Gå til innhold

Gulvet på badet blir fullt av vann når jeg dusjer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dusjer rett på gulv, ikke noe dusjkabinett. Hver gang jeg dusjer blir hele badet fullt av vann som jeg fjerner med en sånn dusjkrape. 
Er det noe annet jeg kan gjøre for å unngå at hele gulvet blir oversvømt? Det er snakk om MYE vann, og det er veldig irriterende i lengden. 
Jeg leier, så vil ikke gjøre noe som er for kostbart. Det ligger en liten list langs dusjen, men vannet kommer over den listen likevel. Noen som har peiling på hva man kan gjøre? 

Anonymkode: 18a53...e2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Be om å få et dusjkabinett,,,eieren kommer til å få vannskader.

Anonymkode: 47272...a75

Skrevet

Avløpsåpner i sluket. Følg bruksanvisningen. For bedre effekt kan du først ta opp rista og fjerne alt håret som ligger der.

Anonymkode: 01f65...8e6

• Liker 3
Skrevet

Høres mest ut som gulvet heller feil vei. Kan det stemme?

Anonymkode: dc908...ad2

Skrevet

Enten er det feil helling på gulvet, og det får drikke gjort noe med.

Eller så er det tett sluk (mest sannsynlig), og DET kan du gjøre noe med. Kjøp deg en flaske Mudin, følg bruksanvisningen og se om det hjelper.

Anonymkode: c31eb...c95

• Liker 2
Skrevet

Tett lsuk, du må fjerne håret. Be huseieren fikse

Anonymkode: 1e87a...498

• Liker 1
Skrevet

Hvor ofte bruker du avløpsåpner? Bør gjøres minst 2 ganger i året er min erfaring 

Anonymkode: 14cbb...40a

Skrevet

Sluken er ikke tett, vannet renner fint ned i sluket, virker mer som at gulvet heller feil vei. :(
Vil det funke om jeg lager en høyere dusj list? Den listen som er der nå stopper ikke vannet...

• Liker 1
Skrevet

Du klarer ikke å se om vannet renner ned i sluket eller i hvilken hastighet. Hvor gmmelt er bygget?

Skrevet
4 minutter siden, Høstfarge said:

Du klarer ikke å se om vannet renner ned i sluket eller i hvilken hastighet. Hvor gmmelt er bygget?

Det renner fint ned i sluket. Men tror at helningen på gulvet er feil, så vannet renner i motsatt retning enn det burde. Vannet i selve dusjhjørnet forsvinner helt greit, men det som renner ut må skrapes med dusjskrape. 

Skrevet

Er det dusjforheng eller sånne skrå glassvegger? Hvis det er første går det sikkert fint å sette inn et dusjkabinett. 

Skrevet

Hvor gammelt er dette badet? Og er det belegg eller flis der? En håndverker som legger flis eller gulvbelegg godkjenner underlaget og er ansvarlig om vannet renner feil veg. Mulig dette er en «smart» huseier som har jobbet på egenhånd? 

Anonymkode: e9a2f...660

Skrevet

Kan du ta et bilde av list og glassdør? Kanskje det mangler en slepelist på dusjdøra som skulle ligget mot den lave lista på gulvet? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Sluken er ikke tett, vannet renner fint ned i sluket, virker mer som at gulvet heller feil vei. :(
Vil det funke om jeg lager en høyere dusj list? Den listen som er der nå stopper ikke vannet...

Jeg ville orientert huseier skriftlig om det.

Dette gir fuktskade, og de bør sette inn kabinett.

Om de ikke vil, har du overholdt din plikt. 

Anonymkode: 0cd4e...c5b

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde prøvd avløpsåpner uansett, kanskje det ikke renner fort nok ned siden ikke alt vannet blir med?

Skrevet

Dette er jo virkelig ikke ditt problem, men huseier? Fatter ikke hva folk tillater seg å leie ut. 

Anonymkode: 3797e...38f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er jo virkelig ikke ditt problem, men huseier? Fatter ikke hva folk tillater seg å leie ut. 

Anonymkode: 3797e...38f

Normalt vedlikehold som å fjerne hår i sluket er ditt ansvar som leietaker - ikke huseiers, har du langt hår er det utrolig hvor fort det tetter seg i sluket. Ta opp risten, ta opp den beholderen nedi og rens den for dritt minst en gang i måneden. 

Anonymkode: b8229...fc7

• Liker 6
Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Du må jevnlig fjerne hår og fett i sluket. Ta ut rista og fjern det som der inni der, så skyller du av den i varmt vann, vask evt med zalo og skyll av. 

Så bruker du mudin. Da skal det være Ok. Høyt trykk på vannet gjennom en lang dusj, vil nok også føre til mer vann. Men, det skal jo ikke renne utover.

Skrevet
7 hours ago, newman01 said:

Kan du ta et bilde av list og glassdør? Kanskje det mangler en slepelist på dusjdøra som skulle ligget mot den lave lista på gulvet? 

Det er ikke noe dør, kun dusjforheng, så litt vann vil det naturlig nok bli. Det er en tynn plastlist på gulvet. 

4 minutter siden, MadameDeRosa said:

Du må jevnlig fjerne hår og fett i sluket. Ta ut rista og fjern det som der inni der, så skyller du av den i varmt vann, vask evt med zalo og skyll av. 

Så bruker du mudin. Da skal det være Ok. Høyt trykk på vannet gjennom en lang dusj, vil nok også føre til mer vann. Men, det skal jo ikke renne utover.

Sluket er ikke tett. Jeg har nettopp flyttet inn, har bare bodd her i kort tid. Men sluket er ikke tett i det hele tatt, det er jeg helt sikker på. 

Skrevet

Kjøp lenger dusjforheng så vannet ikke kan renne under. 

Anonymkode: 46428...573

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...