AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har begynt å grue meg til kveldene. Jeg er gravid i 29 og har de siste par ukene sett ut som da jeg var høygravid med første.. 🙂 Jeg føler meg ikke fin i det hele tatt, får vondt i sidene siden jeg ikke kan ligge på ryggen. Pga alle vondtene og at jeg føler meg som en stygg hval, så har den lave sexlysten blitt nesten ikke-eksisterende. Tidligere har vi hatt sex nesten hver dag og det har vært deilig og jeg har følt meg fin. Mannen min har sexlyst på ørten av ti, og vil gjerne ha samleie hver dag. Han vet at det hele er vanskelig akkurat nå, og jeg blir ikke kåt, og når han skal stikke den inn, gjør det så vondt at jeg begynner å gråte og han må avslutte. Det er tørt og føler som det er helt lukket. Jeg klarer ikke berøre meg selv der nede, jeg klarer ikke ha seksuelle tanker fordi jeg føler meg så ekkel, og når det i tillegg blir forventninger fra mannen min hver kveld om at jeg også skal bli kåt, så blir alt bare enda verre. Jeg sliter fra før med angst og i det siste får jeg "symptomer" på kveldene i forbindelse med sex. En gang resulterte det i angstanfall. Vi liker de samme tingene mer eller mindre, han er kjempedigg, men jeg klarer ikke å møte ham der han er. Det har skjedd at jeg har heller gitt ham bj istedet fordi jeg føler dårlig samvittighet for at jeg er utilgjengelig. Hva kan jeg gjøre? 😕 Anonymkode: a3cfd...8d6 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Snakk med ham. Anonymkode: b688c...967 21
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Snakk med ham. Anonymkode: b688c...967 Glemte faktisk å skrive det. Vi har snakket sammen, og det hjelper i noen dager før det går tilbake til det samme gamle. Anonymkode: a3cfd...8d6 2
Populært innlegg Lipyros Skrevet 16. desember 2020 Populært innlegg #4 Skrevet 16. desember 2020 Her må du være tydelig! Du er gravid og har ikke lyst. Da burde det være lukket. Det er ikke noe poeng med masse glidemidler eller andre ting når du faktisk ikke har lyst - og får panikkanfall!!! Sex er ikke noe han trenger for å leve... Han burde fint klare seg med runking en periode. 59
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 I X antall uker fremover skal det være null seksuell kontakt mellom dere. Så skal du initiere seksuell kontakt etter det og en god stund fremover. Om han fortsetter å presse og du fortsetter å få dårlig samvittighet og presse deg selv, kan dere klare å ødelegge sexlivet deres ettertrykkelig. Ta grep for å stoppe sirkelen nå. Lytt til kroppen din. Når du får angst fordi du ikke vil bør du sannelig la være, syns du ikke? Ville du ønsket at din mor, søster, datter eller annen nær kvinnelig relasjon skulle presset seg på samme måte som du gjør nå? Anonymkode: 00a7c...0da 32
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Glemte faktisk å skrive det. Vi har snakket sammen, og det hjelper i noen dager før det går tilbake til det samme gamle. Anonymkode: a3cfd...8d6 Da må du tydeligvis si det hver andre/tredje dag. Mannen må faktisk respektere deg her. Det er HELT innafor å ikke ha lyst, du er gravid, og det må han forstå. Nå er det dine behov som er aller viktigst, faktisk. Anonymkode: 064ee...9f1 12
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Kjenner jeg får angst bare av å lese om din situasjon da jeg kjenner meg veldig igjen fra et tidligere forhold. Det endte med at kroppen min vegret seg totalt, og jeg fikk vestibulitt og påfølgende sexforbud i ett år fra gynekolog. Kroppen din oppfatter dette som et traume nå, og du bør absolutt avstå. Nå er jeg gravid i uke 21 med en fantastisk mann, og vi har ikke hatt sex siden unnfangelse da hormonene og kvalmen fjernet alt som var av lyst fra min side. Nå er det hormonene og følelsen av en rar og ugjenkjennelig kropp som bremser. Heldigvis har vi en veldig bra kommunikasjon, og han tar saken i egne hender da han vet jeg får angst om han maser. Føler veldig med deg ts! Anonymkode: 8ed82...885 21
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Kjenner meg igjen og den konstante forventningen og maset etter sex har drept lysten min fullstendige. Den kom aldri tilbake. Anonymkode: 2c769...1bb 16
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Si til mannen din at om han presser på nå så kan dette gi STORE problemer fremover, la han lese tråden... I perioder har vi mindre sex, dere er i en slik nå, det går seg til når dere er ute av den verste barseltida .. Anonymkode: 3809d...1d3 16
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Tusen takk for fine svar fra alle sammen. Jeg har vært veldig redd for å si nei til sex eller bare unnskylde meg for at jeg ikke har lyst. Finnes det virkelig menn som orker å være i et forhold hvor de ikke blir tilfredsstilt nok? For meg er sex noe man skal ha i et ekteskap og lysten kommer når man har holdt på litt liksom.. Det er ekstremt slitsomt og jeg må snakke med han at det er kanskje en grunn til at kroppen reagerer som den gjør. Vil ikke ha fremtidige problemer liksom. Men kanskje greit å høre med en gynekolog eller lege først så han faktisk tar det seriøst. Anonymkode: a3cfd...8d6 5
Hattivatti Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Jeg hadde ikke sex med mannen min fra rundt uke 20 frem til tre mnd etter mini var født. Han hadde heldigvis ingen problemer med dette og tok det veldig fint. Det var jo uansett ikke godt for han heller når det var tørt som en ørken der nede og han så tydelig at jeg hadde store ubehag. Har du snakket med jordmor på kontroll om dette? Jeg ville kanskje hørt om dere kunne hatt en samtale sammen der rundt problemet hvis jordmor tilbyr det. Kanskje han forstår litt mer da? 9
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Ryuk skrev (24 minutter siden): Jeg hadde ikke sex med mannen min fra rundt uke 20 frem til tre mnd etter mini var født. Han hadde heldigvis ingen problemer med dette og tok det veldig fint. Det var jo uansett ikke godt for han heller når det var tørt som en ørken der nede og han så tydelig at jeg hadde store ubehag. Har du snakket med jordmor på kontroll om dette? Jeg ville kanskje hørt om dere kunne hatt en samtale sammen der rundt problemet hvis jordmor tilbyr det. Kanskje han forstår litt mer da? Har ikke snakket med jordmor nei, men bør kanskje gjøre det 😊 det er ikke så ofte det blir fuktig, så mannen min er nok vant til det. Pleier ofte å gå fint, men nå blir det bare grin, og han stopper jo ikke før jeg sier det.. Skulle ønske jeg slapp å hele tiden være den som sier nei. Anonymkode: a3cfd...8d6 1
Hattivatti Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ikke snakket med jordmor nei, men bør kanskje gjøre det 😊 det er ikke så ofte det blir fuktig, så mannen min er nok vant til det. Pleier ofte å gå fint, men nå blir det bare grin, og han stopper jo ikke før jeg sier det.. Skulle ønske jeg slapp å hele tiden være den som sier nei. Anonymkode: a3cfd...8d6 Jeg skjønner deg veldig godt. Det burde holde å snakke med han om det en gang. Han vil jo også slite med følelsen av avvisning etter hvert hvis dette fortsetter. Det skader ikke å høre med jordmor i det minste. Jeg tror dette er et ganske kjent problem for mange gravide, så jeg vil jo tro at de har hørt om problemstillingen før.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har ikke snakket med jordmor nei, men bør kanskje gjøre det 😊 det er ikke så ofte det blir fuktig, så mannen min er nok vant til det. Pleier ofte å gå fint, men nå blir det bare grin, og han stopper jo ikke før jeg sier det.. Skulle ønske jeg slapp å hele tiden være den som sier nei. Anonymkode: a3cfd...8d6 Hvordan forsvarer han at dere skal ha sex når du ikke har sexlyst, ikke er kåt og ikke er fysisk klar til å ta i mot han (fuktig, som du sier)? Hvorfor er du redd for å si i fra at du ikke ønsker dette? Hvorfor trenger du beskjed fra en lege eller en gynekolog for at han skal ta deg seriøst? Anonymkode: 00a7c...0da 24
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 Sitat Som de andre sier, : har du ikke lyst så er det slik det blir. Ingen diskusjon og ingen dårlig samvittighet. Det kreves lyst fra begge parter for å ha sex. Sex daglig eller sex i det hele tatt er ingen menneskerett Anonymkode: 1e390...3f8 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Glemte faktisk å skrive det. Vi har snakket sammen, og det hjelper i noen dager før det går tilbake til det samme gamle. Anonymkode: a3cfd...8d6 Ehm.... Har du sagt direkte at du får så vondt at du gråter av smerte? Sex hver dag blir ikke like enkelt når babyen kommer - så han får ordne seg selv en periode. Mannen min har og grei sexlyst, men klarte seg 9 mnd uten å gnåle under graviditet og nå snart 1 år pga sykdom hos meg. Man får det til selv om det er kjedelig. Anonymkode: 54547...ca8 7
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvordan forsvarer han at dere skal ha sex når du ikke har sexlyst, ikke er kåt og ikke er fysisk klar til å ta i mot han (fuktig, som du sier)? Hvorfor er du redd for å si i fra at du ikke ønsker dette? Hvorfor trenger du beskjed fra en lege eller en gynekolog for at han skal ta deg seriøst? Anonymkode: 00a7c...0da Jeg synes det blir litt ekkel stemning etter jeg sier nei. Jeg foreslår og kose med ham eller han kan masturbere eller lignende og da er det plutselig alt eller ingenting. Det er litt slitsomt når jeg vet at han ligger og har hard penis. Han spør gjerne sånn "er det veldig vondt, eller litt vondt?/hvor er det ubehagelig, utenpå eller inni?" Og "kanskje vi kan kose med hverandre til du får lyst så prøver vi" (noe som i og For seg er greit og fint, men jeg merker jo selv etter en stund om det ikke går, og da mener han at vi ikke prøvde lenge nok.. Som igjen blir til at jeg må fortsette og drt ødelegger gjerne litt mer) Anonymkode: a3cfd...8d6 2
Gjest O.G. Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg synes det blir litt ekkel stemning etter jeg sier nei. Jeg foreslår og kose med ham eller han kan masturbere eller lignende og da er det plutselig alt eller ingenting. Det er litt slitsomt når jeg vet at han ligger og har hard penis. Han spør gjerne sånn "er det veldig vondt, eller litt vondt?/hvor er det ubehagelig, utenpå eller inni?" Og "kanskje vi kan kose med hverandre til du får lyst så prøver vi" (noe som i og For seg er greit og fint, men jeg merker jo selv etter en stund om det ikke går, og da mener han at vi ikke prøvde lenge nok.. Som igjen blir til at jeg må fortsette og drt ødelegger gjerne litt mer) Anonymkode: a3cfd...8d6 Han høres idiot ut.
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ehm.... Har du sagt direkte at du får så vondt at du gråter av smerte? Sex hver dag blir ikke like enkelt når babyen kommer - så han får ordne seg selv en periode. Mannen min har og grei sexlyst, men klarte seg 9 mnd uten å gnåle under graviditet og nå snart 1 år pga sykdom hos meg. Man får det til selv om det er kjedelig. Anonymkode: 54547...ca8 Ja, jeg sier det direkte at jeg har ikke lyst, fordi det gjør vondt og jeg er redd det skal gjøre vondt. Å vite at man skal prøve hver dag tilfelle det ikke er vondt, hjelper ikke når man er redd for at det skal gjøre vondt, for da gjør det hvertfall vondt. Er det opp til meg, blir det lenge uten sex, men blir sikkert fint igjen når kroppen fungerer igjen. En to, tre mnd etter fødsel blir det sikkert utholdende.. 😊 Anonymkode: a3cfd...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har vært veldig redd for å si nei til sex eller bare unnskylde meg for at jeg ikke har lyst. Finnes det virkelig menn som orker å være i et forhold hvor de ikke blir tilfredsstilt nok? For meg er sex noe man skal ha i et ekteskap og lysten kommer når man har holdt på litt liksom.. Anonymkode: a3cfd...8d6 Dette svaret ditt likte jeg ikke helt. Det høres ut som dere har havnet i en vond situasjon mtp forventninger til sexlivet deres. Anonymkode: 24776...db8 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå