AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 har tidligere vært i et ganske så toxic forhold, over mange år. merker at dette enda stikker dypt, og er noe som påvirker mitt nye forhold. dette gjør til at jeg ofte trenger forsikring fra min partner på at han faktisk liker meg, og at jeg samtidig ikke gir meg etter han gir et svar. han har sagt at dette er veldig plagsomt, noe jeg viser forståelse for etter beste evne. han vet også bakgrunnen min for hvordan jeg er som jeg er og sier at han skal prøve å være mer forståelsesfull, og tolerere « at jeg holder på sånn». jeg prøver å bli bedre rundt dette, og jobber virkelig med meg selv men det viser seg at det er en lang vei å gå. men saken er, alt dette skaper for meg enda mer usikkerhet. jeg er kanskje en usikker person av natur også tillegg til min bagasje. i mitt hode kommer han til å forlate meg fordi jeg holder på slik, og jeg føler at det er noe jeg bare må sitte å se på uten at jeg helt klarer å gjøre noe. å det gjør så utrolig vondt, fordi har virkelig ikke elsket noen på slik måte før. er det noen som har noe råd angående situasjonen, mvh en veldig desperat jente Anonymkode: e0df9...523
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Jeg råder deg til å finne deg profesjonell hjelp å samtale med, som en psykolog. Du trenger hjelp til å komme deg ut av den situasjonen du er i nå. Det kan også tenkes at kjæresten din kan involveres noe i dette, slik at han blir mer bevisst på hvordan du har det. Anonymkode: ce0c8...b27 8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Forstår at det er fortvilende og slitsomt. Hvor lenge har dere vært sammen? Av egen erfaring fikk jeg en helt ro når vi hadde vært sammen et par års tid og mindre slitsomt nå. Har det helt supert! Jobb med det, snakk sammen og gi det litt tid, og fjert på han overalt 😊 Anonymkode: 1e8b1...3f4 1
gråteper Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 (endret) AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg råder deg til å finne deg profesjonell hjelp å samtale med Endret 16. desember 2020 av gråteper
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Forstår at det er fortvilende og slitsomt. Hvor lenge har dere vært sammen? Av egen erfaring fikk jeg en helt ro når vi hadde vært sammen et par års tid og mindre slitsomt nå. Har det helt supert! Jobb med det, snakk sammen og gi det litt tid, og fjert på han overalt 😊 Anonymkode: 1e8b1...3f4 forholdet er relativt ganske nytt enda, så håpet mitt er at ting vil ordne seg med tiden. er bare frykttankene som vil stå i veien. vi snakker en del om det, og vi prøver å tilpasse oss hverandre. men slik som det er nå så er det han som må gjøre det meste av tilpasningen som vil være å høre på hysteriet mitt da det er vanskelig for min del å la være. men han sier riktignok at det er slitsomt å heletiden bli satt spørsmålstegn ved Anonymkode: e0df9...523 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Jeg råder deg til å finne deg profesjonell hjelp å samtale med, som en psykolog. Du trenger hjelp til å komme deg ut av den situasjonen du er i nå. Det kan også tenkes at kjæresten din kan involveres noe i dette, slik at han blir mer bevisst på hvordan du har det. Anonymkode: ce0c8...b27 han har tidligere erfaringer med psykolog, og sier at psykologer er rett og slett noe tull. vet ikke helt hvordan man skal endre hans syn på dette..har også tidligere gått til psykolog over flere år og det er slik å forstå at psykologen min mener at det ikke er noe å gjøre med og har avsluttet behandling Anonymkode: e0df9...523
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Om du ikke nå begynner slutte med maset ditt, så blir du singel... Anonymkode: f29af...953
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke nå begynner slutte med maset ditt, så blir du singel... Anonymkode: f29af...953 Kan du ikke bare nyte den tiden dere har sammen i stedet for at du fokuserer på dumme ting? Du vet at for de fleste varer ikke forhold evig. Alt er midlertidig. Det gjelder å nyte og sette pris på det man har her og nå, og de neste uker, istedenfor å tenke på hva som blir om et år til. Du lever NÅ. Så bruk tiden på å fokusere på nåtiden og de neste uker. Nyt, og kos deg. Ikke lag problemer. Lev med de tanker at ingenting varer evig, så bruk heller tiden på å ta vare på det du har nå så lenge det varer. Så om du ikke nå begynner å roe deg ned, kose deg, nyte forholdet, bruke tiden riktig så blir du singel. Anonymkode: f29af...953
Luckiness Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Jeg synes du bør gi psykolog en sjans. Selv om din kjæreste mener det bare er tull. Noen kan ha veldig god hjelp, noen noe hjelp og noen ingen hjelp av psykolog. Men jeg vil påstå at de fleste vil kunne få relativt god hjelp bare en finner «rette» psykologen. En del kan handle om kjemi, samtidig som en annen del handler om å være villig til å ta imot hjelp og bruke de verktøyene psykologen gir deg. Men selvsagt, hvis han mener du ikke trenger psykolog så kan han heller ikke klage på at dine tanker ikke blir bedre. For du får ikke da utforsket andre måter å håndtere de på. Jeg synes uansett at du bør forsøke å stole mer på at dette forholdet kommer til å gå bra. Forsøke å ikke la tankene bli for negative og pessimistiske angående forholdet deres. Være ærlig med din partner når du merker at tankene dine gjør deg usikker, men samtidig passe på at dette ikke tar over forholdet. For det kan bli veldig slitsomt for din partner. Snakk med ham, men forsøk heller å avtale å prate en liten stund om dette en og annen gang, enn at det blir litt prat hver dag/hele tiden. Lettere å sette av tid til dine tanker, diskusjon, trygging osv enn at forholdet skal være preget av det konstant. Når praten er ferdig, prøv å se fremover og legg tankene bak deg. Be din partner være tydelig og åpen dersom han likevel skulle oppleve at forholdet blir dårlig. Slik det ikke er noe usikkerhet i hva han mener om deres fremtid. Da slipper du å gruble på alle småting du kan oppleve som tegn på at det går dårlig. Husk også at det neppe er kjekt for din partner om du jevnlig går rundt med usikkerhet om forholdet deres og ofte skulle tro/tenke at forholdet går i vasken. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Han burde ikke akseptere at du setter deg i offerrolle og krever dette av han. De tingene du krever skal du kunne hente i DEG SELV. Ikke i andre. Det der kommer til å gå ut over hans psyke, der du trolig aldri vil være fornøyd uansett hvor mange forsikringer han gir deg, noe som er toxic og skadelig for begge. Du burde ikke være i forhold før du er selvstendig nok til å ikke kreve bekreftelse av en partner. Det er naturlig at man får bekreftelse av en partner, men ikke at man krever det. Anonymkode: 48d57...69f 1
~white lady~ Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Hva slags type bekreftelse ønsker/trenger du fra kjæresten din? Hva gir du tilbake? Dere har ikke vært sammen så lenge skriver du. Det tar litt tid å etablere et parforhold, og det kan være litt gnisninger i begynnelsen, før dere blir skikkelig kjent med hverandre og finner en måte å fungere på sammen. Det aller viktigste er faktisk at dere klarer å kommunisere sammen på en god måte. Samtidig høres det ut som du trenger å jobbe litt med deg selv og selvtilliten din, og her kan nok en psykolog hjelpe deg. Dere kan også teste ut parweb.no 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Ny setning starter først og fremst med stor bokstav. Anonymkode: 2d7fc...d57 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 AnonymBruker skrev (9 timer siden): har tidligere vært i et ganske så toxic forhold, over mange år. merker at dette enda stikker dypt, og er noe som påvirker mitt nye forhold. dette gjør til at jeg ofte trenger forsikring fra min partner på at han faktisk liker meg, og at jeg samtidig ikke gir meg etter han gir et svar. han har sagt at dette er veldig plagsomt, noe jeg viser forståelse for etter beste evne. han vet også bakgrunnen min for hvordan jeg er som jeg er og sier at han skal prøve å være mer forståelsesfull, og tolerere « at jeg holder på sånn». jeg prøver å bli bedre rundt dette, og jobber virkelig med meg selv men det viser seg at det er en lang vei å gå. men saken er, alt dette skaper for meg enda mer usikkerhet. jeg er kanskje en usikker person av natur også tillegg til min bagasje. i mitt hode kommer han til å forlate meg fordi jeg holder på slik, og jeg føler at det er noe jeg bare må sitte å se på uten at jeg helt klarer å gjøre noe. å det gjør så utrolig vondt, fordi har virkelig ikke elsket noen på slik måte før. er det noen som har noe råd angående situasjonen, mvh en veldig desperat jente Anonymkode: e0df9...523 Jeg tror du vet dette, at dette blir til slutt en selvoppfyllende profiti, dvs at det du frykter mest blir til virkelighet pga av din usikkerhet og behov for bekreftelse. Du må hente bekreftelsen i deg selv, ellers blir det ikke lett å ha et sunt forhold. Dette er ikke gjort på en dag, og det kreves mye jobb med deg selv, men jeg råder deg til å søke hjelp for å komme deg utav dette destruktive mønsteret. Anonymkode: 9df7a...e46 2
Gjest Chroma Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 Søk hjelp. Evt vær singel en god stund til du har jobbet med deg selv, dette høres slitsomt ut både for deg og han.
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 ~white lady~ skrev (10 timer siden): Hva slags type bekreftelse ønsker/trenger du fra kjæresten din? Hva gir du tilbake? Dere har ikke vært sammen så lenge skriver du. Det tar litt tid å etablere et parforhold, og det kan være litt gnisninger i begynnelsen, før dere blir skikkelig kjent med hverandre og finner en måte å fungere på sammen. Det aller viktigste er faktisk at dere klarer å kommunisere sammen på en god måte. Samtidig høres det ut som du trenger å jobbe litt med deg selv og selvtilliten din, og her kan nok en psykolog hjelpe deg. Dere kan også teste ut parweb.no takk for tips! partneren min er en ganske rett frem mann av seg. han krever ikke så mye og er stort sett fornøyd, han klarer også å si ifra når han ikke er det. vi hadde en del diskusjoner angående alt skrevet ovenfor, men det har begynt å løst seg litt til selv om vi ikke er i nærheten av hvor vi burde være. eller jeg burde være. slik som det er nå er det som oftest perioder, hvor jeg blir ekstra usikker og ofte da rundt når har hatt en diskusjon. dette trenger ikke å være en stor diskusjon heller, men om hverdagslige ting de fleste ville tatt som ingenting. da trenger jeg ofte å bli vist ekstra kjærlighet og ofte i form av ord, og er ganske storkreven også på dette området. blir på en måte ikke fornøyd så fort, og prøver på ingen måte å være vanskelig ovenfor min partner eller være ekkel. er bare utrolig vondt og noe som opptar hele dagen min, helt til '' jeg føler meg mett på kjærligheten hans ''. prøver ofte å la være å ta opp at jeg er usikker, da jeg vet det er slitsomt men blir allikevel dårlig stemning da når hodet mitt er helt andre steder Anonymkode: e0df9...523
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Luckiness skrev (12 timer siden): Jeg synes du bør gi psykolog en sjans. Selv om din kjæreste mener det bare er tull. Noen kan ha veldig god hjelp, noen noe hjelp og noen ingen hjelp av psykolog. Men jeg vil påstå at de fleste vil kunne få relativt god hjelp bare en finner «rette» psykologen. En del kan handle om kjemi, samtidig som en annen del handler om å være villig til å ta imot hjelp og bruke de verktøyene psykologen gir deg. Men selvsagt, hvis han mener du ikke trenger psykolog så kan han heller ikke klage på at dine tanker ikke blir bedre. For du får ikke da utforsket andre måter å håndtere de på. Jeg synes uansett at du bør forsøke å stole mer på at dette forholdet kommer til å gå bra. Forsøke å ikke la tankene bli for negative og pessimistiske angående forholdet deres. Være ærlig med din partner når du merker at tankene dine gjør deg usikker, men samtidig passe på at dette ikke tar over forholdet. For det kan bli veldig slitsomt for din partner. Snakk med ham, men forsøk heller å avtale å prate en liten stund om dette en og annen gang, enn at det blir litt prat hver dag/hele tiden. Lettere å sette av tid til dine tanker, diskusjon, trygging osv enn at forholdet skal være preget av det konstant. Når praten er ferdig, prøv å se fremover og legg tankene bak deg. Be din partner være tydelig og åpen dersom han likevel skulle oppleve at forholdet blir dårlig. Slik det ikke er noe usikkerhet i hva han mener om deres fremtid. Da slipper du å gruble på alle småting du kan oppleve som tegn på at det går dårlig. Husk også at det neppe er kjekt for din partner om du jevnlig går rundt med usikkerhet om forholdet deres og ofte skulle tro/tenke at forholdet går i vasken. mange fine råd her, takk for det! Anonymkode: e0df9...523
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå