Gå til innhold

Venninnen min er gift med en samler!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen til venninnen min er en uforbederlig samler og hans store lidenskap er gamle biler. Hagen domineres av gamle bilvrak  og han tar ikke vare på hus og hjem. Han er flink til å jobbe jobber fulltid men har den innstillingen at ingenting er nødvendig å gjøre hjemme selv om huset er iferd med å råtne på rot og fylt opp med alskens gammelt skrammel og rot alt flyter og det blir aldri gjort reint der siden det er så mye ting der som gjør det umulig å komme til å få vasket. Vedovnen er sprukket og sprekk i pipa også visstnok som gjør at det sover røyk ut i stuen hver gang det fyres og det gjør det jo ofte. Venninnen min har flyttet hjem til sin mor men er fortsatt sammen med denne fyren og de har barn i sammen en datter riktignok voksen 18 år som da må leve oppi rotet da hun er  mest hos sin far. Jeg er bekymret og lurer på om noe kan gjøres. Min venninne har satt foten ned flere ganger og sist i form av å flytte men henger jo fremdeles med fyren siden han tydeligvis har andre gode egenskaper og blir blind bare hun slipper se og forholde seg til rotet. Som forøvrig ble mye verre etter at hun ga opp og flyttet. Nå kan han rote og grise fritt men jeg lurer på hvor langt det kan gå før boligen blir for helseskadelig å bo i. Jeg er selvsagt bekymret for 18åringen og lurer på hva andre ville gjort. Jeg lurer på om andre har erfart tilsvarende?

Anonymkode: f8d47...88b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

18-åringen får flytte ut da. Hun har andre steder å no såvidt jeg skjønner?  Så da er det ikke noe problem?  Annet enn å omvende faren her.  Og det blir en helsikes jobb av det jeg vet om sånt. Velg dine kamper sier jeg bare  🙂

• Liker 3
Skrevet

Har prøvd å hjelpe en samler og det er generelt lite hjelp å få. Men Brannvesen kan gå inn for å se og pålegge endringer hvis det er brannfarlig. Ellers er det ingen etater som kan hjelpe slik jeg har forstått. Med mindre naboer etc klager til kommunen eller noe. Er faktisk lov i Norge å bo med barn i slike samlerhus uten varmt vann! Det mente i hvertfall barnevernet var bra nok...

• Liker 2
Skrevet

Ville varslet brannvesenet ang pipa. Barnevernet kan ikke gjøre noe siden datteren er 18 år. Her må rett og slett venninnen din få fingeren ut! Hvorfor vil ikke datteren bo med henne?

Anonymkode: be9fc...efe

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ville varslet brannvesenet ang pipa. Barnevernet kan ikke gjøre noe siden datteren er 18 år. Her må rett og slett venninnen din få fingeren ut! Hvorfor vil ikke datteren bo med henne?

Fordi hun har friere grenser hos faren som vil si ingen grenser - hun kan gjøre som hun vil og ingen plikter av noe slag  og det er det som også bekymrer meg - jentas likegladhet oppi alt dette og hun synes nok moren har gitt opp for lett burde vært hos faren og fått styr på huset som vil si vasket siden det er en mors jobb.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke problemstillingen, det er to voksne mennesker, far og datter som  bor i samme hus, datter har mulighet til også bo et annet sted, il steder blir regelmessig undersøkt av feie/brannvesenet, rot og rot vet vi kan være forskjellige ting, folk har forskjellig standard. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Ville også varslet ang pipa. Å puste inn røyk er IKKE bra! 

Han fyren der er jo en fare for seg selv. 

Anonymkode: e04fc...66e

• Liker 2
Skrevet

En 18 åring som fortsatt bor hjemme? Fortell henne at hun er voksen, og voksne skal ikke bo med sine foreldre.

Anonymkode: 54d14...cf8

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Fordi hun har friere grenser hos faren som vil si ingen grenser - hun kan gjøre som hun vil og ingen plikter av noe slag  og det er det som også bekymrer meg - jentas likegladhet oppi alt dette og hun synes nok moren har gitt opp for lett burde vært hos faren og fått styr på huset som vil si vasket siden det er en mors jobb.

Hun er 18 år og kan gjøre som hun vil.

Anonymkode: 8ea4e...83f

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hun er 18 år og kan gjøre som hun vil.

Anonymkode: 8ea4e...83f

Ja hun vil bo gratis og ikke jobbe ikke gå på skole. Så ja hun gjør som hun vil. Jada hennes valg såklart.

• Liker 2
Skrevet

18-åringen kan jo bare flytte, problem løst. Jeg syns ikke du kan legge deg noe opp i hva voksne mennesker gjør. Hadde det vært snakk om et barn hadde det vært noe annet.

Anonymkode: cd33c...642

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvem har lært henne at det er mors jobb? Har hun plutselig snudd seg mot mor? Er de norske? Der finnes jo land hvor mor er lavest på rangstigen i familien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...