Gå til innhold

Hva skyldes slike magevalker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.tv2.no/mening-og-analyse/11838558/

Kom over denne artikkelen her, og kjenner meg litt i de valkene på høyre side. Noen som vet hva det kommer av? Vil si at jeg har svært lite muskelmasse, og er ellers tynn, men ekstremt fremtrende 2-3 bilringer når jeg sitter. Er det for mye hud? Eller er det bare snakk om trening her for å stramme opp? :)

Anonymkode: a4fcf...40a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magefett. Trenger ikke være så mye. 

• Liker 1
Skrevet
Rant skrev (1 minutt siden):

Magefett. Trenger ikke være så mye. 

Men ho om du ser på bilde 1, så ser du jo at magen hennes er ganske vanlig? Vil ikke si at det er mye magefett der.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men ho om du ser på bilde 1, så ser du jo at magen hennes er ganske vanlig? Vil ikke si at det er mye magefett der.

Det er magefett der jo, men hva så? Som du skriver ser hun helt vanlig ut. Det er vanlig for sunne kvinner med litt underhudsfett. Selv om det er fett er det ikke dermed sagt at det er stygt eller unormalt. 

Endret av Rant
  • Liker 3
Skrevet

Er jo bare slik kroppen naturlig ser ut hvis man sitter eller bøyer seg siden huden da blir litt "skvist" sammen. Trenger absoutt ikke å ha for mye fett på magen for å få slikt. Kjenne veldig få som ikke har slike valker og de er naturlig VELDIG tynne. Typ undervektig men slik naturlig. De får også valker men det er mer løshud enn fett.

Anonymkode: f886e...763

• Liker 2
Skrevet

Det er magefett der jo, men hva så? Som du skriver ser hun helt vanlig ut. Det er vanlig for sunne kvinner med litt underhudsfett. Selv om det er fett er det ikke dermed sagt at det er stygt eller unormalt. 

Er det på noe vis mulig å stramme det opp? :) Sånn at når man sitter slik, så er ikke de 3 bilringene der? Kanskje legge på seg muskler, eller...?

Skrevet

Tipper hun holder inn magen.

Anonymkode: bb092...786

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo bare slik kroppen naturlig ser ut hvis man sitter eller bøyer seg siden huden da blir litt "skvist" sammen. Trenger absoutt ikke å ha for mye fett på magen for å få slikt. Kjenne veldig få som ikke har slike valker og de er naturlig VELDIG tynne. Typ undervektig men slik naturlig. De får også valker men det er mer løshud enn fett.

Joda, men er helt ekstremt sjenerende. Er det ikke mulig å stramme opp det? :) Har lignende selv dessverre, men jeg mistenker fett hos meg, og at jeg lav muskelmasse.

Løshud er vel mer om huden henger ned.

Skrevet

Tipper hun holder inn magen.

Anonymkode: bb092...786

Godt mulig :) 

Er det noe løsning for slike kraftige bilringer? Hjelper styrketrening? 

Skrevet

Jeg er også slik etter to svangerskap. Huden er ikke like fast mer, litt løsere😕

Anonymkode: 0c194...b47

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Joda, men er helt ekstremt sjenerende. Er det ikke mulig å stramme opp det? :) Har lignende selv dessverre, men jeg mistenker fett hos meg, og at jeg lav muskelmasse.

Løshud er vel mer om huden henger ned.

Du kan sikkert trene styrke. Muskler er jo i seg selv fastere enn fett. Dett henger jo bare å slenger så d blir det jo litt slik, men det krever kanskje litt og må jo opprettholde det også

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det på noe vis mulig å stramme det opp? :) Sånn at når man sitter slik, så er ikke de 3 bilringene der? Kanskje legge på seg muskler, eller...?

Aner ikke. Alle har forskjellig kropp, noen vil ha lettere antydning til slike valker enn andre. Men trening er en god ting valker eller ei. Da jeg var nesten undervektig hadde jeg ikke en eneste valk. Nå som jeg er normalvektig har jeg noen - og jeg tror de aller aller fleste har noen. Dem som ikke har det er som oftest på vei til undervektig, er undervektig eller modeller. Og husk at alle "kjente" på instagram retusjerer vekk sånt. Ta deg en tur på stranda når du kan. Du vil nok se mange valker på dem som sitter. 

Endret av Rant
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg er også slik etter to svangerskap. Huden er ikke like fast mer, litt løsere😕

Anonymkode: 0c194...b47

Sjukt irriterende.... :)

Men kan man gjøre noe med slikt? Hjelper styrke? Eller en operasjon eneste utvei? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du kan sikkert trene styrke. Muskler er jo i seg selv fastere enn fett. Dett henger jo bare å slenger så d blir det jo litt slik, men det krever kanskje litt og må jo opprettholde det også

Men henger og slenger fett slik? Når jeg tenker meg om, så kan det kanskje se litt ut som løshud på det bilde nr 2?

Skrevet
Rant skrev (3 minutter siden):

Aner ikke. Alle har forskjellig kropp, noen vil ha lettere antydning til slike valker enn andre. Men trening er en god ting valker eller ei. Da jeg var nesten undervektig hadde jeg ikke en eneste valk. Nå som jeg er normalvektig har jeg noen - og jeg tror de aller aller fleste har noen. Dem som ikke har det er som oftest på vei til undervektig, er undervektig eller modeller. Og husk at alle "kjente" på instagram retusjerer vekk sånt. Ta deg en tur på stranda når du kan. Du vil nok se mange valker på dem som sitter. 

Valker er selvsagt helt normalt, fullt klar over det :) Men nå snakker jeg om veldig, veldig fremtrende valker, altså 3 svære bilringer, som er svært sjenerende. Så vil helst gjøre noe med det selv :) 

Men er usikker hvorvidt det er løshud(som kan opereres bort) eller fett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Valker er selvsagt helt normalt, fullt klar over det :) Men nå snakker jeg om veldig, veldig fremtrende valker, altså 3 svære bilringer, som er svært sjenerende. Så vil helst gjøre noe med det selv :) 

Men er usikker hvorvidt det er løshud(som kan opereres bort) eller fett. 

Du finner ut om det er "unødvendig" fett ved å sjekke din BMI. Om du er høyt på skalaen over normalvektig, så er det nok ekstra fett. Er du normalvektig, men lengre ned på skalaen er det nok løshud. 

Skrevet

Du finner ut om det er "unødvendig" fett ved å sjekke din BMI. Om du er høyt på skalaen over normalvektig, så er det nok ekstra fett. Er du normalvektig, men lengre ned på skalaen er det nok løshud. 

Har helt normal BMI :)

Hmm, merkelig. Har ikke vært gravid eller slikt, løshud er vel ikke vanlig å ha da..?

Skrevet

Har helt normal BMI :)

Hmm, merkelig. Har ikke vært gravid eller slikt, løshud er vel ikke vanlig å ha da..?

Det er vel like normalt som unormalt. Er du utrent kan det nok oppstå mer løshud... 

Skrevet
Rant skrev (8 minutter siden):

Det er vel like normalt som unormalt. Er du utrent kan det nok oppstå mer løshud... 

Av det jeg har lest så gjelder løshud for de som har mistet mye kg, og damer etter graviditet, men godt mulig man kan arve det genetisk :)

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Av det jeg har lest så gjelder løshud for de som har mistet mye kg, og damer etter graviditet, men godt mulig man kan arve det genetisk :)

Kroppen er merkelig. Jeg kan ikke vite hva dine valker skyldes, beklager. Ligner dem de på det bilde av hun jenta, så er det normalt magefett. 

De aller fleste får noen valker. Lær deg å sett pris på kroppen din for alt hva den kan, og hvor sterk den er. Den har garantert kvaliteter noen andre kan misunne. Og husk, ikke sammenlign deg med jenter på instagram. Det er bare fake. 

Endret av Rant
skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...