særlig følelser for meg eller tent på meg, men «tok» meg fordi han ikke ville være alene, og ønsket en egen familie som alle kompisenen hans hadde.

I motsetning til deg klarte jeg dessverre ikke å gå i tide.

Anonymkode: 84fb1...a53

Hun er så å si drømmedama for meg, men mye mulig jeg ikke er det for henne. Det er dog en del ting vi er veldig ulike på som jeg ser for meg kunne bydd på problemer i fremtiden.

Hun kan være litt rar ved at hun vil ha meg i nærheten hele tiden, men sjelden i virkelig nærhet... 

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Tenker du på det seksuelle eller ellers også? Sexlysten kan avta i et forhold over tid, man blir vant med samme mannen, det er ikke like mye spenning lengre . Da er det å jobbe med å beholde spenningen i forholdet, prøve noe nytt, være åpne for å forandre på ting, snakke sammen om hva som skal til. Håper du er flink å kommunisere med din partner og ikke bærer det inni deg :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hehhh??? 

Anonymkode: 02c0b...3d4

• Liker 2
Skrevet
Mysticgirl skrev (2 minutter siden):

Tenker du på det seksuelle eller ellers også? Sexlysten kan avta i et forhold over tid, man blir vant med samme mannen, det er ikke like mye spenning lengre . Da er det å jobbe med å beholde spenningen i forholdet, prøve noe nytt, være åpne for å forandre på ting, snakke sammen om hva som skal til. Håper du er flink å kommunisere med din partner og ikke bærer det inni deg :) 

Her er det jo snakk om at det avtar etter usle fire måneder. Da må man nesten bli flinkere til å forsikre seg om at dama liker sex FØR man blir kjæreste, og at det blir slutt med en gang hun ikke bidrar.

Anonymkode: 02c0b...3d4

• Liker 2
Skrevet

Bygg aldri et forhold på sex. 

Bli kjent med den andre personen først, finn ut om dere er interessante for hverandre, om dere trives i lag, har felles interesser, har felles verdigrunnlag, om dere ønsker det samme for fremtiden og så videre. Hvis man har funnet ut av disse tingene først, så slipper man å stå der som et spørsmålstegn når den verste kåtskapen begynner å gi seg. 

Anonymkode: 94ed8...99b

• Liker 4
Skrevet
10 minutter siden, Mysticgirl said:

Tenker på det seksuelle, hadde vi hatt jevnlig sex hadde jeg vært lykkelig. Og her kommer problemet, jeg er nok dårlig på å skulle gjøre meg selv spennende når jeg var det forrige måned - at man må endre seg på en måte.

Jeg er veldig åpen for forandring men føler nå, som i tidligere forhold, at det alltid er meg slikt står på... 

Nå er jeg ikke flink til å kommunisere nei, fordi jeg har tatt det opp så ofte at det blir "kleint". Men selv er jeg kommet dit at jeg kanskje ikke gidder mer mens hun tror det er en strek i margen...

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Hei.

Mann 32 her.

Over de siste 5 årene har jeg vært i flere mer eller mindre "lange" forhold. Jeg har akkurat blitt samboer med siste, men nå har jeg det ikke så bra med henne heller.

Jeg har problemer med å holde damenes gnist for meg oppe, som fører til at jeg avslutter relasjonen og går videre. Dette høres sikkert ut som en som ikke tåler motgang eller som går med engang noe blir vanskelig, men jeg ser ikke helt slik på det selv.

I situasjonen jeg står i nå har jeg vært sammen med dama i ~12mnd hvorpå vi knapt har hatt sex de siste 8mnd. Hun er tydeligvis happy med det, jeg er ikke det. Jeg har fortalt om ståa uten at noe skjer så nå vurderer jeg å gå - er rett og slett lykkeligere som singel.

Høres kanskje spesielt ut, men veldig like situasjoner har dukket opp flere ganger nå. Så når jeg havner i samme situasjon med forskjellige damer antar jeg at det er noe jeg må jobbe med.

Hvorfor vil damer være med meg når de ikke vil "ha" meg? Tar imot tips.

Fordi du har fått tak i en lykkejeger. Hun er bare interessert i matrielle verdier og fasadebygging mere enn et rikt kjærlighetsliv. For henne er det ikke så viktig med nærhet da hun bare ser på det som betaling for å få tak i de overnevnte verdier. 

• Liker 1
Skrevet

Dere har vært sammen i 12 måneder og ikke hatt sex de siste 8? Dere hadde ergo knapt tid til å ha en hvetebrødsfase før den var over. Da er det jo ikke liv laga overhodet. Hvordan ble dere enige om å flytte sammen? 

Jeg har vært sammen med kjæresten i over to år og vi har fortsatt sex i hvert fall et par-tre ganger i uken. Jeg kan ikke oppgi noen særlig annen grunn enn at vi er glade i hverandre, tiltrukket av hverandre og glad i å være intime. I tillegg til at vi har mye kjærestetid og begge er opptatt av å ha det fint sammen. Vi har reist masse, spiser mye ute (når det er åpent). Jeg lager gode middager, kjøper en flaske rødvin og tenner lys på bordet. Slike kvelder har vi i hvert fall en gang i uken. 

Når man ennå ikke har barn så er det ingen grunn til at man ikke skulle ha tid og overskudd til å ha det romantisk sammen. Men det står jo klart på begge to. 

Jeg er litt overrasket over at begge to har ønsket å ta steget videre til samboerskap når ting er så labert som det er.

Anonymkode: 4f258...374

• Liker 4
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Bygg aldri et forhold på sex. 

Bli kjent med den andre personen først, finn ut om dere er interessante for hverandre, om dere trives i lag, har felles interesser, har felles verdigrunnlag, om dere ønsker det samme for fremtiden og så videre. Hvis man har funnet ut av disse tingene først, så slipper man å stå der som et spørsmålstegn når den verste kåtskapen begynner å gi seg. 

Anonymkode: 94ed8...99b

Ble ikke bygd på sex, men jeg la nok for mye i hvor flott jeg syns hun er både som person og utseendemessig, men så har det vist seg at jeg irriterer meg over andre ting - selvsagt.

kanskje jeg la for mye i utseendet...

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, Hr. Aktiv said:

Fordi du har fått tak i en lykkejeger. Hun er bare interessert i matrielle verdier og fasadebygging mere enn et rikt kjærlighetsliv. For henne er det ikke så viktig med nærhet da hun bare ser på det som betaling for å få tak i de overnevnte verdier. 

Det stemmer nok ikke. Hun syns det er kult å handle på fretex, hater dyre biler og kommer selv fra rik familie. 

Personlig har jeg nok sett materielle fordeler ved forholdet... hysj...

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Dere har vært sammen i 12 måneder og ikke hatt sex de siste 8? Dere hadde ergo knapt tid til å ha en hvetebrødsfase før den var over. Da er det jo ikke liv laga overhodet. Hvordan ble dere enige om å flytte sammen? 

Jeg har vært sammen med kjæresten i over to år og vi har fortsatt sex i hvert fall et par-tre ganger i uken. Jeg kan ikke oppgi noen særlig annen grunn enn at vi er glade i hverandre, tiltrukket av hverandre og glad i å være intime. I tillegg til at vi har mye kjærestetid og begge er opptatt av å ha det fint sammen. Vi har reist masse, spiser mye ute (når det er åpent). Jeg lager gode middager, kjøper en flaske rødvin og tenner lys på bordet. Slike kvelder har vi i hvert fall en gang i uken. 

Når man ennå ikke har barn så er det ingen grunn til at man ikke skulle ha tid og overskudd til å ha det romantisk sammen. Men det står jo klart på begge to. 

Jeg er litt overrasket over at begge to har ønsket å ta steget videre til samboerskap når ting er så labert som det er.

Anonymkode: 4f258...374

Ja! Men hun ble syk slik at den ble kuttet kort og så kom covid og jeg "passet" på henne i en lengre periode (hun har forøvrig ikke vært syk før eller etter). Problemet var kanskje at når hun ble frisk var hvetebrødsdagene over..?

Jeg lurer bare på om jeg skal prøve å være kjærlig men fraværende en periode og se om hun kanskje nå føler at hun ikke rekker å savne meg noe...

Skrevet

Hm, ja det er jo litt vanskelig å svare på her mtp at vi vet så lite om deg og kjenner ikke til ditt følelsesliv. Det kan være tusen grunner. Hvis det ikke blir bedre, går det jo å snakke med en terapeut kanskje? Kommer sikkert da frem til etterhvert hvorfor det er slik hvis du ønsker. Eller du finner ut av det på egen hånd. 

Eller det kan være så enkelt som at du enten ikke passer i et A4 monogamt forhold, det er jo ikke for alle. Eller, du har rett og slett ikke funnet noen du virkelig elsker dypt nok i sjela. 

Selv om du mener hun ser bra ut, trenger det absolutt ikke bety at det er den rette personen for deg.

Man må kunne vite hvordan man elsker, og bli elsket tilbake ❤️

Anonymkode: d760e...18f

Skrevet

Siden det har skjedd flere ganger, må du huske å spørre ut denne dama litt før du løper ut døra. Finne ut hva det er. Det er jo bare disse damene som kan svare deg på det :) Har du en slik relasjon til noen av de foregående, som du kunne spurt?

• Liker 6
Skrevet

Se mindre på utseendet og mer på seksuell energi. 

Anonymkode: 9e453...5b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...