Gå til innhold

Møte fremtidig svigermor...stress!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere,
Jeg skal møte moren til min kjæreste, og jeg er redd for at hun synes jeg er for feit.
Jeg er overvektig, og det er jeg klar over. Driver og går ned i vekt, har holdt på det en stund men er ikke helt i mål riktig enda.
Hun skal møte meg for første gang, og hun har ikke sett hvor stor jeg har vært tidligere så for henne er jeg stor.

Jeg er så redd for det, og gruer meg som f. Jeg skal møte henne på lørdag, og vil gråte fordi jeg er så redd og nervøs for dette. Er redd for hva henne vil tenke og tro om meg. Vi kommer fra en kultur der overvektig ikke ses på som noe vakkert, og idealet er tynne damer..

Anonymkode: 33d3d...d3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan er personligheten din da?

Seriøst, dette går fint! Din kjære vil ha akkurat deg, og det er det jo en grunn for. Det er ikke et utseende man skal leve med, det er personen deg. Svigermor er garantert like nervøs, og du vil vel ikke dømme henne for hennes skavanker, håper jeg 🙂

Anonymkode: c91cf...9ab

• Liker 3
Skrevet

Dette hørtes jo ikke bra ut. Du kan jo prøve å tenke litt annerledes, feks hva kan svigermor gjøre for at du skal like henne, ting går jo begge veier. Om kulturen din sier at lav vekt er kvinners viktigste pre så kan du jo forsøke å endre dette litt ved å vise at du har mange andre kvaliteter og ikke være med på dette vekt-stresset.

Jeg er sikker på at du har mye annet ved deg enn tallet på vekta. Fint å være sunn og frisk, men det er ikke kriminelt å være overvektig.  Om et menneske er slankt men har en dårlig personlighet så vil jeg foretrekke å omgås overvektige med bra personlighet.

Anonymkode: 1f694...f94

• Liker 2
Skrevet

Kjære deg! Kjæresten din syntes du er vakker som du er å vil vise deg frem til svigermor. Ikke tenk hun tenker slik. Hun er nok bare glad barnet sitt er lykkelig🥰. Selv er jeg litt overvektig, men sånn er jeg. Kunne sikkert jobbet hardere for å bli mindre. Meeen, jeg trives med meg selv. Føler selv jeg er godt likt utad, det gjelder ikke pga jeg er tjukk eller ikke. Det er noe med det som sitter i mellom øra😅. Hun ser sikkert det barnet hennes ser. Så slapp av, kropp er kropp!☺️

Anonymkode: 46733...5f7

• Liker 1
Skrevet

Hun har jo oppdratt kjæresten din, og han liker deg. 😊 

Jeg tenker dette går helt fint jeg.

Anonymkode: 3711f...579

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Dette hørtes jo ikke bra ut. Du kan jo prøve å tenke litt annerledes, feks hva kan svigermor gjøre for at du skal like henne, ting går jo begge veier. Om kulturen din sier at lav vekt er kvinners viktigste pre så kan du jo forsøke å endre dette litt ved å vise at du har mange andre kvaliteter og ikke være med på dette vekt-stresset.

Jeg er sikker på at du har mye annet ved deg enn tallet på vekta. Fint å være sunn og frisk, men det er ikke kriminelt å være overvektig.  Om et menneske er slankt men har en dårlig personlighet så vil jeg foretrekke å omgås overvektige med bra personlighet.

Anonymkode: 1f694...f94

Det er sant, jeg har prøvd å tenke annerledes men faller hele tiden tilbake i den negative tankebobla..
Takk for ditt svar :)

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan er personligheten din da?

Seriøst, dette går fint! Din kjære vil ha akkurat deg, og det er det jo en grunn for. Det er ikke et utseende man skal leve med, det er personen deg. Svigermor er garantert like nervøs, og du vil vel ikke dømme henne for hennes skavanker, håper jeg 🙂

Anonymkode: c91cf...9ab

Personligheten min er ganske fin i følge mange jeg kjenner..

Det er sant, jeg er bare så redd og vil ikke gjøre alt dette.. Er så redd hun skal drive og prate bak ryggen min og si at jeg er så feit, du finner mange andre fine damer...

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kjære deg! Kjæresten din syntes du er vakker som du er å vil vise deg frem til svigermor. Ikke tenk hun tenker slik. Hun er nok bare glad barnet sitt er lykkelig🥰. Selv er jeg litt overvektig, men sånn er jeg. Kunne sikkert jobbet hardere for å bli mindre. Meeen, jeg trives med meg selv. Føler selv jeg er godt likt utad, det gjelder ikke pga jeg er tjukk eller ikke. Det er noe med det som sitter i mellom øra😅. Hun ser sikkert det barnet hennes ser. Så slapp av, kropp er kropp!☺️

Anonymkode: 46733...5f7

Skal prøve å ikke tenke slik, men det er vanskelig når alt jeg ser i speilet er feil.. Jeg trives veldig godt med meg selv selv om jeg vil ned i vekt, og er godt likt men det er bare den tanken at hun skal bedømme meg og se om jeg passer bra til han.. Hjelper ikke når mamma driver og sier at du kunne ha jobbet hardere for å gå ned mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...