Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min er vanskelig å forholde seg til. Det siste året har hun trukket seg mye tilbake fra sosiale aktiviteter med stadige unnskyldninger. Dette har nå resultert i at folk glemmer å invitere henne til bursdager, venninnekvelder, fester osv. 

Venninnen min har tidvis et ekstremt ustabilt humør. Når hun først er gretten så surner hele rommet. Alt av følelser «lyser» av henne og smitter rett over på andre når hun først er i dårlig humør. Humøret kan skifte helt ut av det blå og det blir da korte/bitchy svar og sur stemning uten at man skjønner årsaken til det. Blir kleint. 

Hun sier selv at hun har det fint, og jeg vil jo ikke lage problemer ut av ingenting, men hun har forandret seg.. vi to møtes fortsatt som normalt, noe som jeg setter pris på, men hun er helt elendig til å ta vare på andre relasjoner og flere vennskap har bare fadet ut de siste årene fordi hun «glemmer» å pleie dem. 

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette... Hun er voksen og kan selvfølgelig bestemme selv hvem hun bruker tiden sin på, men jeg synes det er leit at det er blitt til at folk glemmer henne og er redd hun skal sitte igjen med flere brente broer. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre og om jeg i det hele tatt bør blande meg.. kanskje dere har noen råd?

Anonymkode: 0748d...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å hjelpe et menneske som ikke vil ha hjelp. Om hun ikke vil snakke om det, og hun heller ikke vil søke hjelp, så er det dessverre ikke så mye annet dere kan gjøre enn å vise støtte og inkludere henne i sosiale lag. 

Skrevet
Uatskillelig skrev (10 minutter siden):

Det er vanskelig å hjelpe et menneske som ikke vil ha hjelp. Om hun ikke vil snakke om det, og hun heller ikke vil søke hjelp, så er det dessverre ikke så mye annet dere kan gjøre enn å vise støtte og inkludere henne i sosiale lag. 

Takk for fint svar! Prøver så godt jeg kan å inkludere henne i sosiale lag, og spør henne med på ting. Oftest vil hun ikke være med («er opptatt den dagen»). Venner har begynt å spørre hvorfor hun aldri er med eller tar kontakt, men er et vanskelig spm fordi jeg ikke vet hvorfor selv heller. 

Anonymkode: 0748d...44c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...