Gå til innhold

Katten vil ikke sove i sengen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt en katteseng og en kattehule til kattungen, men han bryr seg ikke i det hele tatt😅 Har dere noen tips til hvordan jeg får han til å ville sove der? Har prøvd med litt kattemynte osv. 

Anonymkode: 4d16b...2ab

Skrevet

Høres meget kjent ut. Vi hadde også kjøpt katteseng, ble kanskje brukt en gang. Er bare å akseptere at katten finner sine egne sovesteder.

Anonymkode: e8895...4e0

• Liker 2
Skrevet

Hehe, nei. Kjøpte en gang en seng til min katt, den ble brukt i hele 10 minutter. Har funnet ut at det generelt er dårlig investering å kjøpe slikt til katter :) Min har "bare" kattedo (og sand), et klorestativ, mat og vann, og litt leker. De gøyeste lekene hun vet om er laser og hyssing, så hun er billig i drift.

Og hun legger seg helst på sofa, seng, eller et teppe :) De skjønner hvor det er mest behagelig i huset, og går dit. Det eneste jeg tenker du kan prøve i tillegg er å gjøre det ekstra varmt der eller litt skjermet, lage et lite "fort" med noe tepper rundt?

Anonymkode: 0e90c...0b9

• Liker 2
Skrevet

Katter sover der de vil 😅 

Anonymkode: 59cfd...5f0

• Liker 6
Skrevet

Vi bygget om en gammel TV til katteseng til min pus som hun aldri ville bruke, uten å forklare hvorfor. Heldigvis har hun ombestemt nå. Jeg tror det at katter ikke er så begeistret for endringer er vesentlig. Hun har hatt den tilgjengelig over tid og den lukter nå trygt og hjemme. At den er plassert nært varmekilde, og er myk og behagelig tror jeg også spiller inn. 

Så det lureste du kan gjøre er å være tålmodig, og kanskje sette den på ett kulere sted. Noen katter liker seg best i høyden, nær varme, eller på et skjermet sted, eller ett sted med utsikt. Kanskje observere hva din pus foretrekker?

Anonymkode: c8a91...300

Skrevet

Vi har hatt katter i mange år. Samtlige bytter på hvor de sover. En periode har de en favorittplass, en annen periode velger de et annet sted. 

Eneste som er 100% favorittplass, er senga vår om natten. Den har ingen konkurranse. Men på dagtid velger de forskjellige soveplasser. Akkurat nå liker yngstepusen seg på toppen av et bord vi aldri bruker. Eldstepusen har gjenoppdaget en "huleseng" vi kjøpte på Ikea ifjor. 

Anonymkode: 38242...d10

• Liker 2
Skrevet

Da vi kjøpte en fin seng til pus brukte han esken den kom i som seng.

Anonymkode: a889e...9bb

• Liker 10
Skrevet

Katter sover hvor de vil. De har også en tendens til å flytte på seg. Én periode så skal de ligge i hjørnet i sofaen, så blir stolen ved spisebordet en favorittplass en stund. De neste ukene er det vinduskarmen. De er ikke hunder som liker å ligge på samme plass hele livet.

Om du venter lenge nok, så kan det godt være at katten bruker den nye kattesengen en periode før den skifter liggeplass igjen

Anonymkode: 1dddd...d70

Skrevet

Har innsett for lenge siden at katten sover der katten vil. Våre små hunder setter imidlertid pris på innkjøp til katten. 😄

Skrevet

Jeg kjøpte en skikkelig fin seng til min gamle pus, hun lå på det harde parkettgulvet og kikket på den. Jo mer hun skjønte at jeg ville at hun skulle prøve den, jo mer uaktuelt ble det :ler: 

Sengen endte opp på loftet :Nikke:

• Liker 1
Skrevet

Katter sover der dem selv ønsker å sove. 

Skrevet

En pappeske slår aldri feil her, til og med tomme eggekartonger ses det monn i av mine 😅 Har enda ikke lykkes å få dem til å bruke sengene eller hulene jeg har kjøpt..

Skrevet

En av mine sover alltid i "hengekøye", har hatt to ulike og hun elsker begge! 
En sover der det passer han, i senga, i sofa, midt på gulvet på rygg med bena i været, i skohylla, eller i vinduet. 
Sistemann foretrekker gulvet, helst i ett hjørne på soverommet, eller under spisebordet. Legger jeg fram ett pledd til han, eller noe annet mykt, så finner han seg ett annet sted på gulvet. 

Anonymkode: 01749...cb1

Gjest Daryl Dixon
Skrevet

Dette virker kjent. Kjøpte noe ala denne

f85951c3a23423e473a80ac3a402bb58.thumb.jpg.8fa98ee4e068f0043182c22bdede4d63.jpg

Den har ikke vært i bruk... 

Skrevet
Daryl Dixon skrev (1 minutt siden):

Dette virker kjent. Kjøpte noe ala denne

f85951c3a23423e473a80ac3a402bb58.thumb.jpg.8fa98ee4e068f0043182c22bdede4d63.jpg

Den har ikke vært i bruk... 

😍 En sånn har jeg lyst på! :ler:

Annonse
Skrevet

Gratulerer, du har fått en helt normal katt😅

• Liker 5
Gjest Daryl Dixon
Skrevet
Rumle skrev (Akkurat nå):

Ja, en human size!

Skrevet
Daryl Dixon skrev (4 minutter siden):

Ja, en human size!

Ja! Var det jeg så for meg :ler:

Skrevet
16 hours ago, Rumle said:

Jeg også! XD

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...