Gå til innhold

Hva pleier dere å få av svigermor i julegave?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en svigerdatter nå og hun ønsker seg ingenting til jul. Jeg synes det er vanskelig å kjøpe gaver til henne. Så jeg har bestemt meg for å vippse 1000kr til henne. Er det en grei julegave? Vi feirer ikke jul sammen I år, hvis det har noe å si. Jeg har også en datter og hun får en julegave til rundt 5000kr, en kaffemaskin hun har ønsket seg lenge. Kommer svigerdatter til å reagere negativt på dette? 

Anonymkode: 296c0...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, reagerer nok ikke på dette. Normalt å gi mer til egne.. 1000 er kjempebra. Hva med gavekort hos frisøren hennes? 

Anonymkode: baf15...079

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å få et såpestykke hver jul, og nei, det er ikke tull 😂 

1000 kroner er en kjempefin gave, da kan hun bruke dem på noe fint senere dersom hun ikke ønsker seg noe spesifikt nå. 

Anonymkode: d4df9...02e

• Liker 25
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1000kr er da meget snilt i mine øyne. Alltid fått flotte gaver av svigermor, jeg er kald av meg. Så fått pene skinntøffler ett år. Ullkjole, parfyme, veske, et speil til stua mannen hadde tipset om. Pynte Putetrekk til sofaputene jeg aldri hadde tatt meg råd til selv😂, samler på gant håndkler. Fikk mere av dette til jul og bursdag. Ting til hus og meg. Mye fine koselige gaver når jeg tenker tilbake☺️. Men forventer absolutt ikke det, å hvertfall ikke like dyre gaver som til barna dems🥰

Anonymkode: 6eef4...301

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Chanel parafyme av svigers sist år. Er vel rundt tusenlappen. Kjempe fornøyd! Nesten for mye. 
De gav sofa til min svoger.  Veldig glad et ikke fikk for samme sum. Hadde blitt forlegen

Anonymkode: 8285a...513

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får som regel felles gave. Men har hendt jeg har fått litt utenom hvis hun har gitt en ekstra gave som "kun" er til min samboer. Da har det typisk vært forbruksting som de fleste bruker. Vin/musserende, ullsokker, sminkeservietter, bodylotion, hårstrikk, krydder/oljer osv. 

Jeg synes 1000 er mye. Gaver fra foreldre og besteforeldre ligger hos oss på maks 1000. Hvis mine foreldre gir noe eget til min samboer pleier det å ligge på rundt 300kr. For de felles så koster gjerne gaven 800-1200kr. 

Gavekort er alltid greit. Kanskje gavekort hos frisør hvis du vet hvem hun bruker? Ellers kan du jo høre med din sønn om han har en idé? Eller kanskje de kan ønske noe felles som koster litt mer?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får omtrent samme verdi som deres egne barn, både til jul og bursdag. Jeg synes dette er så flott, og setter veldig stor pris på det, fordi det (blandt mye annet flott de gjør) viser meg at de anser meg som et fullverdig medlem av familien. Men da skal det sies at prisnivået her er rundt 1000,- så det stiller seg jo litt annerledes enn 5000,- til alle.

Det sagt, så ville jeg heller ikke reagert på om min mann og hans søsken fikk mer enn meg, så hun blir nok helt sikkert ikke skuffet. Men kanskje det å sende en koselig, personlig melding samtidig vil bli satt like stor pris på som pengene.😊

Anonymkode: 019f2...2f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vippser 500 til mannen som er gave til oss begge. Helt greit, for før hun begynte med det fikk vi masse nips som fylte opp i kjelleren. 😛

Om man ikke gir felles gave vil jeg tro det er helt vanlig å gi mer til egne barn... men vet ikke, vi har alltid fått felles fra begge sider til jul.

Anonymkode: af469...3c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får alltid en behandling på hennes salong, til en veil. pris på 10.000,- Da velger jeg alltid kjemisk peeling, botox, laser og massasje. 

Anonymkode: 1d07c...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde svigermor, fikk vi alltid fellesgave til jul. Det samme ga mine foreldre. 

Anonymkode: d68ce...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke gave av svigermor siden jeg ikke er familie (gift i 10 år). 1000 kr høres kjempeflott ut, din svigerdatter er heldig som har deg utifra måten du skriver på. 

Anonymkode: a2d10...c44

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre skille ikke på meg og min svigerinne (altså gift med min bror), så vi to får gaver til nøyaktig lik verdi (og ofte like gaver også. :fnise:)

Jeg synes det er merkelig at du gir egen datter gave til 5000 og svigerdatter til 1000 og mistenker deg for å ønske litt temperatur på KG. Men for all del, gave til tusen kroner er veldig raust. Jeg tror ikke hun kan komme til å reagere negativt på dette, nei. Personlig er jeg litt tradisjonell av meg og håper at hun i det minste får et fint kort og kanskje en strømpebukse eller et par votter eller noe, å bare få en vipps-melding høres litt stusselig ut, selv om det er stor sum. 

Anonymkode: bc4fd...55d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da selvsagt Ingen som reagerer på at mam gir mer til eget barn, det er helt vanlig. 

Anonymkode: 21aa5...39d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mine foreldre skille ikke på meg og min svigerinne (altså gift med min bror), så vi to får gaver til nøyaktig lik verdi (og ofte like gaver også. :fnise:)

Jeg synes det er merkelig at du gir egen datter gave til 5000 og svigerdatter til 1000 og mistenker deg for å ønske litt temperatur på KG. Men for all del, gave til tusen kroner er veldig raust. Jeg tror ikke hun kan komme til å reagere negativt på dette, nei. Personlig er jeg litt tradisjonell av meg og håper at hun i det minste får et fint kort og kanskje en strømpebukse eller et par votter eller noe, å bare få en vipps-melding høres litt stusselig ut, selv om det er stor sum. 

Anonymkode: bc4fd...55d

Eh det er da helt vanlig , om man reagerer på det er man rar

Anonymkode: 21aa5...39d

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier få gaver i lag både fra mine foreldre og hans foreldre, og har aldri tenkt på verdien av hva mine søsken eller mannens søsken får. Men Penger på vipps er jo ganske upersonlig da om dere skal feire jula i lag med felles gaveåpning, Da ville jeg nok valgt noe det virket som jeg hadde lagt mer sjel i. 

Anonymkode: 1f256...2aa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, reagerer nok ikke på dette. Normalt å gi mer til egne.. 1000 er kjempebra. Hva med gavekort hos frisøren hennes? 

Anonymkode: baf15...079

Penger er da langt mer fornuftig enn et gavekort.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi pleier å få gave sammen, som oftest penger ettersom de bor i utlandet😊

Anonymkode: 9010d...737

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Får ikke gave av svigermor siden jeg ikke er familie (gift i 10 år). 1000 kr høres kjempeflott ut, din svigerdatter er heldig som har deg utifra måten du skriver på. 

Anonymkode: a2d10...c44

Er ikke i familie?

Du er da gift med et av hennes barn

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før vi flyttet sammen fikk jeg som regel en gavepakke fra Rituals eller the body shop osv😊 Nå som vi bor sammen får vi felles gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Vi pleier få gaver i lag både fra mine foreldre og hans foreldre, og har aldri tenkt på verdien av hva mine søsken eller mannens søsken får. Men Penger på vipps er jo ganske upersonlig da om dere skal feire jula i lag med felles gaveåpning, Da ville jeg nok valgt noe det virket som jeg hadde lagt mer sjel i. 

Anonymkode: 1f256...2aa

Hun sier jo at de ikke skal feire sammen. 

Anonymkode: 1c7c6...170

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...