AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Hvor lenge kan barn i en hvis alder være alene hjemme? Sånn lov messig? Anonymkode: ee308...43d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Hvilken alder? Anonymkode: 0524e...8e7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Alle alder. Jeg mener sånn "6 år - 1 time, 12 år - 1døgn" f. Eksempel. Jeg finner ingen fasit på det, bare at det varier fra barn til barn, men at folk blir anmeldt til barnevernet for å la de være alene 🤷♀️ Selv har jeg en baby, så er lenge til hun blir hjemme alene, så tenker bare generelt. Nyskjerrighet spørsmål Ts Anonymkode: ee308...43d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Det spørs jo veldig på barnets alder, da. "I en viss alder" hjelper ingen her. Det er ingen lov som gir et så konkret svar som du er ute etter, men barneloven sier foreldrene har ansvarsplikt og dermed bestemmer dette, og at barna skal ha økt selvbestemmelsesrett dess eldre de blir. Anonymkode: 3bdf5...4d6 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Veldig individuelt mtp personlighet, selvstendighet osv. Anonymkode: 3c26f...607
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Alle alder. Jeg mener sånn "6 år - 1 time, 12 år - 1døgn" f. Eksempel. Jeg finner ingen fasit på det, bare at det varier fra barn til barn, men at folk blir anmeldt til barnevernet for å la de være alene 🤷♀️ Selv har jeg en baby, så er lenge til hun blir hjemme alene, så tenker bare generelt. Nyskjerrighet spørsmål Ts Anonymkode: ee308...43d Det er fordi det ikke finnes noen. Det er foreldrene selv som må vurdere dette. Er man ikke i stand til det engang så bør man vurdere om man er egnet til å ha barn... Anonymkode: e57e5...c43 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Du kan se Manchester by the Sea. Fin film om barn som er alene hjemme Anonymkode: 66d93...40e
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Veldig forskjellig fra barn til barn. Jeg har tre barn i alderen 6-14. Min yngste datter var tidligere moden enn min yngste gutt, så hun kunne jeg tidligere være alene enn gutten vår. Vår 6 åring kan leke alene ute uten tilsyn en stund, men vil gjerne sjekke etter han hver halvtime (vi bor i en bydel utenfor Bergen med hovedsaklig rekkehus og eneboliger). Jeg kan gå på butikken mens han er alene hjemme, men ikke så mye mer enn det. 11 åringen kan være alene en arbeidsdag- og finner seg mat selv. Men hadde nok fått dårlig samvittighet om hun skulle vært alene fra tidlig morgen til kveld- selv om hun hadde klart det. 14 åringen kan godt være alene en hel dag. Hun kunne også sovet alene, men det unngår jeg om det ikke hadde vært noe helt spesielt. Anonymkode: e431e...750
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Kommer annpå modenheten til barnet mener nå jeg. Jeg er vokst opp som nøkkelbarn fra første klasse. Var alene hjemme fra 1 time til 5 timer. Klarte fint å lage mat selv og kunne alle regler som var. Husker jeg elsket den tiden alene. Min minste på 7 klarer seg fint alene i 3 timer. Men han på 10 er så susete at han er vel hjemme alene knapt 1 time. Han glemmer å skru av komfyr selv når vi er hjemme. Anonymkode: 0127e...2cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå