AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Her jeg bor varierer temperaturen en del på vinteren, men stort sett går det i pluss grader. Frem til nå, har jeg hatt det balanserte ventilasjonssystemet på 19 grader, men da det ble litt kaldt for noen dager siden, klarte ikke systemet å få opp temperaturen til mer enn 17 grader, så jeg satt det på 20 grader. Nå er det veldig mildt ute igjen, og temperaturen i hele leiligheten ligger på 19 - 20 grader i alle rom, også soverom. Nå er det fristende å redusere på varmen igjen, men så blir det sikkert kaldere igjen. Dere som har balansert ventilasjon. Hva står den på, og hvordan regulerer dere temperaturen i ulike rom? I stuen har vi en gulvovn som varmer effektivt opp 2 - 3 grader ved behov. Hovedproblemet er soverommene. Nå er det alt for varmt. Anonymkode: b2b80...18a
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2020 #2 Skrevet 31. desember 2020 hei, et standard ventilasjonsanlegg i bolig er normalt ikke beregnet til og justere temperaturen i bolig med, den er kun ment for og bytte ut luften i boligen. (gjenvinner og ettervarme er for at man ikke skal blåse inn kald luft og få masse varmetap) en del prospekt og meglere har en tendens til å skryte ventilasjon/klima anlegg opp i skyene, mens utbyggere vil ha absolutt billigste løsning som klarer lovkrav. siden der er en tilleggsvarme i anleggene kan man til en viss grad varme boligen med det om ikke det er for kaldt ute. de har en temperatur regulering, dette er den temperaturen som blåses ut av anlegget. eneste mulighet er da å sette temp lavt nok til at man får ønsket temp ( er begrenset hvor mye effekt man får pga lite luftmengde) i de rom man ønsker kaldest og bruke annen varme (ovner eller lign) for å løfte temp i de rom man ønsker varmere. Anonymkode: 9f676...7d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå