Gå til innhold

Hva pleier dere å få av svigermor i julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jada, men det har vært hennes argument hele veien. Alt som ikke er blod er ikke verdt noe. Hun er dessverre psykisk syk, uten å ville ha hjelp. 

Anonymkode: a2d10...c44

Høres ikke normalt ut, nei, merkelig skrue

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde absolutt ikke reagert om jeg fikk en gave til verdi av kr 1000 fra svigermor, selv om hennes datter fikk en kaffemaskin hun hadde ønsket seg!

Men jeg skal innrømme litt at jeg synes det var litt gnient det året jeg fikk en gave til rett over 100 lappen. Hadde mannen fått en gave som var å anse som fellesgave så hadde jeg ikke tenkt over det, men han fikk gave som utelukkende var til han. Og hun hadde vel brukt et par tusen på han og det andre barnet.

Samtidig ga jeg aldri uttrykk til noen for at jeg synes det var stusselig,  og jeg fikk en veldig fin bursdagsgave et halvt år etter, så aner ikke hva som skjedde den julen 😛

Men sånn generelt så får barna alltid mye dyrere gave enn meg.

Jeg synes det f.eks det er hyggelig å få smykker, turklær, gode kremer, vin, skjerf.

Anonymkode: f6924...29b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt kjempeglad og litt overveldet! Synes ikke du trenger å vippse så stor sum, hva med 500?

Hadde heller ikke brydd meg om at dattera di får mer, det tenker jeg er helt naturlig ☺️

Anonymkode: bb2cf...6a7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigermor er kjempe flink til å strikke og jeg elsker og være varm, så ønsker meg ofte noe hjemmestrikka sokker eller noe til barna 🙂 ellers får vi ofte noe felles jeg og samboer, eller at hun vippser penger som alltid kommer godt med men som regel blir brukt til andre ting enn gaver til oss selv. Syntes derfor det er koselig å få noe i gave, trenger ikke være noe stort! 

Anonymkode: 8d124...4a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to svigermødre (hans foreldre er gift på hver sin kant). Den ene ga meg enten ingenting eller en reklame-ting fra frisørsalongen hennes (som feks en sånn hodebunnsmassasje-stav med wella-logo). I år fikk jeg hennes første barnebarn, og da fikk jeg bursdagsgave for første gang! 

Den andre svigermoren kjøper alltid noe skikkelig gjennomtenkt. Om jeg så mye som nevner noe jeg synes er fint eller noe jeg ønsker meg gjennom året noterer hun det og så får jeg det i julegave. Om jeg ikke har sagt noe går hun ut og finner noe på egenhånd, og det er alltid noe som treffer meg midt i blinken. Hun viser at hun kjenner meg, og er villig til å legge innsats i å finne noe jeg vil like. Elsker henne.

Anonymkode: 4539f...7a4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 0.09):

Jeg har en svigerdatter nå og hun ønsker seg ingenting til jul. Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til henne. Så jeg har bestemt meg for å vippse 1000kr til henne. Er det en grei julegave? Vi feirer ikke jul sammen I år, hvis det har noe å si. Jeg har også en datter og hun får en julegave til rundt 5000kr, en kaffemaskin hun har ønsket seg lenge. Kommer svigerdatter til å reagere negativt på dette? 

Anonymkode: 296c0...946

Flott gave. Men utrolig rart om svigerdatteren din er gift med sønnen din og datteren din får gave til 5000kr, regner med sønnen din og får det da? Og så 1000 til hun er rart.Så nær familie. Ville gjort likt. Om de har vært sammen lenge og barn sammen. Men ja det er vel greit å kjøpe mer til egne barn. Hadde bare følt meg litt utenfor om mannen feks fikk noe fancy til 5000kr og jeg 1000kr. Men er no mye uansett.Så sikkert bra! Jeg får håndklær,sengetøy og kjøkkenting. Aldri noe dyrt.Og alltid noe sånt.Aldri til meg.. Men mannen får alltid noe til seg selv..Som koster en del mer.Siden vi feirer med de ofte er det rart.Når jeg ikke har annen familie.Og vi har mange barn sammen og vært sammen i mange mange år.

Anonymkode: 42c49...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 1.02):

Jeg får alltid en behandling på hennes salong, til en veil. pris på 10.000,- Da velger jeg alltid kjemisk peeling, botox, laser og massasje. 

Anonymkode: 1d07c...b5c

Hva tar du laser for?

Anonymkode: 020f9...721

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.12.2020 den 1.35):

Mine foreldre skille ikke på meg og min svigerinne (altså gift med min bror), så vi to får gaver til nøyaktig lik verdi (og ofte like gaver også. :fnise:)

Jeg synes det er merkelig at du gir egen datter gave til 5000 og svigerdatter til 1000 og mistenker deg for å ønske litt temperatur på KG. Men for all del, gave til tusen kroner er veldig raust. Jeg tror ikke hun kan komme til å reagere negativt på dette, nei. Personlig er jeg litt tradisjonell av meg og håper at hun i det minste får et fint kort og kanskje en strømpebukse eller et par votter eller noe, å bare få en vipps-melding høres litt stusselig ut, selv om det er stor sum. 

Anonymkode: bc4fd...55d

Det er da helt vanlig å gi mer til egne barn enn svigerbarn. Vi har 2 barn på 24 og 25 år. Begge har kjærester/samboer. Klart vingir mer til våre egne barn, som er studenter og ikke har så god råd. Gavene er ikke bare julegaver, men en slags hjelp i student/etableringstiden. Vi gir også litt penger utenom ellers i året. Barnas kjærester får flotte gaver av sine egne foreldre. Når de blir eldre, får barn osv, endrer det seg nok naturlig, da vi sikkert kommer til gi å fellesgaver, slik vi får av våre foreldre. 

Anonymkode: 0dd7d...f27

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ingenting av min nåværende svigermor.

Hun kjøper gaver til mannen og barnebarna, men ikke til mine barn (stebarnebarn).

Synes det er litt rart. Mine foreldre kjøper gave både til egne barnebarn, min mann og stebarnebarna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen jeg får en svigerdatter skal hun og  min datter få gaver som har lik verdi.
Fordi hun ene er min «datter» og hun andre sviger»datter»🥰

Anonymkode: 5d910...deb

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ekssvigers fikk eksmannen 2000kr og jeg 1500. 

Av svigerforeldrene mine nå har vi fått bålpanne sammen til jul. Jeg er veldig takknemlig, men litt kjedelig at de kom meg gaven ikke pakket inn og at vi vet om det før julaften. /føler meg utakknemlig. 

Anonymkode: 4a427...1e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor overfører alltid penger til mannen til jul. 500kr på hver. Så får vi kjøpe det vi trenger. Har også fått ullsett og termokanne etc før.

Foreldrene mine gir ca 1000kr til bursdag og vet ikke om det er enda mer til jul til mannen. Tror han får det samme som meg og lurer å om det er rundt 1200-1500kr. 

1000kr er vel fint å få i gave😊👍. Foreldrene mine har tidligere vært litt "gammeldagse" og  gitt pengebeløp i konvolutt, men tror de overfører i år. Fort gjort å glemme sedler som ligger i konvolutter, spør du meg. 

Anonymkode: 72367...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du gir 1000kr til svigerdatter og 5000kr til hver av barna dine er vel det ok. Ingen som burde legge seg oppi om du gir mer til egne, synes jeg. 1000kr er uansett en fin sum å få av svigers!:) Har selv fått alt fra ingenting, til 70% salgsvarer til oppimot 500kr av svigers til bursdag/jul. Mulig jeg stiger i gradene dess mer etablerte vi blir.

Av egne foreldre får samboer like mye som meg. Ca. 1000kr til bursdag og litt mer til jul.

Anonymkode: 72367...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått ullgenser, øredobber, bøker, kjøkkenutstyr, matboks, ullsokker, interiørting jeg har ønsket meg... tror gaven ligger på sånn 1000-1500kr, men svigers har god økonomi. Tror mine foreldres gave til mannen min ligger på sånn rundt 500-800kr. 

Personlig synes jeg penger på Vipps er kjedelig. I det minste hadde det vært hyggelig om de var «øremerket» noe: middag ute, frisør, nye joggesko eller whatever. Om ikke blir de etter min erfaring borte i «melk og brød». 

Anonymkode: 541c3...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000 kr er veldig snilt! Mamma har vippset mannen samme beløp, og han blir veldig takknemlig😊

Jeg har fått hjemmestrikkede sokker, en velvære pakke fra rituals, og gavekort. Alt ting som passer meg og som jeg setter pris på😊 gavekort og penger passer jeg på å bruke i januar, så det ikke går med til mat eller noe slikt.

Anonymkode: dea4c...28c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har fått ullgenser, øredobber, bøker, kjøkkenutstyr, matboks, ullsokker, interiørting jeg har ønsket meg... tror gaven ligger på sånn 1000-1500kr, men svigers har god økonomi. Tror mine foreldres gave til mannen min ligger på sånn rundt 500-800kr. 

Personlig synes jeg penger på Vipps er kjedelig. I det minste hadde det vært hyggelig om de var «øremerket» noe: middag ute, frisør, nye joggesko eller whatever. Om ikke blir de etter min erfaring borte i «melk og brød». 

Og vil legge til at jeg synes det er helt greit at «svigerbarn» får mindre enn egne barn. Mannen får sikkert gaver for nærmere 10000 av foreldrene sine (noe jeg forsåvidt synes er alt for mye uansett (!), men jeg synes det er ok at han får mer enn meg). Noe av det er fellesgave til oss begge da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overrasket over hvor mye vippsing det er av gaver. 

Blir det ikke veldig rart at svigermor vippser 500, så vippser du 500 tilbake? Hva er da vitsen med gaver? 

Anonymkode: 5bc2f...000

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt gaver til våre svigersønner til en verdi av rundt 1000 kr. Bøker, ølproduksjonsutstyr, ullundertøy, jaktutstyr, rituals-produkter, klær, skinnhansker, sportsutstyr sto på ønskelista, så lett å finne noe egnet. Ellers er de glade i hjemmestrikkede produkter, det har blitt gitt tidligere. 

Gir helst noe de ønsker seg eller trenger, og det har noen ganger samme verdi som det døtrene våre får. 

Anonymkode: 0f1ca...c17

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få 1000 kr av mine svigers også, og 1000 av bestemoren til mannen min, akkurat det samme som han og hans søsken får. Jeg hadde forstått det om barna/barnebarn fikk mer enn meg, men det er noe med en over her nevner - at man da føler seg som et fullverdig familemedlem 🥰

Anonymkode: f5453...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...