AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Hei Mannen og jeg har vært gift i 8 år og vi har alltid hatt et fint sexliv. Vi deler omtrent de samme fantasiene, selvom jeg klarer meg fint et par ganger i uken, vil han gjerne ha hver dag.. Så det blir ofte det, eller en mellomting. Uansett, for ca et år siden hadde vi en kveld med veldig "heftig" sex. Den var helt fantastisk der og da, men med en gang etter orgasme har jeg vært flau, følt skam og jeg har ikke tort å ha noe annet enn misjonær under dyna med lyset av siden. Jeg føler fortsatt skam. Jeg følte det var for grovt og han gjorde ting med meg som vi ikke har snakket om på forhånd, men som var både gøy og spesielt der og da. Personlig klarer jeg ikke godta meg selv at jeg likte det. Jeg kan gå hele dagen å tenke på mannen min, vi kan få hverandre i humøret på tider vi vet vi ikke kan gå til sengs der og da (vi har et vanlig familieliv med barn, middag osv). Nå er det hele blitt veldig kjedelig og det er fordi jeg og følelsene mine ødelegger. Jeg er fortsatt flau. Hva kan jeg gjøre for å komme over den kvelden og godta meg selv? Anonymkode: ae76b...773 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Jeg syns du skal snakke med en sexolog om dette. Skambelagte følelser knyttet til sex er jo noe vi lager for oss selv - og dessverre ikke alltid så lett å bryte. Anonymkode: ef661...0b0 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns du skal snakke med en sexolog om dette. Skambelagte følelser knyttet til sex er jo noe vi lager for oss selv - og dessverre ikke alltid så lett å bryte. Anonymkode: ef661...0b0 Jeg har hatt litt skrekken for dem, for å være ærlig. Er redd de forventer total åpenhet, og det klarer jeg ikke. Hvis det ikke er slik, så kan jeg jo prøve.. Anonymkode: ae76b...773
Fioljenta Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Jeg skjønner absolutt hva du mener!!! Jeg har lenge likt dominans-leker, men ikke likt at jeg liker det. I mitt hode var det liksom feil å like sånt. Men å bli tatt hardt er noe helt annet enn å bli tatt med vold. Å bli dominert i respekt er noe helt annet enn å bli dominert respektløst. Nå har jeg godtatt at jeg liker slikt. Ikke bare liker, men det tenner meg. Og vi har utrolig mye gøy med det. Men vi er nøye med at når vi flytter grenser (prøver noe nytt), så har vi en god prat i forkant om hvor langt vi er villige til å gå og etterpå om hvordan vi opplevde sexen. Noen ganger bestemmer vi for å holde litt igjen neste gang. Andre ganger kjennes det helt greit ut. Vi er også ekstra oppmerksomme på hverandre de neste dagene (f.eks. mer aktiv med kjærlighetsspråk). Særlig jeg kan bli litt usikker på både meg og ham hvis steget ble litt stort. Så mitt tips er å prøve om du kan akseptere hele deg som du er - inkludert lystene dine. Ta små steg fra der dere er nå og ha god dialog med din kjære. Og snakk med en sexolog hvis du trenger hjelp til å bli kvitt skammen. Kos dere sammen. 💜 (I tilfelle du vil lese litt om vår reise...) 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei Mannen og jeg har vært gift i 8 år og vi har alltid hatt et fint sexliv. Vi deler omtrent de samme fantasiene, selvom jeg klarer meg fint et par ganger i uken, vil han gjerne ha hver dag.. Så det blir ofte det, eller en mellomting. Uansett, for ca et år siden hadde vi en kveld med veldig "heftig" sex. Den var helt fantastisk der og da, men med en gang etter orgasme har jeg vært flau, følt skam og jeg har ikke tort å ha noe annet enn misjonær under dyna med lyset av siden. Jeg føler fortsatt skam. Jeg følte det var for grovt og han gjorde ting med meg som vi ikke har snakket om på forhånd, men som var både gøy og spesielt der og da. Personlig klarer jeg ikke godta meg selv at jeg likte det. Jeg kan gå hele dagen å tenke på mannen min, vi kan få hverandre i humøret på tider vi vet vi ikke kan gå til sengs der og da (vi har et vanlig familieliv med barn, middag osv). Nå er det hele blitt veldig kjedelig og det er fordi jeg og følelsene mine ødelegger. Jeg er fortsatt flau. Hva kan jeg gjøre for å komme over den kvelden og godta meg selv? Anonymkode: ae76b...773 Ingen her kjenner deg, så jeg spør derfor - hva gjorde dere den kvelden som du er så flau for? Anonymkode: ff583...565 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ingen her kjenner deg, så jeg spør derfor - hva gjorde dere den kvelden som du er så flau for? Anonymkode: ff583...565 Det lurer jeg også på, kanskje det ikke er unormalt men ganske vanlig rundt om Anonymkode: b7c4e...fb8 1
MuffinStud Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Det er lett å assosiere verdier med sex: * Dersom du liker dominans.... Betyr det at du ser ned på andre? * Dersom du liker å bli dominert.... Mangler du modning? * Dersom du liker voldtektsrollespill..., Mangler du medfølelse med ofre? Har du forrådt deg selv som feminist? * Dersom du gir deg helt hen i ekstase... er du mindre selvstendig individ? Mindre selvkontroll? Er du mindre rasjonelt kababel? Det er ikke rart at tankene dukker opp og det kan av og til være lurt å ta en ekstra runde og sortere tankene sine. Det er ikke flaut å trenge støtte på dette. Dersom du hadde vært en toppidrettsutøver, så hadde du hatt trenere. Behov for trenere er ikke indikativt på at du er i dårlig form, bare at du skal gis de beste forutsetningene for å prestere. Det er synd at det er stigma rundt det å jobbe med eget hode når alle aksepterer at folk bruker tid på sin kropp.... som er en langt mindre komplisert affære. 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Kan dere snakke om det? Kanskje du bare trenger en bekreftelse fra ham om at det ikke vil skje igjen uten å være avtalt? Det er helt normalt å bli revet med, og helt normalt å tenke og overtenke på ting man har opplevd som har gjort inntrykk. Så lenge det er snakk om noe som gav nytelse, og ikke skadet noen, så er det lov å nyte det. Du har rett på nytelse. Dette er kanskje en side av deg selv som overrasker deg, men tenk hvor heldig du er som klarer å overraske deg selv i voksen aldre. De fleste av oss tenker at vi er ferdigutforsket og vet hva vi liker. Så holder vi oss til det. Og det er sannsynligvis begrensende. Vi går glipp av nytelse. Livet er kort. Vi lever tross alt bare for oss selv. Vi har selv ansvar for å leve det beste livet vi kan, og omfavne positive ting som faller ned i fanget vårt på veien. Heia livsnytere! Anonymkode: bdc0c...a27 2
Topper og daler Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kan dere snakke om det? Kanskje du bare trenger en bekreftelse fra ham om at det ikke vil skje igjen uten å være avtalt? Det er helt normalt å bli revet med, og helt normalt å tenke og overtenke på ting man har opplevd som har gjort inntrykk. Så lenge det er snakk om noe som gav nytelse, og ikke skadet noen, så er det lov å nyte det. Du har rett på nytelse. Dette er kanskje en side av deg selv som overrasker deg, men tenk hvor heldig du er som klarer å overraske deg selv i voksen aldre. De fleste av oss tenker at vi er ferdigutforsket og vet hva vi liker. Så holder vi oss til det. Og det er sannsynligvis begrensende. Vi går glipp av nytelse. Livet er kort. Vi lever tross alt bare for oss selv. Vi har selv ansvar for å leve det beste livet vi kan, og omfavne positive ting som faller ned i fanget vårt på veien. Heia livsnytere! Anonymkode: bdc0c...a27 Varianter av BDSM-lek, dominans og underkastelse der f.eks. binding er et element - det er veldig mange nordmenn som har utforsket dette med partneren sin. Dirty talk og det å dele fantasier om ulike former for gruppesex er veldig vanlig å gjøre med partneren. Mange har prøvd analsex. Mange har lyst å prøve analsex. Jeg vet ikke hva du har eksperimentert med sammen med kjæresten din, men sannsynligvis er det seksuelle aktiviteter som daglig skjer i de norske soverom. Det at dere eksperimenterer er bare deilig. Det trenger ikke bety at dere vil eksperimentere hver gang dere har sex, men det kan være et krydder innimellom. Slapp av og kos deg med partneren din! Endret 16. desember 2020 av Topper og daler
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Fioljenta skrev (1 time siden): Jeg skjønner absolutt hva du mener!!! Jeg har lenge likt dominans-leker, men ikke likt at jeg liker det. I mitt hode var det liksom feil å like sånt. Men å bli tatt hardt er noe helt annet enn å bli tatt med vold. Å bli dominert i respekt er noe helt annet enn å bli dominert respektløst. Nå har jeg godtatt at jeg liker slikt. Ikke bare liker, men det tenner meg. Og vi har utrolig mye gøy med det. Men vi er nøye med at når vi flytter grenser (prøver noe nytt), så har vi en god prat i forkant om hvor langt vi er villige til å gå og etterpå om hvordan vi opplevde sexen. Noen ganger bestemmer vi for å holde litt igjen neste gang. Andre ganger kjennes det helt greit ut. Vi er også ekstra oppmerksomme på hverandre de neste dagene (f.eks. mer aktiv med kjærlighetsspråk). Særlig jeg kan bli litt usikker på både meg og ham hvis steget ble litt stort. Så mitt tips er å prøve om du kan akseptere hele deg som du er - inkludert lystene dine. Ta små steg fra der dere er nå og ha god dialog med din kjære. Og snakk med en sexolog hvis du trenger hjelp til å bli kvitt skammen. Kos dere sammen. 💜 (I tilfelle du vil lese litt om vår reise...) Tusen takk for svar i første avsnittet ditt kjenner jeg meg godt igjen. Mannen er mye mer åpen enn det jeg er, samtidig som jeg har veldig lite erfaring med noe som helst innenfor sex og kjærlighet og forhold. Vi snakker om det, men jeg har store problemer med å bruke seksuelle ord og beskrivelser. Jeg tør ikke engang skrive det.. Men han er veldig flink til å sette ord på ting for meg og mine synonymer, så det er jo fint. Det er nok en god blanding av skam, lite erfaring og ingen anelse om hva som er normalt og ikke.. MuffinStud skrev (1 time siden): Det er lett å assosiere verdier med sex: * Dersom du liker dominans.... Betyr det at du ser ned på andre? * Dersom du liker å bli dominert.... Mangler du modning? * Dersom du liker voldtektsrollespill..., Mangler du medfølelse med ofre? Har du forrådt deg selv som feminist? * Dersom du gir deg helt hen i ekstase... er du mindre selvstendig individ? Mindre selvkontroll? Er du mindre rasjonelt kababel? Det er ikke rart at tankene dukker opp og det kan av og til være lurt å ta en ekstra runde og sortere tankene sine. Det er ikke flaut å trenge støtte på dette. Dersom du hadde vært en toppidrettsutøver, så hadde du hatt trenere. Behov for trenere er ikke indikativt på at du er i dårlig form, bare at du skal gis de beste forutsetningene for å prestere. Det er synd at det er stigma rundt det å jobbe med eget hode når alle aksepterer at folk bruker tid på sin kropp.... som er en langt mindre komplisert affære. Takk for svaret ditt og en fin beskrivelse av følelser og verdier. Jeg føler alt kræsjer totalt innvendig. Ifølge mannen min har jeg et forvirret syn på hva som er greit for en kvinne å tillate seg.. Jeg synes det er vanskelig å akseptere at en kvinne skal ta initiativ til sex, og enda verre - bli opphisset. Så når jeg blir det, og når jeg gjør det..går jeg totalt i skam og fornektelse etterpå. Verste er at dette ikke kommer hjemmefra. Aner ikke hvorfor det er blitt sånn. Så når jeg da skal la han kontrollere ting i sengen, er det jo logisk, men samtidig kræsjer det så på en eller annen måte. Vi er jo likestilt i hverdagen, vi lever tradisjonelt, men det er noe begge vil.. Så veit ikke hva det er for noe. AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan dere snakke om det? Kanskje du bare trenger en bekreftelse fra ham om at det ikke vil skje igjen uten å være avtalt? Det er helt normalt å bli revet med, og helt normalt å tenke og overtenke på ting man har opplevd som har gjort inntrykk. Så lenge det er snakk om noe som gav nytelse, og ikke skadet noen, så er det lov å nyte det. Du har rett på nytelse. Dette er kanskje en side av deg selv som overrasker deg, men tenk hvor heldig du er som klarer å overraske deg selv i voksen aldre. De fleste av oss tenker at vi er ferdigutforsket og vet hva vi liker. Så holder vi oss til det. Og det er sannsynligvis begrensende. Vi går glipp av nytelse. Livet er kort. Vi lever tross alt bare for oss selv. Vi har selv ansvar for å leve det beste livet vi kan, og omfavne positive ting som faller ned i fanget vårt på veien. Heia livsnytere! Anonymkode: bdc0c...a27 Takk for fint svar ja altså det var veldig utenom det vanlige, og jeg hadde i tillegg tatt beroligende, så slapp meg veldig løs og ble med på alt. Han visste ikke det tror jeg. Så jeg må snakke om det ordentlig med ham at utenom det vi vanligvis gjør, må vi snakke om på forhånd. Topper og daler skrev (12 minutter siden): Varianter av BDSM-lek, dominans og underkastelse der f.eks. binding er et element - det er veldig mange nordmenn som har utforsket dette med partneren sin. Dirty talk og det å dele fantasier om ulike former for gruppesex er veldig vanlig å gjøre med partneren. Mange har prøvd analsex. Mange har lyst å prøve analsex. Jeg vet ikke hva du har eksperimentert med sammen med kjæresten din, men sannsynligvis er det seksuelle aktiviteter som daglig skjer i de norske soverom. Det at dere eksperimenterer er bare deilig. Det trenger ikke bety at dere vil eksperimentere hver gang dere har sex, men det kan være et krydder innimellom. Slapp av og kos deg med partneren din! Takk for råd 😊 Anonymkode: ae76b...773 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen her kjenner deg, så jeg spør derfor - hva gjorde dere den kvelden som du er så flau for? Anonymkode: ff583...565 Trådens egentlige poeng, men som skal holdes skjult en stund til. Anonymkode: 1801b...d5d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei Mannen og jeg har vært gift i 8 år og vi har alltid hatt et fint sexliv. Vi deler omtrent de samme fantasiene, selvom jeg klarer meg fint et par ganger i uken, vil han gjerne ha hver dag.. Så det blir ofte det, eller en mellomting. Uansett, for ca et år siden hadde vi en kveld med veldig "heftig" sex. Den var helt fantastisk der og da, men med en gang etter orgasme har jeg vært flau, følt skam og jeg har ikke tort å ha noe annet enn misjonær under dyna med lyset av siden. Jeg føler fortsatt skam. Jeg følte det var for grovt og han gjorde ting med meg som vi ikke har snakket om på forhånd, men som var både gøy og spesielt der og da. Personlig klarer jeg ikke godta meg selv at jeg likte det. Jeg kan gå hele dagen å tenke på mannen min, vi kan få hverandre i humøret på tider vi vet vi ikke kan gå til sengs der og da (vi har et vanlig familieliv med barn, middag osv). Nå er det hele blitt veldig kjedelig og det er fordi jeg og følelsene mine ødelegger. Jeg er fortsatt flau. Hva kan jeg gjøre for å komme over den kvelden og godta meg selv? Anonymkode: ae76b...773 Hva skjedde da? Her må du dele slik at vi kan gi råd Anonymkode: 31b65...b56
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hva skjedde da? Her må du dele slik at vi kan gi råd Anonymkode: 31b65...b56 Jeg vil ikke gå veldig i detalj, men det er bondage relatert og var litt ydmykende for meg, det kom litt uventet og dermed følelsene etterpå for at jeg godtok det. AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Trådens egentlige poeng, men som skal holdes skjult en stund til. Anonymkode: 1801b...d5d Ikke vits i å gjette, for om det skulle vært "vold", ris, dirty talk eller leketøy var det uansett overraskende. Uansett årsak, så reagerte jeg slik og det betyr ikke at en annen ville reagert likt, og omvendt. Derfor synes jeg at årsaken egentlig er irrelevant. Jeg leser mange tråder om kvinner som blir overasket og nærmest krenket av å bli slått på baken under sex, og det er ikke akkurat noe jeg ser på som grovt. Anonymkode: ae76b...773 1
Fioljenta Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mannen er mye mer åpen enn det jeg er, samtidig som jeg har veldig lite erfaring med noe som helst innenfor sex og kjærlighet og forhold. Vi snakker om det, men jeg har store problemer med å bruke seksuelle ord og beskrivelser. Jeg tør ikke engang skrive det.. Men han er veldig flink til å sette ord på ting for meg og mine synonymer, så det er jo fint. Det er nok en god blanding av skam, lite erfaring og ingen anelse om hva som er normalt og ikke.. (...) Kanskje dere kan begynne med å sette ord på kroppen deres? De private delene, altså. Finn noen ord som gir dere bevege gode assosiasjoner. Vi har brukt lang tid på å finne våre gode ord, men da vi fant dem, ble det mye lettere å snakke. Også om det følelsesmessige. Vi har også hatt nytte av å skifte på å stille hverandre spørsmål om sex. Bare for å løsne opp, liksom. Uansett hva dere gjorde, så har det vel egentlig ikke noe å si hva som er normalt? Det som betyr noe er hva dere selv liker. 💜 1
MuffinStud Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 Jeg synes det er helt riktig å holde tråden på din opplevelse heller enn grafiske detaljer om akkurat hva dere gjorde. Så lenge det ikke er uetisk, ulovlig eller fetende, så er sannsynligvis svarene at det er både prøvd og tatt inn i varmen av minst en håndfull mennesker her inne. Før du avkreftet, hadde jeg tenkt å spørre om det var religion inne i bildet. Nettopp fordi dette med seksualitet er så potent, er det hyppig brukt virkemiddel for selvskamming i kontrollkulturer. Det er kanskje lettere om du kanskje heller beskrive hvordan du mener en jente "bør" være og hvorfor denne oppfattelsen sitter så sterkt hos deg. Er det en konkret ting som har påvirket deg? Har du minner om noen som dømte andre for "usømmelig" oppførsel? Følte du noen dømmende blikk fra mannen din? Var det evt du selv som dømte noen for slik adferd og føler at det vil være hyklersk å nå stupe inn i det selv? Evt hva risikerer man ved å bryte disse normene? Blir man svertet? Blir man mindre verdt? Er sex med deg noe som blir mer verdt dersom det er vanskeligere å få og lite verdt hvis du aktivt forsyner deg? Det er mange som synes det er vanskeligere å få enn å gi. Føler du det er etisk problematisk å ikke bare gi i senga, men også kreve? Har du noe problemer med selvbildet i den forstand at du har vanskelig for å forestille deg at han vil ha deg uten en prektig fasade? Er du redd for å være i en situasjon hvor man utleverer seg selv og er sårbar for en kommentar, et blikk el? Hvilke tanker har du om å snakke med en sexolog, terapeut eller psykolog? 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg vil ikke gå veldig i detalj, men det er bondage relatert og var litt ydmykende for meg, det kom litt uventet og dermed følelsene etterpå for at jeg godtok det. Ikke vits i å gjette, for om det skulle vært "vold", ris, dirty talk eller leketøy var det uansett overraskende. Uansett årsak, så reagerte jeg slik og det betyr ikke at en annen ville reagert likt, og omvendt. Derfor synes jeg at årsaken egentlig er irrelevant. Jeg leser mange tråder om kvinner som blir overasket og nærmest krenket av å bli slått på baken under sex, og det er ikke akkurat noe jeg ser på som grovt. Anonymkode: ae76b...773 Jeg gjetter ikke, men registrerer at jeg hadde rett. Tråden fortsetter med dette hemmelige som har hendt. Anonymkode: 1801b...d5d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Kona tenner ekstremt på å få ris og bli slått i ansiktet. I begynnelsen skammet hun seg men ikke lenger. Med sexpositiv tilnærming ordnet det seg. Man skal ikke skamme seg over sin egen seksualitet men heller nyte og gledes over den. Anonymkode: 31b65...b56
Topper og daler Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (6 timer siden): jeg hadde i tillegg tatt beroligende, så slapp meg veldig løs og ble med på alt. Jeg synes det du her skriver er litt urovekkende. Det du tematiserer i denne tråden etterlater mange spørsmål. Det er vanskelig å gi råd når du, helt forståelig, bare velger å dele litt. Du kan nok ikke få noen god hjelp via et litt overflatisk nettforum. Jeg tenker derfor du bør oppsøke fastlegen. Fastlegen kan eventuelt henvise videre. Det trenger ikke være så alvorlig som det høres ut som.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 MuffinStud skrev (3 timer siden): Jeg synes det er helt riktig å holde tråden på din opplevelse heller enn grafiske detaljer om akkurat hva dere gjorde. Så lenge det ikke er uetisk, ulovlig eller fetende, så er sannsynligvis svarene at det er både prøvd og tatt inn i varmen av minst en håndfull mennesker her inne. Før du avkreftet, hadde jeg tenkt å spørre om det var religion inne i bildet. Nettopp fordi dette med seksualitet er så potent, er det hyppig brukt virkemiddel for selvskamming i kontrollkulturer. Vi har begge en religion, men den oppfordrer oss til at begge skal føle lyst. Ingenting av det vi gjør er galt i vår religion. Ifølge troen min, skal jeg ikke føle skam for noe som er naturlig mellom to mennesker som er glade i hverandre.. Men det gjør jeg altså.. Det er kanskje lettere om du kanskje heller beskrive hvordan du mener en jente "bør" være og hvorfor denne oppfattelsen sitter så sterkt hos deg. Er det en konkret ting som har påvirket deg? Har du minner om noen som dømte andre for "usømmelig" oppførsel? Følte du noen dømmende blikk fra mannen din? Var det evt du selv som dømte noen for slik adferd og føler at det vil være hyklersk å nå stupe inn i det selv? Jeg har mine tanker om hvordan en jente bør være, og hvordan en mann bør være og hvordan et ekteskap skal være.. Men jeg aner ikke hvor disse tankene kommer ifra og jeg begynner å lure selv.. For jeg klarer ikke legge det vekk. Jeg har hatt en vanskelig ungdomstid og har blitt misbrukt, og lurer kanskje på om det kan ha spilt en rolle.. For hadde jeg oppført meg annerledes hadde det kanskje ikke skjedd osv.. Evt hva risikerer man ved å bryte disse normene? Blir man svertet? Blir man mindre verdt? Er sex med deg noe som blir mer verdt dersom det er vanskeligere å få og lite verdt hvis du aktivt forsyner deg? Disse tingene er det ingen som snakker om, for sex er liksom privat og man snakker ikke om det i den grad at folk kan dømme deg. Men jeg hører visst hjemme på landsbygda, uten å ha bodd der. Det er mange som synes det er vanskeligere å få enn å gi. Føler du det er etisk problematisk å ikke bare gi i senga, men også kreve? Har du noe problemer med selvbildet i den forstand at du har vanskelig for å forestille deg at han vil ha deg uten en prektig fasade? Er du redd for å være i en situasjon hvor man utleverer seg selv og er sårbar for en kommentar, et blikk el? Jeg klarer ikke få noe som helst i sengen. Oralsex er et stort nei fra meg, noe mannen så gjerne vil. Jeg ser ikke poenget med å motta nytelse, for ja jeg er opptatt av at jeg må oppføre meg. For å være helt ærlig. Mannen min er den siste til å dømme, komme med blikk, at han er "mer kåting" enn meg et betryggende for meg, for da slipper jeg å være den rare. Den "prektigheten" er et veldig komfortabel sted for meg å være. Hvilke tanker har du om å snakke med en sexolog, terapeut eller psykolog? Jeg vil gjerne, men jeg er mer redd for å snakke med en person face to face enn et forum som her.. Jeg føler allerede at jeg har utlevert masse, og hadde aldri klart å få frem noe nyttig for terapeuten.. Du stiller mange gode spørsmål som får meg til å tenke, og jeg setter pris på det. Jeg er ikke veldig god på å ordlegge meg riktig, men håper likevel d er forståelig 😊 Topper og daler skrev (2 timer siden): Jeg synes det du her skriver er litt urovekkende. Det du tematiserer i denne tråden etterlater mange spørsmål. Det er vanskelig å gi råd når du, helt forståelig, bare velger å dele litt. Du kan nok ikke få noen god hjelp via et litt overflatisk nettforum. Jeg tenker derfor du bør oppsøke fastlegen. Fastlegen kan eventuelt henvise videre. Det trenger ikke være så alvorlig som det høres ut som. Det er ikke alvorlig. Men jeg forstår ikke hvilke flere detaljer folk trenger. Kommer selvsagt til å oppsøke en elr Annen form for hjelp. Det er sikkert normalt å bli flau over sex og sitte igjen med en del komplekse følelser, og folk kan sikkert kjenne seg igjen uten å ha en drøss med hvem hva hvor hvorfor hvordan og hvor mange ganger. Alt er relativt innen sex, så det er ikke vits å beskrive mer enn det jeg har sagt. Fioljenta skrev (5 timer siden): Kanskje dere kan begynne med å sette ord på kroppen deres? De private delene, altså. Finn noen ord som gir dere bevege gode assosiasjoner. Vi har brukt lang tid på å finne våre gode ord, men da vi fant dem, ble det mye lettere å snakke. Også om det følelsesmessige. Vi har også hatt nytte av å skifte på å stille hverandre spørsmål om sex. Bare for å løsne opp, liksom. Uansett hva dere gjorde, så har det vel egentlig ikke noe å si hva som er normalt? Det som betyr noe er hva dere selv liker. 💜 Han bruker de ordene han vil, men jeg bruker bare "tissen", men det høres så barnslig ut at det blir fullstendig avtennende, selvom det er det eneste ordet jeg er komfortabel med.. Men vi bør kanskje snakke mer om sex. Anonymkode: ae76b...773 1
Topper og daler Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg forstår ikke hvilke flere detaljer folk trenger. Du misforstod meg. Folk trenger ikke mer detaljer her. Tematikken du tar opp er for kompleks til at et litt overflatisk nettforum kan yte den rettferdighet. Jeg oppfordret deg i stedet til å ta kontakt med fastlegen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå