Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle arbeidssøkende og folk i arbeid!

Jeg var på intervju forrige fredag til en kontorjobb innen psykiatrien, og ble bedt til slutt å skrive et referat av intervjuet og sende på mail til sjefen. Han forklarte det som et case, og jeg ser det altså en som en prøvelse og en del av intervjuprosessen.

Lurer derfor om noen har fått det i case før, eller skrevet et referat av et intervju? Hvor mye skal jeg ta med? Skal jeg prøve å rable ned alt jeg sa, eller forkorte det og skrive kort om hva vi skrev om?

Alle tips og råd tas i mot stor takknemlighet!

Anonymkode: 6fe0a...6eb

Skrevet

Forkort! Få med de store linjene bare. Og husk å skriv hva som er videre avtalt/videre plan til slutt, det er viktig i referat. Altså: arbeidsgiver ringer referanser, tar kontakt med søker innen 3 uker eller hva enn dere avtalte. Husk å skriv deg selv som referent. Og referatet godkjennes som det står hvis ikke noen kommer med innspill til endringer. Så må du selvsagt skrive det mer profesjonelt enn det jeg gjorde nå. 

Rar oppgave, forøvrig. Men om en stor del av jobben er å skrive referat så er det vel kanskje greit å se at du får med deg og klarer å referere det viktigste. 

Anonymkode: 7f372...2ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...