Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håper noen her kan hjelpe  meg :) 

Jeg har sensitiv hud, men verken spesielt tørr eller fet, og uten urenheter og kviser. Jeg tåler ikke parfymerte produkter og får lett eksem, spesielt rundt øynene. Som ung brukte jeg bare spenol i ansiktet, men de siste årene har jeg følt at jeg har trengt noe mer. De siste  to eller  tre årene har jeg  brukte NMF+HA fra TO som dagkrem. På natten bruker jeg canoderm for å holde  eksem i sjakk, og det tenker jeg å fortsette med.  Jeg kan imidlertid  ikke  bruke den på dagtid, den er for fet og gjør meg  blank i fjeset.

NMF+HA fungerer egentlig greit, men jeg vet ikke om den egentlig gjør så mye for meg. I tillegg er det upraktisk  å måtte bestille fra Deciem/Canada (den er jo "alltid" utsolgt fra Norske nettbutikker); det tar stort sett ganske lang tid -  upraktisk om jeg plutselig oppdager at jeg  har tømt siste tuben, og nå fremover blir det vel mva på alle utenlandskjøp uansett sum også.

Er det noen som har tips til en god dagkrem for sensitiv hud, ikke for fet og parfymefri, som jeg får kjøpt fra norske nettbutikker?

Endret av miore
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cerave på pumpeflaske 

• Liker 1
Skrevet

Bruker cerave pm som dagkrem, men har som regel en bb cream med spf også. Syntes det fungerer greit, gir ok med fukt uten å gjøre meg blank, og gir meg ingen reaksjoner. 

Anonymkode: 8df88...124

Skrevet

Dr schrammek, spesial care cream. Helt fantastisk !

Skrevet

Ivy Aia face cream, fra normal butikken er veldig bra. Men desverre ikke fra nettbutikk. 

Anonymkode: 3eccf...428

Gjest Fnuggolina
Skrevet

Jeg tenker Calm serien fra Paulas Choice på Skincity.no, eller, Ceraves face cream.

Moisturizing cream blir nok for fet for deg. 

Har du testet La Roche Posay sensitive krem? 

Skrevet

Ser jeg har fått en del tips som nevner cerave - den skal jeg teste, mange takk :) 

Fnuggolina skrev (På 17.12.2020 den 13.03):

Jeg tenker Calm serien fra Paulas Choice på Skincity.no, eller, Ceraves face cream.

Moisturizing cream blir nok for fet for deg. 

Har du testet La Roche Posay sensitive krem? 

Takk for tips! Paula's Choice kan jeg også teste ut. Tenker du restoring mosturizer da, eller?

Jeg har testet ut La Roche Posay sine når det gjelder solfaktor, og vært sånn middels fornøyd.  Derfor har jeg ikke vært så fristet til å teste ansiktskremen, men det kan jo  selvfølgelig hende at den fungerer bedre for meg enn solkremen har gjort :) 

spirå12 skrev (På 16.12.2020 den 23.49):

Dr schrammek, spesial care cream. Helt fantastisk !

Er den ikke veldig feit? Det ser ut som om det er en del feite oljer på ingredienslista. I tillegg ser jeg at den er parfyrmert, så jeg må innrømme at jeg ikke er så fristet til å investere i å prøve den ut når den koster så mye som den gjør i frykt for at jeg ikke kan bruke den 😅

Gjest Fnuggolina
Skrevet
miore skrev (52 minutter siden):

Ser jeg har fått en del tips som nevner cerave - den skal jeg teste, mange takk :) 

Takk for tips! Paula's Choice kan jeg også teste ut. Tenker du restoring mosturizer da, eller?

Jeg har testet ut La Roche Posay sine når det gjelder solfaktor, og vært sånn middels fornøyd.  Derfor har jeg ikke vært så fristet til å teste ansiktskremen, men det kan jo  selvfølgelig hende at den fungerer bedre for meg enn solkremen har gjort :) 

Er den ikke veldig feit? Det ser ut som om det er en del feite oljer på ingredienslista. I tillegg ser jeg at den er parfyrmert, så jeg må innrømme at jeg ikke er så fristet til å investere i å prøve den ut når den koster så mye som den gjør i frykt for at jeg ikke kan bruke den 😅

https://www.skincity.com/no/paulas-choice/calm-restoring-moisturizer-normal-to-dry-60ml?gclid=EAIaIQobChMI4OXvpNPX7QIVrgZ7Ch2dvQrnEAQYASABEgKHwPD_BwE

Denne prøvde jeg i dag, mulig den er for fet for deg.

Hadde begynt med Cerave sin. Den er billigere. 

Solkremen til LRP synes jeg og var meh. 

Skrevet

Carbaderm hudkrem uten parfyme er den beste, synes jeg.

Anonymkode: ba87c...e9b

Skrevet

Dr. Greves dagkrem 👌🏻

Anonymkode: 96fee...95b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...