AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Ser fra tidligere år, at vi sender ut kort til nære og kjære, bekjente (venner av barna osv), men får igjen kanskje 1/3. Hadde dere fortsatt å gitt til de dere ikke får tilbake fra? Anonymkode: c2343...a69
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Nei, det hadde jeg ikke giddet.
Wilma89 Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Jeg sender ca 30 julekort. Får kanskje 4 stk tilbake. Aldri tenkt at jeg ikke skal sende fordi jeg ikke får i retur. Får dog tilbakemeldinger og takk for julekort. 7
Pås Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Selvfølgelig! Jeg sender ikke julekort for å få kort tilbake, men for å glede gamle tanter og onkler rundt omkring i landet som jeg har lite kontakt med. Venter ikke kort tilbake! 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Vi sender ikke til noen, men får av mange. Jeg tenker at julekort er noe man primært sender for egen del, for å vise frem familien (barna) og ferieturene sine. Sender en hyggelig melding til alle vi mottar av, selvfølgelig. Anonymkode: d3203...a05 5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Må legge til at jeg tenker det er forskjell på en gammel tante som ikke sender kort, kontra en venninne som er fadder på ett av mine barn som ikke gir feks. ts Anonymkode: c2343...a69
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Fortsett gjerne til besteforeldre, oldeforeldre, eventuelt gamle tanter eller andre som dere tror kan ha glede av det Jeg sender ikke julekort annet enn til besteforeldre og gamle tanter, og kan med stor sikkerhet si at jeg ikke hadde lagt merke til om du sluttet å sende til oss. Anonymkode: 68451...eaf
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Helt greit hvus dere dropper oss som ikke sendet julekort. Synes julekort er ganske bortkastet bruk av penger og plass på kjøleskapet. Anonymkode: 163a7...938 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at julekort er noe man primært sender for egen del, for å vise frem familien (barna) og ferieturene sine. Da tenker vi svært ulikt. Sender ikke for å vise frem barna. Hadde egentlig mest lyst å skrive litt lengre julekort for hånd, slike uten bilde i år. Men da jeg så jeg ikke fikk tid, bestilte jeg kort med bilde. Skriver på en liten personlig hilsen. sender kort for å vise at jeg tenker på de. Kortet blir i stedet for en klem eller blomst for min del. En hyggelig hilsen. Men jeg må føle de fortjener det også, sender ikke til «hvem som helst». ts Anonymkode: c2343...a69
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Må legge til at jeg tenker det er forskjell på en gammel tante som ikke sender kort, kontra en venninne som er fadder på ett av mine barn som ikke gir feks. ts Anonymkode: c2343...a69 Bare lurer. Om denne venninne som er fadder til et av dine barn ikke har barn selv - forventer du fortsatt julekort tilbake? Har alltid syntes det er snålt når folk uten barn sender julekort med bilde av kun seg selv og evt kjæreste/samboer/ektefelle. Anonymkode: 772de...627 2
Vera Vinge Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Nei, vi har en liste over folk vi sender til, som jo kan endre seg når vi får nye bekjentskaper. Men krysser ikke ut folk som ikke sender kort selv. Ikke alle orker eller vil bruke tid eller penger på det, og det er helt greit. De som ikke sender, sier de syns det er stress å få tatt fine bilder av barna før jul, og at det dermed ikke blir. Men jeg blir jo ikke akkurat sur for det. Syns bare det er koselig selv å sende eller gi, eller legge ved gaver. 1
Skalperud Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Ja! Eller til familien gjør jeg det, men kuttet ut litt naboer og venner...
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bare lurer. Om denne venninne som er fadder til et av dine barn ikke har barn selv - forventer du fortsatt julekort tilbake? Har alltid syntes det er snålt når folk uten barn sender julekort med bilde av kun seg selv og evt kjæreste/samboer/ektefelle. Anonymkode: 772de...627 Samme her, og det er derfor jeg aldri har sendt kort Jeg skriver alltid tusen takk for kortet til avsender, men jeg sender ikke selv (enda, kanskje i fremtiden). Anonymkode: 95ecb...455 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da tenker vi svært ulikt. Sender ikke for å vise frem barna. Hadde egentlig mest lyst å skrive litt lengre julekort for hånd, slike uten bilde i år. Men da jeg så jeg ikke fikk tid, bestilte jeg kort med bilde. Skriver på en liten personlig hilsen. sender kort for å vise at jeg tenker på de. Kortet blir i stedet for en klem eller blomst for min del. En hyggelig hilsen. Men jeg må føle de fortjener det også, sender ikke til «hvem som helst». ts Anonymkode: c2343...a69 Alle tenker nok ulikt her. I tillegg til at jeg ser på slike kort som noe man gjør for å vise frem bilder av den perfekte familie, så er min holdning at jeg gjør ting og tjenester uten å alltid forvente at det skal være ett bytteforhold. Så om jeg hadde sendt kort hadde jeg i alle fall aldri holdt regnskap med hvem jeg fikk tilbake fra, og ikke. Anonymkode: d3203...a05 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 Jeg sender ikke julekort, selv om jeg har barn, og synes gjerne folk kunne stoppet oss på lista over hvem som skal få. Det sagt, så tror jeg at jeg hadde likt å få av deg TS, som faktisk skriver til den enkelte. Jeg kjenner ingen andre enn svigermor som gjør det, de jeg får er bilde av barn med ferdigtrykt tekst. Dønn upersonlig, og kan like gjerne droppes. En personlig sms er etter min mening uendelig mye bedre. Det aller verste er de som har en ferdigtrykt tekst, med sånn "hilsen oss" eller "hilsen familien vår". Også er det bilde av noen barn man ikke kjenner igjen. Så står man der da, og klør seg i hue over hvem de ungene er.... Anonymkode: f2680...f2a 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 Jeg synes det er hyggelig med julekort. Og sendte tidligere kanskje 20-25 stk. Fikk noen tilbake. Etter noen år kjente jeg på det at det faktisk var mange av de som ikke sendte julekort som heller ikke hverken takket eller sendte en hyggelig god jul sms engang. Dette var venner, ikke bekjente. Forventet ikke å få kort tilbake av alle, men en liten hilsen på sms kunne folk ha giddi. Vist at de også tenkte på meg. For det er det dette har handlet om for meg. Jeg begynte å kutte ut de som ikke gav kort eller noen som helst hilsen. Og sendte kun til de jeg fikk kort av og til de som jeg fikk hilsen av på en annen måte. Dette ble langt hyggeligere for meg. Jeg trenger jo ikke prakke på kort med en hilsen som viser at jeg tenker på de hvis de ikke ønsker det. Jeg har forøvrig sendt kort både med barnebilder og uten bilder. Anonymkode: 2a892...579 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 De fleste sender jo ikke tilbake, så enten får man sende selv fordi man ønsker å sende julekort eller så får man la være men man kan jo ikke belage seg på å få julekort tilbake da blir jo julekort en tradisjon som opphører. Man sender julekort fordi man har lyst å sende en julehilsen ikke fordi man MÅ få et tilbake... Anonymkode: 59e02...a86 3
Anciol Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 (endret) JA fordi de jeg sender til trenger en liten oppmuntring i disse tider! Forventer ikke noe tilbake, et lite julekort kan lyse opp dagen til en ensom sjel! Endret 16. desember 2020 av Anciol 1
Lipyros Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 Til familie gjør jeg alltid det. Og nære venner. Så har jeg en 5-10 kort ekstra i tilfelle noen jeg ikke har tenkt på sender.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 For mange er julekort noe gammeldags, og de sender ikke ut julekort. Så selv om jeg synes det er kjempekoselig å gi og få selv, så tenker jeg at for mange er det ikke en tradisjon lenger å gjøre dette. Så sender derfor uansett om vi får tilbake eller ikke. Anonymkode: d23ed...304 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå