Gå til innhold

Hva pleier dere å få av svigermor i julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fra mine svigermødre har jeg fått alt fra sengetøy fra Høie til hjemmestrikket votter og skjerf. 

Selv gir jeg fellesgave, hører alltid med min sønn hva de kan trenge eller ønsker seg. Pris under tusen kroner, det er bursdager både i november og februar. 

Synes det er vanskelig å finne gaver til henne. Hun har sin egen smak, men har kjøpt par smykker som hun har brukt, skjerf, bøker, vin. Men til jul er det som regel felles gave. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi begynte å få felles gave, så fikk jeg litt forskjellig i en kurv. Kanskje en vin, en liten blomst, noe såpe og snop, lå som oftest en konvolutt med 500-1000 kr også😊 Jeg syntes nesten det var litt flaut, at det ble for mye. Nå får vi felles gaver og jeg får fortsatt en liten ting bare til meg, gjerne et skjerf, votter, genser eller ett eller annet. 

Anonymkode: ba6bc...92e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mine foreldre skiller ikke på barn og svigerbarn. Det gjør svigers, og jeg synes det er veldig spesielt.. Jeg hadde reagert om jeg var din svigerdatter.

Anonymkode: fe9c1...516

Det er forskjell om hu ga henne en ting på til 100-200kr enn 1000kr! 
fin gave til svigerdatter,

svigermor med mann. gir meg gavekort ting til 400,- eller felles gave. Men sønnen får alltid noe mer i mye større verdi. Helt ok for min del, reagerer ikke på det. 
(står ikke på økonomi her) 

svigerfar og konen gi ca helt likt m penger og gaver til mye støtte verdi. Eks 3000,- i penger og noen små ting under treet.

min mor gjør ikke forskjell, gir oss penger så vi kan kjøpe det vi trenger :) 

Alle alternativ er ok, jeg synst ikke mindre om svigermor pga hun gjør det slik 

Anonymkode: fffbb...fb0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk alltid strømpebukser i str 44 (bruker 36/38) 😂 Men bruker dem som stilongs under skibuksen. 

Etter at mannen sa fra får jeg en flaske vin. 

Anonymkode: 8049d...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får ingenting. På en måte synes jeg hun er kjip, på den andre siden slipper jeg å kjøpe til henne.

Min mann og jeg får lik gave av mine foreldre, 1 000 kr hver.

Anonymkode: bb724...ce0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått gave av svigermor. Men mannen min får heller ikke gave, da. De er ikke gavemennesker, rett og slett, men har gitt penger dann og vann ellers, til oppussing ol.

Vi sender en blomst til dem hver jul, og de klager over at vi bruker penger på blomst til dem hver jul. Det er liksom vår juletradisjon :hoho:

Anonymkode: f9dbb...241

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen min får som regel en felles gave fra svigers, ofte penger. Jeg får også gjerne noe hjemmestrikket, og det setter jeg stor pris på! Fikk noen fantastisk fine lange strikkesokker med fint mønster forrige jul, en av de beste gavene! 

Anonymkode: 639ca...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ingenting. Ikke mannen heller. Men barna får en del, kanskje 800,- og mye ellers i året 😊 Vi har også fått en del før, en gang fikk vi en bil til 20.000,- istedenfor at de solgte den. 

Anonymkode: 3026c...cbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svigerforeldre lenger, men mine foreldre vippser gjerne 500/1000 kr til min mann som aldri ønsker seg noe .

Anonymkode: 05753...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forhenværende svigermor etterspurte alltid gaveønsker og kjøpte inn deretter. Om ikke fikk jeg en bok fra en forfatter jeg liker, flotte skjerf og turutstyr. Gjerne noe til min og eksens hjem som fellesgave i tillegg. En flott og omtenksom kvinne, savner henne mer enn mannen

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin gave, syns jeg. Får det samme av min. Men hun vippser meg en måned før og ber meg kjøpe noe jeg ønsker meg, og at jeg pakker inn og «får» gaven på julaften. Både min familie og svigerfamilien vil helst ha gaverbunder treet, ikke konvolutt med penger. Greit til bursdag, men ikke jul. Men da får jeg noe jeg ønsker meg/trenger, og hun blir også fornøyd (ikke helse til å gå i butikker, og syns netthandling er litt skummelt).

Anonymkode: fe1e4...b26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har en svigerdatter nå og hun ønsker seg ingenting til jul. Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til henne. Så jeg har bestemt meg for å vippse 1000kr til henne. Er det en grei julegave? Vi feirer ikke jul sammen I år, hvis det har noe å si. Jeg har også en datter og hun får en julegave til rundt 5000kr, en kaffemaskin hun har ønsket seg lenge. Kommer svigerdatter til å reagere negativt på dette? 

Anonymkode: 296c0...946

Vel, jeg som svigerdatter hadde ikke hevet et øyebryn over at datter hadde fått mer enn meg i gave, hadde ikke forventet noe annet heller. 

Og 1000 kr er supert! Da kan hun kjøpe seg det hun vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Mine foreldre skiller ikke på barn og svigerbarn. Det gjør svigers, og jeg synes det er veldig spesielt.. Jeg hadde reagert om jeg var din svigerdatter.

Anonymkode: fe9c1...516

Hvorfor det? Veldig spesielt å reagere på det

Anonymkode: 21aa5...39d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleier å få felles gave på ca 8000-15 000 fra mine foreldre, gjerne tilskudd til noe vi trenger, og gave for ca 1000 sammen fra svigermor. Typ sengetøy el noe vi trenger. De gir etter evne Vi har uttrykt til mine foreldre at det er for mye, men de ønsker å dele ut slik at de ser vi får glede av det.

Jeg syntes det hørtes ut som en fin tanke, og syntes det er helt innenfor å kjøpe dyrere gave til eget barn om fn gir separate gaver.

Anonymkode: 6fb5f...446

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Får ingenting. På en måte synes jeg hun er kjip, på den andre siden slipper jeg å kjøpe til henne.

Min mann og jeg får lik gave av mine foreldre, 1 000 kr hver.

Anonymkode: bb724...ce0

Jeg gir ikke penger i gave. Gir en fellesgave, og får en fellesgave fra dem. Enkelt og greit. I år har de ikke spurt hva jeg ønsker meg, så nå er jeg kjempespent. Mulig jeg får bilder av barnebarna, og det er greit nok det selv om jeg snart ikke har mer veggplass. Liker ikke å oversvømme veggene med bilder. 

Bryr meg ikke så mye om gaver, men hyggelig å gi. Før de ble etablerte fikk svigerdatter egne gaver. Jeg vet ikke om jeg vil handle mer i år, korona og stress. Er fornøyd med gaven jeg kjøpte. De ønsker seg det, og det er med byttelapp. Gir aldri gaver jeg ikke liker selv så tror det går bra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gave fra svigerforeldrene har vært noe nips og ræl hvert år med unntak av et år. Vi har brukt tid og tanke i deres gaver hvert år, men ender opp med å få noe vi ikke har bruk for hvert år. Ingen gave er bedre enn gaver vi uansett kaster/gir bort. 

Anonymkode: c2007...f57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å få sokker til jul av svigermor. Gjerne sånne litt fancy med forskjellige mønster, 3 for 2-tilbud fra H&M. 

Anonymkode: 2b07d...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...